W Alan Wake 2 Remedy odświeża ideę wieloświata, czyniąc go złoczyńcą

W Alan Wake 2 Remedy odświeża ideę wieloświata, czyniąc go złoczyńcą

Ostrzeżenie: ten artykuł zawiera pewne drobne spoilery dotyczące późniejszych części Alana Wake’a 2, chociaż staraliśmy się ograniczyć je do minimum. Zawiera także spoilery z Quantum Break i Control.Jeśli wpiszesz w Google termin „zmęczenie wieloświatem”, znajdziesz całą masę artykułów, postów w mediach społecznościowych i dyskusji na forach, w których ludzie narzekają na to, jak bardzo idea „wieloświata” przeniknęła kulturę popularną. W miarę jak historie o superbohaterach i ich kinowych uniwersach dominują w filmach i rozprzestrzeniają się w telewizji, niegdyś marginalna, science-fiction koncepcja wielu połączonych wszechświatów i alternatywnych wymiarów stała się głównym nurtem, a ze względu na jej wszechobecność stała się nieco nudna. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wpisz swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 202320222 021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196 019591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193319321931193019 2919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter” , wyrażasz zgodę na warunki GameSpot

Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: Alan Wake 2 i 13-letnia podróż, aby to osiągnąć W tym klimacie firma Remedy Entertainment wypuściła Alan Wake 2, drugą grę studia, odkąd zaczęło się mówić o „Remedy Connected Universe” i narracyjnie powiązał gry Alana Wake’a z Control z 2019 roku. RCU nie tylko przenosi obecne i przyszłe gry Remedy do tego samego świata, aby mogły się na siebie nakładać, jak wydarzenia crossover w programach telewizyjnych. Kontrola w dużej mierze opiera się na idei wieloświata jako czegoś, co można badać, badać i przed czym się bronić, i wykonuje wiele gestów w kierunku, aby poprzednie gry Remedy mogły znajdować się w tych dodatkowych wymiarach. Jeśli irytowało Cię już powszechność rozległe wielopoziomowe wszechświaty i dziwne multiwersy, możesz poczuć się jeszcze bardziej sfrustrowany Remedy i Alan Wake 2, który wykracza poza pisanki Control i tworzy tekst z podtekstu. Jednak podejście Remedy do multiwersu wyróżnia się na tle innych media, ponieważ dla Remedy multiwersum to nie tylko sposób na zarabianie na lubianych postaciach lub przyciąganie rzesz fanów. W RCU wieloświat jest opresyjną siłą, która teraz unosi się nad wszystkimi tymi historiami. Tworzy ciemne siły, deprawuje i wypacza ludzi lub wyciąga ich z życia i więzi w nowej, koszmarnej rzeczywistości. Dla Remedy wieloświat nie jest scenerią ani sztuczką – jest złoczyńcą.Chociaż sam Alan próbuje wydostać się z mrocznego alternatywnego wymiaru we wszystkich grach Alana Wake’a, istnieje inna postać, która doskonale uosabia rosnące poczucie niesamowitości w grach Remedy: Warlin Door. Po raz pierwszy wspomniany w dialogach i notatkach w Kontroli, Door pojawia się często w Alan Wake 2, głównie pełniąc rolę komediową w sennych podróżach Alana przez zakrzywiający rzeczywistość alternatywny wymiar, Mroczne Miejsce. Door odgrywa rolę gospodarza talk-show, gdy spotykasz go po raz pierwszy i wydaje się bardziej głupkowatą personifikacją dziwniejszych efektów Ciemnego Miejsca niż rzeczywistą postacią. Wszystko się zmienia, gdy podczas eksploracji Mrocznego Miejsca spotykasz pozornie inną osobę utknął w koszmarze Alana. Szeryf Tim Breaker był zwyczajnym gościem w Bright Falls, kimś, kto spotkał się z inną grywalną postacią w grze, agentką FBI Sagą Andersonem, na początku gry, a potem nagle zniknął w środku rozmowy z Andersonem. Grając Alanem, możesz spotkać Tima, który utknął w Ciemnym Miejscu i próbuje znaleźć własne wyjście. Rozmowa z Timem dodaje Alanowi Wake’owi 2 innego poczucia strachu. Opowiada ci o poszukiwaniach Drzwi, które Tim wierzy, że na początku przeniósł go do Ciemnego Miejsca, chociaż nie wie dlaczego. Tim opowiada także o swoich dziwnych uczuciach, jakby był tu już wcześniej, ale zapomniał; o rzeczach i ludziach, których widzi w snach; o poczuciu bycia kimś innym i poznawania ludzi niemal z innego życia.Brak podpisuWygląda na to, że Tim ma na myśli wielostronne powiązanie z historią podróży w czasie Quantum Break, kolejną grą Remedy. Tim jest grany przez aktora Shawna Ashmore’a, który grał głównego bohatera Jacka Joyce’a w Quantum Break. Niektóre rzeczy, o których Tim mówi i pisze na białej tablicy, której używa do śledzenia swoich wspomnień i dochodzenia w sprawie Drzwi, brzmią jak odniesienia do życia Jacka w Quantum Break. Wspomina też o „rudowłosej kobiecie”, z którą ciągle się spotyka i ma wrażenie, że ją zna. W Quantum Break Jack spotyka i współpracuje z Beth Wilder, rudowłosą kobietą, graną przez aktora Courtney Hope, która gra główną rolę Jessego Fadena w Control. Nawet imię Tima brzmi jak nawiązanie do Quantum Break, ponieważ Tim Breaker jest niezwykle bliski terminowi „łamacz czasu”, który opisuje Jacka Joyce’a z Quantum Break. Sugerowanie, że Alan Wake 2 ma powiązania z Quantum Break jest mniej ważne, niż wygląd jak ta koncepcja wieloświata wpływa na bohaterów opowieści. Tim nie jest tylko gościem przemierzającym wieloświat, to ktoś, kogo to dotyka. Został zaatakowany przez jakąś nieznaną moc, zupełnie inną od Mrocznej Obecności, z którą walczy Alan. Wieloświat wywiera na niego nacisk, atakuje jego sny i zmienia jego percepcję. Stracił kontrolę nad samym swoim istnieniem, podstawowymi elementami swojej tożsamości, i nie ma pojęcia dlaczego. Później Alan wchodzi w interakcję z Drzwiami, podczas której maska ​​zostaje zrzucona. Door mówi Alanowi, że był zadowolony, że odegrał rolę w historii Alana i pomógł mu, ale wtrącanie się Alana w Ciemne Miejsce potencjalnie wpływa na plany Doora. Kontrola zapewnia jeszcze więcej kontekstu na temat Door. Brat głównego bohatera Jessego Fadena, Dylan, opowiada o widzeniu w swoich snach „Pana Drzwi”, który wyjaśnia Dylanowi wieloświat i mówi, że istnieje on we wszystkich światach „bez końca przemieszczając się między nimi”. Door nie wydaje się z opisu Dylana złowrogą istotą – Door wyraźnie nie pomaga mu rozprzestrzeniać Syku, antagonistycznej siły przypominającej Mroczną Obecność Kontroli, na inne wymiary – ale wyraźnie dzieje się z nim więcej, niż nam się wydaje. Warto odnotować, że Quantum Break ma także na wpół nikczemną postać, która pod koniec zdaje się manipulować wydarzeniami, by pomóc Jackowi, ale dla własnych celów. Postać ta nazywa się Martin Hatch – a Warlin Door obok siebie wygląda podejrzanie jak Warioizacja tego imienia. Oczywiście Remedy nie ma praw do Quantum Break, więc te powiązania pozostają niejednoznaczne. Ale znowu, to nie same połączenia są ważne. W ten sposób Remedy wykorzystuje te połączenia do czegoś więcej niż tylko rezygnacji z usług dla fanów. Alan Wake 2 i Control sugerują nie tylko szerszy krajobraz historii, ale także wpływy między nimi, siły przez nie przechodzące i realizowane za ich pośrednictwem programy. Kim i czym do cholery jest Warlin Door i czego chce? A jeśli już o tym mowa, kim lub czym do cholery jest Ahti, woźny, który wielokrotnie pojawia się w Alan Wake 2, aby pomóc bohaterom i odgrywa tę samą rolę w Control? Nie mówiąc już o tym, na czym skupia się sam Alan Wake 2, która opowiada o mrocznym alternatywnym wymiarze i uwolnionej z niego potwornie potężnej istocie. Mroczne Miejsce i Mroczna Obecność to koszmary, które nie należą do świata Alana, a mimo to zostały w nim uwolnione, piszą na nowo zasady rzeczywistości. Remedy to nie tylko stworzenie przerażającej opowieści o historii, która ożywa w Alan Wake 2 – zasiewa pędy rosnącej historii o kosmicznym horrorze, która rozprzestrzenia się we wszystkich grach. W tych światach działają niepoznawalne inteligencje, są niewidoczne, ale stale obecne i szukają czegoś. Korumpują, manipulują i zabijają ludzi na swojej drodze. Są zaangażowani w jakąś walkę wykraczającą poza nasze zrozumienie.Brak podpisuBrak podpisuW RCU wieloświat jest mniej serią równoległych wymiarów, a bardziej zbiorem niezależnych bąbelków zderzających się ze sobą, łączących, nakładających się i pochłaniających się nawzajem. A natura tych nakładających się historii nie tylko zbliża bohaterów, ale może ich doprowadzać do szaleństwa. Sam wszechświat może dostać się do twojego umysłu w RCU. Może cię zaatakować i zmienić, zmienić twoją istotę i sprawić, że zaczniesz kwestionować to, kim jesteś. Jeśli szukasz lepszego sposobu na tworzenie wieloświatowych historii, Remedy ma całkiem niezły pomysł. Nie osadzaj swoich historii w multiwersum: spraw, aby multiwers był czymś, z czym będziesz mógł się zmierzyć. Sam multiwers jest czymś przerażającym w Alan Wake 2, a takie podejście zmienia RCU w coś znacznie więcej niż zbiór gier, w których zdarza się, że wspominają się o sobie. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games