Persona 5: The Phantom X to nowy mobilny i komputerowy spin-off bardzo popularnej gry Persona 5. Obecnie ma zostać wydany tylko w Chinach, bez żadnych informacji o wydaniu międzynarodowym. Pierwsza zamknięta beta P5X zakończyła się 31 marca, a poniżej wymieniliśmy to, co wiemy do tej pory o rozgrywce i historii. Pamiętaj, że mechanika i inne szczegóły ujawnione podczas bety mogą ulec zmianie w pełnej wersji.
Kto tworzy grę?
Wydawca Perfect World i studio deweloperskie Black Wings tworzą Persona 5: The Phantom X przy „głębokim zaangażowaniu” firm Atlus i Sega w tworzenie postaci, historii i muzyki. Projektant postaci Atlus, Shigenori Soejima – weteran Persony, który był projektantem postaci w Phantom Thieves firmy P5 – zaprojektował głównego bohatera P5X, Wondera, i jego Personę.
Czy jest już data premiery?
Nie. Co ważniejsze, nie wiemy również, czy P5X zostanie zlokalizowany w celu wydania międzynarodowego. Persona 5: The Phantom X została ogłoszona 16 marca, a zamknięte rejestracje beta rozpoczęły się 17 marca. Zamknięta beta odbyła się w dniach 29-31 marca i zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem była dostępna tylko dla użytkowników komputerów PC i Androida w Chinach.
Jaka jest historia?
Joker, główny bohater Persony 5, nie jest głównym bohaterem. Kryptonim nowego głównego bohatera to Wonder, a głównym tematem Persona 5: The Phantom X jest „brak pożądania”. Ze zwiastunów wynika, że Wonder – możesz nazwać bohatera, ale dla wygody będziemy go nazywać Wonder – spotyka nową maskotkę P5X, sowę o imieniu Luffy. Wonder spotka wtedy mężczyznę, który jest „pokręcony przez pożądanie”, i wejdzie do jego pałacu o tematyce baseballowej, aby ukraść jego Skarb. Wonder wciela się w Janosika, bohatera, który „okrada bogatych, ale nie zabija niewinnych”. Galeria Główny bohater Wonder i jego Persona Janosik Poniżej znajduje się bardziej szczegółowy, ale wciąż krótki opis historii pierwszego pałacu w zamkniętej becie. (Kliknij lub dotknij czarnych pasków, aby wyświetlić tekst). Gra otwiera się, gdy Wonder w scenie w klasie wypełnia formularz szczegółowo opisujący swoje plany na przyszłość. Jest wyraźnie znudzony i po zaśnięciu zostaje przeniesiony do Aksamitnego pokoju Igora. Rozmawiają o pożądaniu. Igor zostawia Wondera z ostrzeżeniem, że brak pragnień może spowodować, że ktoś się podda. Następnie Wonder spotyka Luffy’ego – awatara o wyglądzie sowy, który zastępuje Monę jako towarzyszkę – kiedy zasypia w metrze. Wyruszają na wyprawę do walki, a Wonder budzi swoją Personę. Przewijając trochę do przodu, Wonder jest na przystanku metra i widzi faceta, który próbuje wyrzucić z pociągu koleżankę z klasy, Motoha Arai (pseudonim Bliżej). peron i na tory kolejowe. Przyjaciółka Arai próbuje jej bronić, ale niestety to ona zostaje kopnięta. Wonder wchodzi do pałacu złego faceta, a Closer potajemnie podąża za nim. Zostaje porwana, a potem pod przymusem budzi swoją Personę. Okazuje się, że zły facet był kiedyś nauczycielem baseballu Closer, ale ma urazę do Closer, ponieważ kiedy była dzieckiem w szkole podstawowej, z powodzeniem uderzyła od niego w boisko. Najwyraźniej stracił reputację zawodową z powodu tego wydarzenia. Historia ma wiele elementów wspólnych z pierwszą historią P5, która obraca się wokół agresywnego nauczyciela siatkówki Suguru Kamoshidy.Galeria Motoha Arai, koleżanka z klasy z liceum, i jej postać Awilda. Historia zamkniętej bety nie wydawała się rezonować z niektórymi graczami. Historia jest „krótka i niekompletna”, powiedział użytkownik 以身为J w swojej ocenie gry. „Postęp historii jest zbyt gwałtowny… główny bohater nagle staje się Widmowym Złodziejem i ma sowę jako towarzysza”. Użytkownik Bilibili, Treedad, zgodził się również w recenzji zamkniętej wersji beta P5X, luźno przetłumaczonej: „Ty jesteś mną, ja jestem mną” dzieje się na samym początku gry, a potem, kiedy nadal nie wiesz, co się właśnie stało, sowa od razu podpowiada, jak zacząć walczyć z potworami. Twórcy odnieśli się do krytyki głównego wątku fabularnego, a ich komentarze zamieściliśmy poniżej, w zamkniętej sekcji beta pośmiertnej.
Rozgrywka
Walka
Walka P5X jest w dużej mierze taka sama jak P5 i nadal jest turowa. Jest jednak kilka zmian. (Podziękowania dla użytkownika YouTube, Faza, za przesłanie nagranego przebiegu walki):Jeszcze jeden mechanik: Wyzwolenie jeszcze jednego nadal działa tak, jak wcześniej. Ale w P5 gracze mogli wybrać, których zdolności użyć w dodatkowej turze. W P5X One More jest specyficznym atakiem i gracze nie mogą wybrać.„Miernik słabości:” Aby osiągnąć powalenie, gracze muszą wywołać słabość określoną liczbę razy, aby zmniejszyć „miernik” słabości – nieco podobny do walki Persona 5 Striker – do zera, zanim potwór zostanie powalony.Atrakcja: Showtime zamieniło się w Highlight. Jest to uruchamiane, gdy wszyscy wrogowie zostaną powaleni. Gracze mogą wybrać jedną postać do Podświetlenia, a Podświetlona postać może zadać duże obrażenia określonego typu atrybutu. Atrybut, który zadaje Podświetlona postać, jest pokazany na „kole Podświetlenia”.
Pamiątki
Mementos zostało rozszerzone w P5X, a gracze mogą odblokowywać części Mementos za pomocą „części mapy”, w które wbijają się autobusem Luffy’ego. Mementos, zgodnie z zapisem zamkniętej bety 八咲Ureshiiiiii, to także miejsce, do którego gracze udają się, aby wykonać codzienne zadania.
Szkolenie członków zespołu i linki społecznościowe
Gracze mogą awansować członków swojej drużyny, ich broń, a także swoje Persony. Każda postać ma statystyki, takie jak atak, krytyk, obrona i inne, których nie było w P5. Nadal istnieją linki społecznościowe i podobnie jak w P5, możesz podarować przedmioty postaci. Zakres dat jest obecnie nieznany. Oprócz Wondera i Motohy Arai, gracze mogą również dołączyć do swojej drużyny innych towarzyszy, takich jak Seiji, Mont i Yuki. Mają też swoich specjalnych członków zespołu Personas.Gallery i ich Persony
Badanie
Gracze mogą zwiedzać Tokio i wykonywać następujące czynności: Wędkowanie Robienie zdjęć Wychodzenie do klatki dla nietoperzy Kąpiel w publicznej łaźni Ćwiczenie na siłowni Zapisywanie się na zmiany w pracy Oglądanie filmów Umawianie się na randki Zasadniczo jest to tryb, który zawiera znajome minigry z Persona 5, z dodatkiem zupełnie nowego trybu wędkowania działalność. Jeden z graczy założył już przewodnik wędkarski, więc z pewnością wokół nowej minigry nie brakuje emocji. Na mapach pojawiają się nowe miejsca, jak na przykład świetnie wyposażony i gigantyczny dom bohatera. Ale jest tu wiele znajomych miejsc z P5, takich jak klinika Tae Takemi. Sojiro już nie istnieje, a LeBlanc została zastąpiona inną kawiarnią z nowym baristą. Wnętrze nowego sklepu wygląda jednak niemal identycznie jak w LeBlanc. Gracz Faz próbował wejść po schodach do poprzedniej części mieszkalnej Jokera, ale gra powiedziała, że jest to obszar zastrzeżony.
Czy będzie gacha? A co z innymi mechanikami występującymi w innych grach mobilnych?
Prawdopodobnie będzie mechanika gacha. Podczas gdy gacha nie była aktywna podczas zamkniętej bety, każda postać miała animacje podobne do gacha. P5X to także gra mobilna, więc powiedzmy, że jest spora szansa, że zobaczymy gacha w przyszłości. W zamkniętej becie gracze otrzymywali postacie, w tym oryginalnych członków zespołu P5, za walutę sklepową i ukończenie zadań. Podobnie jak żywica Genshin Impact, Persona 5: The Phantom X ma również system wytrzymałości. Zgodnie z zapisem zamkniętej bety 八咲Ureshiiiiii, jeśli gracze chcą awansować Persony i broń, muszą użyć wytrzymałości, aby wejść do Metaverse i walczyć ze specjalnymi potworami.
Zamknięta beta pośmiertna
Persona 5: The Phantom X zachowuje wiele mechanik z Persony 5 w stanie nienaruszonym, a kierunek artystyczny jest prawie nie do odróżnienia od P5. Istnieją elementy mobilne gacha – miernik wytrzymałości i potencjalnie gacha dla postaci i / lub broni – ale nie jest to zbyt zaskakujące w przypadku darmowej gry mobilnej. To, na co ludzie będą prawdopodobnie zwracać uwagę w miarę postępów w tworzeniu gry, to ewolucja zupełnie nowej fabuły w P5X. Deweloper potwierdził niezadowolenie niektórych graczy z głównej fabuły w notatce opublikowanej po zakończeniu zamkniętej bety. “[I want to say] dziękuję każdemu graczowi, który przekazywał opinie i krytykę głównej fabuły – na przykład nagły postęp fabuły, szybkie tempo, słaby rozwój postaci i nie tylko – powiedział producent V. – To prawda, że są problemy z historią. Ponadto obecnie istnieje wiele ważnych momentów fabularnych, które otrzymują animowane sceny 2D i 3D, a większość z nich jest nadal w produkcji. Nie mogliśmy ich pokazać w zamkniętej wersji beta i dlatego część historii wydawała się chaotyczna. zespół programistów wierzy, że może dostarczyć lepszą i bardziej ekscytującą historię. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś, co jest prezentowane na naszej stronie.