Najlepsze w 2022 roku: Zdrada w Club Low otworzyła mi oczy na możliwości dialogu

Najlepsze w 2022 roku: Zdrada w Club Low otworzyła mi oczy na możliwości dialogu

Charyzma to jedna z moich ulubionych umiejętności do zdobywania kolejnych poziomów w grach RPG i grach z nimi powiązanych. Może to z powodu mojej własnej nieudolności społecznej, ale czuję się wzmocniony przez fantazję o możliwości płynnej rozmowy, flirtu lub po prostu nawiązania kontaktu wzrokowego ze sprzedawcą. Od dziesięcioleci gry takie jak Fallout i Mass Effect zadowalają mnie możliwością naginania ludzi do mojej woli za pomocą zwykłego punktu statystyk i życia zastępczego przez każdego słodko-gadającego pochlebcę, którego stworzyłem. Okazuje się jednak, że te gry i wiele innych nie radzą sobie z badaniem konwersacji w przekonujący lub znaczący sposób. Betrayal at Club Low otworzyło mi oczy na możliwości dialogu. Betrayal at Club Low jest częścią serii gier Cosmo D Off-Peak, którą można opisać jedynie jako serię interaktywnych eksponatów sztuki współczesnej, które przekształciły się w coś większego. Wbudowano dodatkowe funkcje rozgrywki, aby różne tytuły Off-Peak stały się czymś więcej niż tylko symulatorami chodzenia. Jednak nawet przy wyraźnych oznakach postępu we wszystkich tych grach Betrayal at Club Low to wyjątkowe doświadczenie. Prawdziwą gwiazdą poprzednich tytułów z serii był dziwaczny świat, ale tutaj to dialogi.My Physique pokona twoje wysokie standardy w tańcu. Konfiguracja Betrayal w Club Low jest jasna: zostajesz podrzucony do tytułowego klubu w celu wydobycia tajnego agenta spod nosa lokalnego mafii. Aby zinfiltrować, używasz przebrania dostawcy pizzy. To powinno być łatwe dla uznanego pizzaiolo, takiego jak ty. Niestety, wszystkie twoje umiejętności konwersacyjne zaczynają się w rynsztoku i musisz wydać pieniądze, aby były przydatne. W przeciwieństwie do typowej gry RPG, w której o sukcesie w dialogu decyduje przede wszystkim statystyka charyzmy i może rzut kostką, jeśli jesteś czując się bezczelnie, Zdrada w Club Low czyni kości królem. To o wiele bardziej przypomina grę RPG z piórem i papierem, czerpiącą wskazówki z mini-przygód drukowanych w magazynach pulpy. Nadal masz siedem podstawowych statystyk, ale zamiast dać ci solidną linię bazową, z której możesz się wycofać, każda z nich reprezentuje sześć dwustronną kość i wydajesz gotówkę, aby wzmocnić poszczególne jej strony. Daje ci to swobodę w balansowaniu kostkami, ale możesz zdecydować się na ustawienie wszystkich boków na 0 i wzmocnienie szóstej strony do dziewiątek. Podobnie jak w bardziej typowej grze RPG, możesz wybrać specjalizację, a następnie skupić się wyłącznie na wykonywaniu zadań, na które pozwala twój zestaw umiejętności, lub możesz zbudować bardziej zrównoważoną postać i spróbować osiągnąć wszystko. Możesz grindować, aby zwiększyć swoje umiejętności do księżyca, lub jeśli wolisz wyzwanie, możesz spróbować poradzić sobie z absolutnym minimum.Jestem bardzo biegły w zauważaniu śmietników.Jestem bardzo biegły w zauważaniu śmietników. To system, który jest jednocześnie złożony i niezwykle prosty. Wyjątkowość tej gry polega jednak na tym, że dialogi są tak głębokie i wciągające, jak system walki w grach RPG. Rozmowy są teraz kontradyktoryjne, a ty układasz swoje słownictwo wbrew lepszemu osądowi przeciwnika. Jest to ulepszone dzięki opcjonalnym wzmocnieniom statystyk, co oznacza, że ​​chociaż twoja historia może wydawać się naciągana i dziwaczna, trudno nie ufać osobie z tak niesamowitą kurtką. ma w tym udział czynnik losowy, jest to jedna z podstawowych zasad gier RPG. Chociaż gatunek ten rozszerzył się poza granice reguł stołowych, nadal działa jako abstrakcja systemów takich jak obrażenia. Czasami jest to upraszczane w różnym stopniu, ale mechanika, taka jak trafienia krytyczne, wciąż często zależy od przypadku. Jeśli już, Zdrada w Club Low jest bardziej wierna swoim stołowym korzeniom.Słuchaj, wiem co nieco o gulaszu.  Zaufaj mi.Słuchaj, wiem co nieco o gulaszu. Zaufaj mi. Grając w to, wyobrażałem sobie, co jego system oznaczałby dla gier takich jak system romansów Mass Effect. Zamiast być tylko drzewem dialogowym, w którym słuchasz historii życia swojego zainteresowania, aż w końcu może to doprowadzić do seksu, musiałbyś w wyjątkowy sposób zbudować swoją drogę. Być może możesz rzucić się na uwodzenie zaraz po wyjściu z bramy, ale możesz zmniejszyć swoje szanse na odrzucenie, nadstawiając ucha. Za każdym razem, gdy uda ci się okazać empatię, twoje ulepszone kości zyskują przewagę nad osobą. Okej, brzmi to naprawdę przerażająco, ale czy uwodzenie jest gorsze niż klikanie drzewa dialogowego, aż dotrzesz do samego dna? Zdrada w Club Low ujawniła mi braki w sposobie, w jaki gry podchodzą do rozmowy. Zawsze powtarzałem, że jeśli chodzi o gry wideo i ich związek z przemocą, balistyka jest łatwa, a dyskusja trudna. Opierając się na dialogach opartych na prawdopodobieństwie, które można znaleźć w Disco Elysium i grach opartych na kościach, takich jak Citizen Sleeper, Betrayal at Club Low, dyskusja staje się równie atrakcyjną częścią rozgrywki dzięki wykorzystaniu systemów już powszechnych w grach wideo. Może nie pasuje do każdej gry, ale dowodzi, że nasze charyzmatyczne postacie zasługują na coś lepszego. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games