Były szef PlayStation odpowiada na masowe zwolnienia w branży gier i twierdzi, że wszystko będzie dobrze "Cienki"

Były szef PlayStation odpowiada na masowe zwolnienia w branży gier i twierdzi, że wszystko będzie dobrze "Cienki"

Były szef PlayStation, Shawn Layden, wypowiada się i stwierdza, że ​​upadek branży gier wideo jest mocno przesadzony. W rozmowie z VentureBeat Layden powiedział, że od dziesięcioleci ludzie mówią, że branża gier zmierza ku upadkowi, ale tak się nie stało i nie stanie się to w najbliższej przyszłości. Powiedział, że tysiące zwolnień w branży gier wideo w ostatnim czasie raczej świadczy o „niedopasowaniu talentu do wymagań” niż o śmierci branży gier wideo. ostatnich 20 lat, że to prawie żart. Nic nam nie jest” – powiedział. Jeśli chodzi o zwolnienia i wpływ ostatnich kilku lat na ludzi w grach wideo, Layden stwierdził, że zwolnienia są „opóźnionym wskaźnikiem” kondycji branży. Dzieje się tak dlatego, że wprowadza się zwolnienia, aby rozwiązać problem, który wydarzył się rok temu, powiedział. „Miałeś ten plan, ale nie wypalił. Czujesz, że teraz masz ludzi, którzy nie odpowiadają nowej korekcie kursu Zwolnienia nie rozwiązują dzisiejszego problemu” – powiedział. „Odnoszą się do decyzji podjętych w przeszłości, które mogły nie być właściwą decyzją. Rozumiemy, że nie odzwierciedlają one dzisiejszej temperatury”. Layden powiedział, że spodziewa się kontynuacji zwolnień w branży gier wideo, pomimo faktu, że firmy redukują personel finansowo radzi sobie całkiem nieźle. „Co jest niezwykłe, gdy spojrzeć na wyniki finansowe tych firm, niektóre z nich osiągają rekordowe przychody, rekordową rentowność i zwalniają 8% siły roboczej. Nie rozumiem tego poza szaloną pogonią za rentownością. – powiedział. Jednak to nie tylko słońce i tęcze. Layden powiedział, że rosnące koszty tworzenia gier stanowią „egzystencjalne zagrożenie” dla gier. Kiedy produkcja gier kosztuje aż 300 milionów dolarów, w dłuższej perspektywie może to prowadzić do pewnych problemów, powiedział. „Obawiam się, że kupiliśmy AAA, 80 godzin rozgrywki, 50 gigabajtów gry i jeśli nie uda nam się tego osiągnąć, nie będziemy mogli nic zrobić. Mam nadzieję na powrót gier AA. Jestem za tym” – powiedział. Jako przykład Layden powiedział, że gry osiągają obecnie swoją „katedrę” za chwilę.” Powiedział, że setki lat temu ludzie wznieśli katedry, czyli „ogromne budowle ku czci Boga”, w całej Europie i na świecie. Jednak katedry budowano przy użyciu pracy najemnej i nie trwało to wiecznie. W podobny sposób biznes gier AAA może nie być zrównoważony w dłuższej perspektywie. Stało się to zbyt czasochłonne i kosztowne. Były wspaniałe i piękne. Możesz spojrzeć na dowolne z nich w całej Europie i pomyśleć: „To cud”. .' Ale już ich nie robimy. Nie robimy ich, bo matematyka nie działa. Jeśli masz cztery ściany i dach, możesz nazwać to kościołem, a Bóg przyjdzie z wizytą. Nie potrzebujesz katedra” – powiedział. Zamiast tego Layden wyraził nadzieję, że branża gier może powrócić do gier AA, które kosztują wiele milionów mniej. „Teraz, gdy każdy zakład wynosi trzycyfrowe miliony, tolerancja ryzyka jest bardzo niska. Skończą się naśladowcami, sequelami i niewiele więcej” – powiedział. Aby pomóc w tworzeniu gier wydajnie, tak jak to widzi Layden, zaproponował ten pomysł tworzenia gier, przyjmując model podobny do tego, w jaki sposób powstają filmy. Filmy powstają z udziałem pracowników kontraktowych, którzy biorą udział w jednym projekcie, a gdy jest gotowy, przechodzą do następnego. Wszyscy ci ludzie spotykają się. Kręcisz film. Potem wszyscy się rozchodzą. Myślę, że to jedyny sposób na pracę w przyszłości. Pomysł, aby 300 osób siedziało w ogromnym magazynie i czekało na przepływ pracy, po prostu nie będzie już efektywne” – powiedział. Studia filmowe zatrudniały wcześniej scenarzystów, aktorów, muzyków, elektryków, stolarzy i inne osoby za wynagrodzeniem. – ale ten model należy już do przeszłości, zauważył Layden. Główną różnicą między tworzeniem filmów a tworzeniem gier jest dzisiaj to, że ludzie pracujący nad filmami należą w dużej mierze do związków zawodowych, podczas gdy w branży gier wideo związki zawodowe są nadal nieliczne. Pełny czat Laydena porusza wiele innych tematów związanych z najnowszymi osiągnięciami w branży gier wideo . Z entuzjazmem wypowiada się między innymi o przyszłości blockchainu w grach. Layden opuścił PlayStation w 2019 roku. Obecnie jest doradcą strategicznym Tencent Games.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games