Best Of 2022: Card Shark podchodzi do historycznej płci jest zarówno zabawny, jak i pouczający

Best Of 2022: Card Shark podchodzi do historycznej płci jest zarówno zabawny, jak i pouczający

Na tej imprezie jest kobieta. Drobna i filigranowa, jest siostrzenicą wytwornego lorda. Ukrywa linię szczęki pod wachlarzem, uśmiecha się promiennie, gdy zostaje zaproszona do karcianego stolika. Jej ręce są zawsze kiepskie, a jej znajomość zasad wydaje się wątła. Zapominając o jej ostrym jak nóż uśmiechu, pogrążasz się w wypełnionej winem mgle. Dopiero gdy noc dobiega końca, liczysz swoje monety, zdajesz sobie sprawę, ile straciłeś, i ponownie myślisz o tym promiennym uśmiechu. W szerokim przeglądzie francuskiej arystokracji Card Shark pozwala graczom odkrywać crossdressing i queer. Namacalny związek gry z historią jest zabawny, szeroki i szczególny (o czym pisałem wcześniej). Card Shark swobodnie zapożycza oszustów i oszustów z całej historii, ale także prezentuje wyjątkową funkcję łączenia klas, jaką jest gra w karty w określonym okresie. Francja Card Shark kipi od tarć klasowych, ponieważ wschodząca burżuazja ma coraz większą władzę, ale jest również odizolowana od ogromnego bogactwa rządzącej arystokracji. Pod tym wszystkim romskie karawany unikają prześladowań i szykuje się rewolucja. Postać gracza Eugene i jego mentor, hrabia de Saint Germain, zbadają to wszystko, oszukując we wspomnianych grach karcianych, gromadząc bogactwo i odkrywając tajemnicę w sercu francuskiej monarchii. Chociaż opowiedziana historia jest w dużej mierze fikcją, połączeniem Trzech muszkieterów i satyrycznej komedii obyczajowej, społeczne okoliczności bohaterów są zakorzenione w materialnej historii. To rozciąga się na przedstawione przez Card Shark przebieranie się, niezgodność płciową i transowość. Zanim zagłębimy się w związek Card Shark z płcią, chcę zacząć od krótkiej notatki na temat zaimków i tego, jak omawiać potencjalną transowość postaci historycznych. Zamierzam użyć zaimków on/him i imienia Eugene dla bohatera Card Shark. W żaden sposób nie ma to na celu podważenia możliwości zrozumienia go jako osoby queer. Określanie postaci historycznych jako gejów, lesbijek lub osób transpłciowych jest kuszące i nie zawsze błędne. Należy jednak podkreślić, że są to stosunkowo nowoczesne etykiety, które są nierównomiernie, a czasem niesprawiedliwie nałożone na nieskończoną różnorodność jednostek i tożsamości. Te etykiety nie są niesplamionymi prawdami, których możemy teraz używać do czystej interpretacji historii. Raczej szeroko identyfikują doświadczenia i normy społeczne, według których ludzie wszelkiego pokroju oceniają i rozumieją siebie. Szczególnie podoba mi się sformułowanie tytułu najnowszej historii płci autorstwa Kita Heyama: „Zanim zostaliśmy transseksualistami”. Wynika z tego, że dawne osoby niepotwierdzające płci mają wspólne dziedzictwo i wiele tożsamości z obecnymi osobami transpłciowymi, ale szczególna etykieta „trans” jest stosunkowo nowa.Przykład ludzi zgromadzonych wokół stołu w Card Shark.  Eugene i Comte siedzą przy stole, gdy podchodzi do nich mężczyzna.  Na górze ekranu francuski gigant literacki, Voltaire, deklaruje Przykład ludzi zgromadzonych wokół stołu w Card Shark. Eugene i Comte siedzą przy stole, gdy podchodzi do nich mężczyzna. U góry ekranu francuski gigant literacki, Voltaire, oświadcza: „Oszuści powiadacie? Naprawdę zepsute dusze, jakie to interesujące”. Co najważniejsze, nie oznacza to, że nie możemy rezonować z historycznymi postaciami queer ani czerpać z nich znaczenia. Powinniśmy raczej zrozumieć, że oni, tak jak my, egzystowali w ograniczeniach i języku otaczającej ich kultury. Eugene może być transpłciowy, a z pewnością gra pozostawia wystarczająco dużo miejsca, aby był tak postrzegany. Ale etykietowanie go jako takiego używa języka, do którego nie mógł mieć dostępu, nawet w przesadnej fikcji historycznej Card Shark. Zarówno chcę uszanować rzeczywistość, w której żyłby, gdyby był prawdziwy, jak i tożsamości, które mógłby posiadać. To, co sprawia, że ​​związek Card Shark z płcią jest tak ostry i wnikliwy, to fakt, że na każdym kroku rozumie kontekst materialny i historyczny . Card Shark ma ogólne zainteresowanie odkrywaniem marginesów XVIII-wiecznej Francji. Niesławna transwestyta i kobieciarz śpiewaczka operowa Julie d’Aubigny oraz genialny afro-francuski kompozytor i szermierz Chevalier de Saint-Georges mają obszerne występy. Nieistniejący SW Erdnase, nazwany na cześć pseudonimowego autora Eksperta i Karty, na każdym kroku przeciwstawia się odrębnej płci, w sposób, który pozwala im wkroczyć w różne sfery i kultury. Obóz romski jest przedstawiany jako baza operacyjna Comte’a i Eugene’a, aw jednym z bardziej nowoczesnych zwrotów akcji obaj mogą przekazać darowiznę na swój fundusz wzajemnej pomocy. Podstawowym sposobem, w jaki gra bada zmarginalizowanych, jest główny bohater. Eugene istnieje w wielu punktach marginalizacji. Jest niepełnosprawny (nie mówi), zubożały sierota i analfabeta (w trakcie gry uczy się czytać i pisać). Na początku gry Eugene przyjmuje coś w rodzaju roli służącego, ucząc się pomagać Comte’owi w różnych planach, które obracają się wokół oszukiwania w karty. Wiele sztuczek polega na tym, że zdobywa wino dla Comte’a lub zerka na ręce innych graczy, gdy wyciera stół. Ale gdy on i Comte awansują w społeczeństwie, obecność Eugene’a jako służącego przy stole staje się mniej wiarygodna. Wpisz: crossdressing. Przedstawienie płci pozwala Eugene’owi i Comte’owi zdobyć mizoginistyczne bogactwo i uchodzić za członka wyższych sfer. Eugene używa znaczników związanych z płcią, takich jak wachlarz lub pudełko do makijażu, aby wykonywać sztuczki hazardowe. Na przykład używa pudełka do makijażu, aby zobaczyć czyjąś rękę, a następnie porusza wachlarzem w określony sposób, aby zasygnalizować karty hrabiemu. Ponieważ Eugene przedstawia się jako kobieta, mężczyźni przy stole uważają go za niezdolnego do złego postępowania lub przebiegłości. Przechodzi, gdy jego występ w płci jest wystarczająco dobry, nawet jeśli podważa ich oczekiwania. W prawdziwym sensie Card Shark symuluje doświadczenie płci społecznej, prosząc graczy o zabawę w dopasowanie się do roli, co może mieć tragiczne konsekwencje, jeśli im się nie uda. Oszukiwanie to gra towarzyska, tak samo jak zręczna.Eugene przygotowuje jedną z wielu sztuczek karcianych w grze. Nie oznacza to, że przedstawienie płci przez Eugene’a jest nieszczere. W krótkich, ale wyrazistych momentach gry Eugene może wyrazić entuzjazm lub zmęczenie, gotowość lub zapomnienie o akcie przebierania się. Podobnie Eugene to imię nadane przez Comte’a, które Eugene może ostatecznie zaakceptować lub odrzucić. Są to skąpe momenty ekspresji, ale wystarczające, aby pozostawić kuszące luki w tym, co mogłoby się wydawać zwykłym męskim bohaterem. Gracz może przyjąć kobiecość Eugene’a lub pozostawić ją jako narzędzie. Na razie jednak Eugene nie może żyć po prostu „jako kobieta”. Wciąż pochłonięty, tak jak on, dramatyzmem fabuły. Gra skupia się na tym wąskim okresie jego życia. Chociaż widzimy go jako starszego po rewolucji francuskiej w rozwiązaniu gry, wiele z przyszłego życia Eugene’a pozostawia się wyobraźni. Eugene jest dokładnie taką postacią, o której historia mogłaby zapomnieć – której dziwaczność mogłaby pozostać w pamięci nielicznych przyjęć, na których krótko żyła zapomniana kobieta. Ale o to chodzi: większość z nas również zostanie zapomniana. Wiele osób transpłciowych jest błędnie przedstawianych po swojej śmierci lub zmarło, zanim mogli się odkryć. Card Shark rozumie płeć jako płynną, kulturowo i społecznie zależną, ale wciąż wybraną lub zaakceptowaną. Wspomina i podkreśla zmarginalizowaną przeszłość, ale też pozwala graczom w niej uczestniczyć i w niewielkim stopniu ją definiować. Ze względu na ostry i żartobliwy związek z przeszłością otwiera graczom drzwi do zrozumienia siebie jako części ogromnego obszaru queerowej historii. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games