Badanie DNA pozwala zidentyfikować potomków Jerzego Waszyngtona na podstawie nieoznakowanych szczątków, a ustalenia pomagają w identyfikacji członków służby sięgających czasów II wojny światowej

Nowe technologie sekwencjonowania DNA pozwoliły zidentyfikować historyczne szczątki wnuków Jerzego Waszyngtona, Samuela Waltera Washingtona i George’a Steptoe Washingtona Jr., a także ich matki, Lucy Payne Washington, na podstawie nieoznaczonych, fragmentarycznych kości pozostawionych na cmentarzu rodzinnym Harewood w Charles Town w Wirginii Zachodniej. w połowie XIX wieku.

Oprócz umożliwienia ponownego połączenia i ponownego pochowania przedmiotowych szczątków, jeśli zajdzie taka potrzeba, badacze planują zastosować zatwierdzone techniki analizy DNA w swoich bieżących wysiłkach mających na celu identyfikację szczątków członków służb zaginionych na całym świecie w wyniku przeszłych konfliktów, sięgających II wojny światowej . Wyniki ukazały się 28 marca w czasopiśmie iScience.

„Możliwość testowania próbek historycznych, takich jak szczątki z cmentarza Harewood, pozwala nam oceniać i udoskonalać metodologie stosowane w przypadku naszych próbek, które mają jakość podobną do pozostałości historycznych, a często są nawet bardziej zdegradowane” – mówi pierwsza autorka Courtney Cavagnino z czasopisma Laboratorium Identyfikacji DNA Sił Zbrojnych (AFMES-AFDIL) w bazie sił powietrznych Dover w ramach systemu lekarzy sądowych sił zbrojnych.

„Ten konkretny przypadek dał nam możliwość przetestowania metod przewidywania rozszerzonego pokrewieństwa, które opracowaliśmy przy użyciu zestawu znanych, zdegradowanych próbek DNA wymagających potwierdzenia tożsamości” – mówi starsza autorka Charla Marshall, zastępca dyrektora ds. operacji DNA Departamentu Obrony. „Nasze laboratorium weryfikuje obecnie te nowatorskie metody do stosowania w rutynowych pracach”.

AFMES-AFDIL to jedyne laboratorium DNA szczątków ludzkich Departamentu Obrony, wspierające bieżące operacje, a także misję Agencji Księgowej POW/MIA (DPAA) Obrony polegającą na identyfikacji członków służb z przeszłych konfliktów sięgających II wojny światowej. W ramach nowego badania zespół AFMES-AFDIL postanowił zidentyfikować szczątki z nieoznaczonych grobów na cmentarzu Harewood.

Aby potwierdzić podejrzaną tożsamość odnalezionych szczątków, przeprowadzili szereg testów DNA szczątków wraz z analizą DNA żyjącego potomka z południowo-zachodniego Waszyngtonu. Metody obejmowały analizę DNA chromosomu Y w celu oceny pokrewieństwa ojcowskiego, sekwencjonowanie mitochondrialnego DNA w celu oceny pokrewieństwa z matką oraz nowo opracowaną metodę analizy danych z sekwencjonowania nowej generacji (NGS), w tym około 95 000 polimorfizmów pojedynczego nukleotydu jądrowego (SNP) (miejsc w genomie) gdzie występuje jednoliterowa literówka), aby przewidzieć bardziej odległe pochodzenie.

Zauważają, że przeprowadzone przez nich porównania pokrewieństwa parami między żyjącym potomkiem, południowo-zachodnim Waszyngtonem, a trzema pochowanymi osobami przewidziały pokrewieństwo o jeden stopień bliższe, niż przewidywano. Chociaż była to niespodzianka, udało im się ustalić, że było to spowodowane małżeństwami kuzynów w drzewie genealogicznym Waszyngtonu.

„Nasze dane potwierdziły tożsamość trzech zestawów szczątków, a ponadto ustaliliśmy, który mężczyzna był bezpośrednim przodkiem południowo-zachodniego Waszyngtonu, żyjącego potomka” – powiedział Marshall.

Najpopularniejszą metodą profilowania DNA w medycynie sądowej jest analiza krótkich powtórzeń tandemowych (STR). Jednak typowanie STR jest często niemożliwe w przypadku zdegradowanych szczątków, zwłaszcza tych zakonserwowanych za pomocą powojennych technik balsamowania z użyciem formaldehydu, mówi Marshall. Ich nowo opracowane metody otwierają obecnie drzwi do nowych sposobów dokonywania pozytywnej identyfikacji w trudniejszych przypadkach, w tym w przypadkach dotyczących żołnierzy zaginionych w poprzednich konfliktach, których szczątki zawierają jedynie silnie zdegradowane DNA.

„Te metody SNP zapewnią nam metodę pozytywnej identyfikacji na podstawie jądrowego DNA” – mówi Marshall. „Co bardzo ważne, metody te pozwolą nam poszerzyć naszą pulę zdolnych dawców rodzinnych próbek referencyjnych do krewnych trzeciego i czwartego stopnia, co pomoże zwiększyć liczbę identyfikacji wspomaganych DNA, szczególnie w przypadku przeszłych konfliktów, takich jak II wojna światowa, Korea , zimna wojna i Azja Południowo-Wschodnia/Wietnam.”