Zasada Talosa 2 kryje w sobie sporo tajemnic, a najważniejszą z nich są specjalne, dodatkowe łamigłówki kryjące się w każdym z 12 głównych obszarów gry. Rozejrzyj się po okolicy, a znajdziesz duże posągi lub pomniki każdej z trzech widmowych postaci w grze: Pandory, Prometeusza lub Sfinksa. Za rozwiązanie tych zagadek otrzymasz gwiazdki, które są niezbędne do odblokowania niektórych z najciekawszych sekretów gry. Zagadki Sfinksa nie są tak trudne jak te związane z posągami Pandory, ale nadal mogą być irytujące. Zazwyczaj wymagają one znalezienia określonych lokalizacji w okolicy i przeprowadzenia obliczeń przestrzennych. Ustalenie, dokąd dokładnie zmierza gra, może być mylące, zwłaszcza że nie ma ogólnej mapy, na której można by znaleźć drogę. Oto kompletny przewodnik dotyczący rozwiązywania każdego pomnika Sfinksa, który pomoże Ci poruszać się po zagadkach i odblokować wszystko, co gra ma do zaoferowania.
Wschód 2
Znajdź pomnik Sfinksa w pobliżu nr. Pokój z łamigłówkami 3, po przyjeździe na prawo od systemu tranzytowego. Na froncie pomnika znajduje się tablica z zaznaczonymi numerami 2, 4, 7 i 8.Jeśli sprawdzisz tył któregokolwiek ze znaków oznaczających ponumerowane pokoje puzzli, znajdziesz przełącznik. Znajdują się one na odwrocie każdego znaku z numerem, ale chcesz aktywować tylko te wymienione na pomniku: 2, 4, 7 i 8. Po przełączeniu wszystkich czterech przełączników wróć do pomnika, aby odebrać swoją gwiazdę .
Wschód 3
Pomnik Sfinksa znajduje się w pobliżu nr. 4 pokój puzzli. Tablica przedstawia zdjęcie ogromnego ludzkiego posągu i wieży w kształcie gwiazdy pośrodku obszaru za nim. X oznacza miejsce, którego szukasz, aby rozwiązać zagadkę.Posąg człowieka znajduje się na lewo od miejsca, do którego dojeżdżasz z systemu tranzytowego, przy wybrzeżu wyspy. Szukasz miejsca tuż pod wzgórzem od posągu, za otaczającym go małym stawem.Poszukaj małego obszaru z widokiem na terminal palmowy. Jeśli stoisz na wzgórzu z posągiem za plecami i terminalem przed sobą, spójrz w lewo na kilka betonowych filarów, podobnych do tych tuż pod terminalem.Znajdziesz przełącznik, za pomocą którego przełączysz jeden z tych filarów, co rozwiąże za Ciebie zagadkę.
Północ 1
Poszukaj pomnika Sfinksa na szczycie góry za numerem 1. 7 pokój zagadek. Znajdująca się na nim tablica przedstawia mapę okolicy. W pobliżu trzech obszarów zobaczysz litery: T, A i C. Odpowiadają one wzorom przełączników przypominającym sześciany, które musisz znaleźć na zewnętrznych ścianach trzech pokoi z zagadkami. Ta konkretna łamigłówka jest myląca, ponieważ mapa jest odwrócona i nie jest szczególnie pomocna. Górna część mapy, oznaczona literą C, w rzeczywistości wskazuje południe, a nie północ, a ikona przedstawiająca wieżę jest odwrócona w porównaniu do jej faktycznej orientacji na obszarze przed tobą.Zacznij od pokoju puzzli nr. 7. Jeśli będziesz podążał ścieżką wzdłuż ściany po prawej stronie, gdy będziesz schodził z góry, zobaczysz szereg kwadratów składających się z dziewięciu złotych kostek wystających ze ściany. Wciśnij wszystkie trzy kostki w górnym rzędzie i wszystkie trzy kostki w środkowej kolumnie, tworząc literę T. Będziesz wiedział, że dobrze trafiłeś, jeśli wycelujesz w którąkolwiek kostkę i wyświetli się komunikat „Wzór jest już rozwiązany” pojawia się na ekranie.Teraz kieruj się w stronę nr. 8, ale zejdź na prawo od pokoju zagadek, gdzie znajdziesz jeden z pokoi bonusowych. Chcesz ominąć ten po lewej stronie, ale będziesz musiał obejść pokój z zagadkami po prawej stronie. Spodziewaj się, że będziesz skakał po skałach. W sumie ten zestaw zawiera 12 kostek. Aktywuj wszystkie trzy kostki w górnym rzędzie oraz w lewej i prawej kolumnie oraz środkową kostkę w trzecim rzędzie. Tworzysz tutaj wzór A.Ostatni wzór znajdziesz w drodze na południe, po drugiej stronie wieży, na ścianie dodatkowej łamigłówki.Przejdź do końca tej łamigłówki, uważając, aby przemierzać skały i unikać upadku z stromych klifów z tyłu. Łamigłówkę znajdziesz w tylnym rogu pokoju puzzli. Wepchnij wszystkie trzy kostki w górnym i dolnym rzędzie oraz pozostałą kostkę w lewej kolumnie, aby utworzyć kształt litery „C” i ukończ puzzle.
Północ 2
Po przyjeździe Twój pomnik Sfinksa znajduje się tuż przed stacją tranzytową. Znajdująca się na niej tabliczka jak zwykle oznacza trzy punkty na mapie, w których znajdziesz przełączniki, które możesz przełączyć.Znalezienie pierwszego przełącznika jest dość łatwe. Kieruj się pod nr. 1 pokój puzzli i poszukaj ścieżki, która wije się wzdłuż zewnętrznej ściany po prawej stronie pokoju. Podążaj tą ścieżką, która kieruje się na północ, a następnie skręć na wschód w kierunku brzegu wody. Na końcu ścieżki znajduje się posąg. Przesuń przełącznik, aby ukończyć pierwszą część układanki.Drugi przełącznik znajduje się na dalekowschodnim krańcu obszaru. Poszukaj toru kolei jednoszynowej systemu transportu publicznego. Jeśli stoisz pod torami tyłem do systemu transportu publicznego, idź na prawo od toru, aż znajdziesz ścieżkę przez las. Skręć w lewo, aby podążać ścieżką na południe, w tym samym kierunku, co tor jednoszynowy, który oddala Cię od systemu tranzytowego. Podążaj ścieżką do brzegu wody, a znajdziesz posąg z przełącznikiem.Aby dostać się do trzeciego przełącznika, musisz dokończyć zagadki w tym obszarze i stworzyć most tetromino, aby dostać się do wieży. Kiedy przez nią przejdziesz, spójrz na prawo od wieży – zobaczysz małą wyspę z wieżą pomnikową.Aby dotrzeć na wyspę, skorzystaj z mierzei rozciągającej się od plaży, na której się znajdujesz.Poszukaj przełącznika na posągu.
Południe 1
Znajdź pomnik Sfinksa wiszący w wodzie w pobliżu wieży, w pobliżu miejsca, w którym zaczynasz w tym obszarze. Tablica przedstawia serię sześcianów, z których niektóre są wypełnione szczerym złotem, a inne są puste. Zagadkę, do której odnosi się ta tablica, można znaleźć, kierując się w dół od stacji tranzytowej krętą ścieżką i kierując się na wschód przez wodę. Szukasz szeregu kamiennych filarów wystających z ziemi, stojących na małej plaży z dala od wszystkiego innego.Kiedy je znajdziesz, stań tyłem do wody zwrócony na północ, aby ustawić się z filarami w taki sam sposób, jak widnieją na tablicy. Używając obrazu tablicy jako odniesienia (znajdziesz go zapisanego na swoim PDA), przejdź się i „aktywuj” filary, które są wypełnione na obrazie tablicy. Spowoduje to opuszczenie tych filarów w ziemię. W pierwszym rzędzie, najbardziej na północ, czyli środkowy filar; w drugim rzędzie, jadąc na południe, jest to pierwszy filar po lewej stronie i trzeci filar od lewej; w trzecim rzędzie są to dwa skrajne na prawo filary; a w czwartym rzędzie jest to trzeci filar od lewej. Kiedy wszystkie odpowiednie filary zostaną opuszczone, łamigłówka będzie kompletna.
Południe 3
Po raz kolejny pomnik Sfinksa przedstawia mapę lokalizacji, w których znajdziesz przełączniki. Szukaj pomnika w pobliżu nr. 3 pokój puzzli.Najtrudniejszą częścią tego jest zorientowanie się w kierunku tablicy, która dość dokładnie przedstawia pokoje zagadek rozrzucone po okolicy, ale nadal ma mylącą orientację. Pierwsze dwa przełączniki znajdują się na górnym poziomie obszaru, a ostatni w dolinie wokół samej wieży. Pierwszy przełącznik znajduje się po południowej stronie zewnętrznej ściany pokoju zagadek 1. Zobaczysz duże, ustawione pod kątem betonowe filary. Poszukaj przełącznika umieszczonego na tym po prawej stronie, patrząc w stronę pokoju zagadek.Znajdź drugi przełącznik na południowej ścianie zewnętrznej domu nr. 2 pokój puzzli i może być trudny do wykrycia ze względu na wypukłości w jego konstrukcji. Znajduje się na końcu ściany, blisko wejścia, pomiędzy dwoma dużymi betonowymi narożnikami.Aby skorzystać z trzeciego przełącznika, musisz zjechać windą grawitacyjną do dolnej części obszaru. Ten nie znajduje się na jednej ze ścian pokoju zagadek, ale na jednej z dużych betonowych konstrukcji połączonych z centralną wieżą. Poszukaj terminala palmowego wystającego do stawu w pobliżu pokoju puzzli nr. 5. Stojąc na nim, powinieneś móc spojrzeć prosto w wodę i dostrzec przełącznik na ścianie.Pociągnij za niego, a ukończysz zagadkę Sfinksa i będziesz mógł wrócić po swoją gwiazdę.
Zachód 1
Udaj się do pokoju puzzli nr. 7, aby znaleźć pomnik w pobliżu, zasłonięty drzewami. Na tym znajduje się inny diagram kostek, które są zarówno wypełnione, jak i pozostawione puste.Aby znaleźć kamienne filary, z którymi musisz wejść w interakcję w tej zagadce, udaj się do pokoju nr. 6. Stojąc twarzą do wejścia, przejdź za pokojem puzzli. Filary są łatwe do znalezienia, tuż za samym pokojem z zagadkami.Tak jak poprzednio, dopasuj diagram do filarów, aktywując solidne, aby je obniżyć, pozostawiając puste. Aby zorientować się z wizerunkiem tablicy, należy patrzeć na wschód. Aktywuj samotny filar, ten najdalej na wschód; z dwóch na prawo od tego filaru, aktywuj ten najdalej na wschód, najbliżej pierwszego, który aktywowałeś; na lewo od pierwszego filaru znajdziesz kolejną parę, przy czym będziesz chciał aktywować tę po prawej, która jest najbardziej wysuniętą na południe z nich; i na koniec, z dwóch filarów najdalej na zachód, aktywuj ten po prawej, który jest najbardziej wysuniętym na zachód z dwóch.
Zachód 3
Ostatni pomnik Sfinksa znajduje się na północnym krańcu tego obszaru. Poszukaj pary wielkich rąk posągu wystających z ziemi i chwytających się grani. Sfinks jest na górze, pomiędzy rękami. Na jego tablicy znajdziesz obraz, który oznacza X w jednym z okrągłych obszarów, w pobliżu kolejnej serii ogromnych dłoni posągu.Znalezienie tego obszaru jest dość łatwe — jest to część otaczająca pokój puzzli nr. 8. Od wejścia odwróć się i skieruj twarz w stronę, którą właśnie przyszedłeś. Jeśli spojrzysz na przypominający amfiteatr pierścień otaczający pokój puzzli, zobaczysz, że jest on od czasu do czasu podzielony dużym, zakrzywionym kawałkiem betonu, który rozciąga się w dół do ścieżki, tworząc wrażenie sekcji. Chcesz następną część pierścienia po lewej stronie, z pokojem puzzli za plecami.Kiedy dotrzesz do prawej sekcji, udaj się do jednej z pustych przestrzeni w zewnętrznym pierścieniu, aby znaleźć przełącznik ukryty pod ścianą.Po włączeniu ostatniego przełącznika ukończyłeś wszystkie zagadki Sfinksa w Zasadzie Talosa 2. Jednak jest jeszcze więcej gwiazd do znalezienia, więc zapoznaj się z naszym przewodnikiem po łamigłówkach z pomnikami Pandory, aby uzyskać dodatkową pomoc. Przy okazji powinieneś przeczytać także naszą recenzję Zasady Talosa 2. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.