Epic Games zwalnia prawie 900 pracowników w związku z ostatnimi masowymi zwolnieniami w branży gier wideo

Epic Games zwalnia prawie 900 pracowników w związku z ostatnimi masowymi zwolnieniami w branży gier wideo

Epic Games to najnowsze duże studio gier, które ogłosiło serię zwolnień. Tego samego dnia, w którym Sega ogłosiła poważne cięcia w Creative Assembly, Epic Games potwierdziło, że zwalnia około 16% siły roboczej, czyli około 870 osób. Ponadto Epic zbywa platformę audio Bandcamp i wydziela „większość” swojego zespołu SuperAwesome. 250 osób odchodzi w wyniku zbycia przez Epic Bandcamp i SuperAwesome. Epic potwierdził te zmiany po ogłoszeniu podwyżek cen V-dolców. Cięcia wpłynęły również na studio Mediatonic firmy Epic, które stworzyło i prowadzi dziwaczną grę typu Battle Royale Fall Guys. „Od jakiegoś czasu wydajemy znacznie więcej pieniędzy, niż zarabiamy, inwestując w kolejną ewolucję Epic i rozwijanie Fortnite jako ekosystemu dla twórców inspirowanego Metaverse. Od dawna byłem optymistą, że uda nam się przetrwać tę transformację bez zwolnień, ale z perspektywy czasu widzę, że było to nierealne” – powiedział dyrektor generalny i założyciel Tim Sweeney w notatce dla pracowników i udostępnił na stronie internetowej Epic. „Chociaż Fortnite ponownie zaczyna się rozwijać, wzrost ten napędzany jest głównie treściami twórców, w ramach których istnieje znaczny udział w przychodach, a jest to biznes generujący niższą marżę niż wtedy, gdy Fortnite Battle Royale wystartował i zaczął finansować naszą ekspansję” – powiedział dodany. „Sukces z ekosystemem twórców to wielkie osiągnięcie, ale oznacza poważną zmianę strukturalną w naszej ekonomii”. Około dwie trzecie zwolnień dotyczyło zespołów spoza „rozwoju podstawowego” – powiedział Sweeney. „Niektóre z naszych produktów i inicjatyw zostaną dostarczone zgodnie z harmonogramem, a niektóre mogą nie zostać wysłane zgodnie z planem, ponieważ na razie brakuje na nie zasobów” – powiedział. Sweeney dodał następnie, że podjęto wysiłki w celu obniżenia kosztów, w tym m.in. zamrożenie i cięcie wydatków na marketing i wydarzenia w ramach zasady „zerowego zatrudnienia netto”. Jednak to nie wystarczyło. „W dalszym ciągu daleko nam do stabilności finansowej. Doszliśmy do wniosku, że jedynym rozwiązaniem są zwolnienia i że ich przeprowadzenie teraz i na taką skalę ustabilizuje nasze finanse” – powiedział Sweeney. Firma Epic nie zaprzestała wydatków na projekt Liberty, który to prawna batalia Epic z Apple i Google. Sweeney powiedział, że Epic bardzo mocno naciska na tę kwestię, „aby metaświat mógł prosperować i zapewniać możliwości firmie Epic i wszystkim innym programistom”. Dodał: „Pożegnanie z ludźmi, którzy pomogli w tworzeniu Epic, jest dla wszystkich okropnym przeżyciem. Pocieszeniem jest to, że my „będą odpowiednio finansowane, aby wspierać zwalnianych pracowników”. Epic zapewnia deweloperom, których to dotyczy, sześciomiesięczną odprawę i sześciomiesięczne świadczenia zdrowotne opłacane przez Epic. Ponadto Epic przyspiesza nabywanie uprawnień do opcji na akcje i daje ludziom dwa dodatkowe lata na wykonanie opcji. Deweloperzy w USA, których to dotyczy, mogą przekazać dowolny udział w zyskach ze swoich 401 tys. środków. Sweeney stwierdził, że „perspektywy na przyszłość są duże” dla Epic, dodając, że obecnie celem jest ponowne stanie się rentowną firmą i ugruntowanie pozycji „wiodącej firmy metaverse”. Głównym tematem roku 2023 będą zwolnienia w branży gier wideo. Oprócz Epic i Creative Assembly Microsoft planuje w tym roku zwolnić 10 000 pracowników, w tym wiele w Xbox. Inne zwolnienia w tym roku miały miejsce w Blizzard, Unity, Relic, Amazon Games, Ubisoft, Take-Two, Striking Distance i nie tylko. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games