Frostpunk 2 chce, aby gracze myśleli lepiej

Frostpunk 2 chce, aby gracze myśleli lepiej

Jeśli Frostpunk dotyczył przetrwania, to Frostpunk 2 dotyczy stabilności – a przynajmniej pogoni za nią. Przetrwanie nadal stanowi centralny element rozgrywki i motywów gry Frostpunk 2, ale 11 Bit Studios chce, aby tym razem gracze myśleli szerzej. Jak stworzyć kwitnącą, ekspansywną metropolię na mroźnym i bezlitosnym pustkowiu? Zdaniem współreżysera gry i dyrektora projektu Jakuba Stokalskiego: „W przypadku tego typu historii konieczna była zmiana skali, a co za tym idzie inna mechanika budowania miasta [and] różne sposoby przedstawiania społeczeństwa.” Jeśli śledziłeś rozwój Frostpunka 2 lub sprawdzałeś najnowszą wersję beta, prawdopodobnie wiesz, co Stokalski ma na myśli, mówiąc o skali. Frostpunk 2 toczy się w znacznie szybszym tempie niż oryginał. Zamiast zarządzać miastem godzina po godzinie, Frostpunk 2 porusza się dzień po dniu. Produkcja, o ile w Waszych fabrykach jest odpowiedni personel, przebiega w stałym tempie. Nie oznacza to, że nie musisz zarządzać swoimi pracownikami i obywatelami. Podobnie jak w oryginale, aby przetrwać, nadal potrzebują jedzenia, schronienia i ciepła, ale problemy te pojawiają się i znikają w szybszym tempie. Aby dać trochę perspektywy, przepaliłem prawie 200 tygodni z populacją ponad 10 000 w zaledwie dwie godziny. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Do oglądania filmów użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 202420232 0222021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319 9219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197 71976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621 9611960195919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219 31193019291928192719261925192419231922219211920191919181917191 61915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011 900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na warunki GameSpot

Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: Dyrektor Frostpunk 2 przedstawia największe zmiany Aby dopasować zakres i tempo gry Frostpunk 2, 11 Bit Studios musiało przerobić niektóre podstawowe mechanizmy budowania miast. Zamiast budować obiekty na siatce promienistej, Frostpunk 2 pozwala tworzyć całe dzielnice wewnątrz sześciokątnych płytek. Dzięki temu Twoje miasto będzie miało bardziej swobodną strukturę, ponieważ różne dzielnice wychodzą z centrum miasta i rozprzestrzeniają się po zamarzniętej tundrze. Nie możesz jednak budować gdziekolwiek. Przed wzniesieniem dzielnic każdą płytkę należy złamać mrozem, a to wymaga zasobów i niewielkiej siły roboczej. Dodatkowo, możesz niszczyć tylko płytki mrozu sąsiadujące z innymi płytkami mrozu. Oznacza to, że jeśli zobaczysz w oddali zasób naturalny, musisz najpierw wyrzeźbić ścieżkę w lodzie, zanim będziesz mógł zbudować Dzielnicę Wydobywczą i rozpocząć zbieranie jej zasobów. Mechanika mrozu dodaje naturalnego impulsu do postępu i rozbudowy miasta Frostpunk 2 . Możesz skupić wszystkie swoje wysiłki na przełamywaniu mrozu pobliskich kafelków, aby rozszerzyć swoją domenę, ale jeśli przedłożysz to nad budowanie dzielnic mieszkaniowych, spożywczych i wydobywczych, Twoje miasto nie przetrwa długo. Istnieje cienka linia między ekspansją a rozwojem, którą musisz pokonać, aby odnieść sukces. Zmiany te dają świeże spojrzenie na świat Frostpunka i – przynajmniej na początku – zapewniają inny rodzaj wyzwania niż oryginał.Element ludzki również odgrywa ogromną rolę w tym pchaniu i przyciąganiu pomiędzy ekspansją a rozwojem. Na początku w Frostpunk 2 tym razem zarządzasz znacznie większą populacją, a wraz z nią pojawiają się nowe frakcje, prawa i hierarchie. Można wprowadzić w fabrykach pracę na dwie zmiany, aby zarobić więcej zasobów, ale może to prowadzić do niezadowolenia, chorób, a nawet śmierci. Jeśli pozwolisz, aby którykolwiek z tych problemów wymknął się spod kontroli, Twoje miasto może upaść. I odwrotnie, jeśli nie będziesz zbyt pobłażliwy w kwestii siły roboczej, możesz nie być w stanie nadążyć za rosnącymi wymaganiami miasta. Podobnie jak oryginał, Frostpunk 2 sprawia wrażenie delikatnego balansowania, które rutynowo zadaje pytanie, jak daleko jesteś skłonny się posunąć dla większego dobra. Czy jesteś gotowy wygnać starszą populację, aby chronić racje żywnościowe? Najwyraźniej tak. Duża część zarządzania populacją Frostpunk 2 polega na komunikowaniu się z radą i stanowieniu prawa. Dawno minęły czasy Kapitanów Frostpunka. Zamiast tego Steward wraz z radą składającą się ze 100 delegatów jest odpowiedzialny za proponowanie i uchwalanie przepisów. Rada zbiera się regularnie i podczas tych posiedzeń możesz dokonać przeglądu i zaproponować projekt ustawy, nad którym rada będzie mogła głosować. Podobnie jak w pierwszej grze, prawa te obejmują zarówno pracę dzieci, jak i prawa dotyczące wynagrodzeń za pracę. Aby jednak uchwalić ustawę, potrzebna jest większość głosów. Delegaci zazwyczaj będą głosować na podstawie Twoich wyników, ale możesz negocjować lub wywierać nacisk na delegatów, jeśli sytuacja wygląda tragicznie. Jeżeli naprawdę źle wykonujesz swoją pracę, rada może nawet w głosowaniu za usunięciem Cię ze stanowiska. Alternatywnie, Frostpunk 2 ma także integrację z Twitchem, która pozwoli widzom wcielić się w rolę rady – co z pewnością znacznie utrudni lub znacząco ułatwi rozgrywkę, w zależności od społeczności.

Aby dopasować zakres i tempo Frostpunk 2, 11 Bit Studios musiało przerobić niektóre podstawowe mechanizmy budowania miast.

Twoje wyniki nie są jedyną rzeczą, którą rada uwzględnia w swoich decyzjach. Twoje relacje z różnymi frakcjami również mogą odegrać ogromną rolę. Jeśli znęcasz się nad Frostlanderami, nie spodziewaj się, że poprą cię podczas następnej kadencji ratusza. Frakcje to jednak coś więcej niż tylko pionki polityczne. Każda frakcja ma swój własny zestaw przekonań, które mogą wpłynąć na Twój styl gry i ukształtować Twoje miasto. Niektóre prawa i badania mogą bezpośrednio wspierać jedną frakcję, jednocześnie szkodząc innej. Jak to ujął Stokalski: „Każda frakcja ma wizję, która kończy się czymś, co nazwaliby utopią: zestawem ostatecznych technologii [and] prawa ostateczne, które są dla nich światem idealnym. Sztuka polega na tym […] że każda utopia dla kogoś innego staje się dystopią. Podstawowe znaczenie gry polega na tym, że próbujesz nawigować pomiędzy różnymi wizjami i znaleźć przez nie drogę [to] zbuduj społeczeństwo, w którym będziesz czuł się komfortowo jako gracz, przywódca i człowiek.”Brak podpisuStokalski podkreślił jednak, że tych trudnych decyzji nie buduje się w oparciu o wartość szokującą czy bezinteresowność. Wybory mające po prostu zaszokować lub sfrustrować gracza, mają krótki okres przydatności do spożycia. Klucz, jak to ujął, „leży w tym, że na każdym kroku my [try] włączyć Ciebie, gracza i Twoje wartości, światopogląd i poglądy do samego systemu gry. Nie zawsze chodzi o wybranie mniejszego zła, ale o przefiltrowanie tych decyzji przez własne przekonania i próbę zrozumienia bezpośrednich konsekwencji i ewentualnych reperkusji. Kiedy zaczynałem przygodę z Frostpunk 2, moją największą obawą było to, że zmiana zakresu przyćmi intymność oryginału. Twoja skromna populacja i to, jak zareagowali na twoje decyzje, ożywiło ten świat, a to, co dzieje się między tobą a twoimi obywatelami, nadawało Frostpunkowi charakter. Wydawało się, że tempo i mechanika Frostpunka idealnie komponują się z trudnymi decyzjami i odczuwalnymi konsekwencjami. Teoretycznie im bardziej 11 Bit Studios oddala i rozwija oryginalny pomysł, tym bardziej może trywializować te intymne chwile, ale w tym przypadku tak nie jest. Z mojego podglądu wynika, że ​​zimne, lodowate serce Frostpunka pozostaje nienaruszone, pomimo wielu wstrząsów.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games