Prawdziwa oferta

Prawdziwa oferta

Niedawno oglądałem transmisję z gry karcianej Inscryption. Leshy, tajemniczy mistrz gry, właśnie chwycił maskę groteskowego wędkarza-wędkarza. – Dajesz mi dobrą rybę – powiedział groźnie, po czym wyłożył kartę dla swojego przeciwnika. Gdy w tle rozbrzmiewała złowieszcza muzyka, Leshy i gracz ścierali ze sobą swoje misternie zaprojektowane karty w długiej bitwie, aż w końcu gracz odniósł zwycięstwo. Tyle że nie oglądałem gry wideo Inscryption. Zamiast tego dwóch prawdziwych ludzi grało w grę karcianą z gry wideo, używając prawdziwych rekwizytów i skomplikowanej konfiguracji przesyłania strumieniowego. I nie są jedynymi; Zaledwie kilka miesięcy po premierze gry w październiku 2021 r. rośnie już społeczność, która stara się ożywić cyfrową grę karcianą. Najpierw krótki przegląd Inscryption, a dokładniej jego pierwszego aktu, który stara się naśladować duża część społeczności IRL. Rozpoczynasz grę w czymś, co wydaje się być słabo oświetlonym drewnianym pokojem. Leshy, który służy jako mistrz gry w stylu Dungeons & Dragons, siedzi po drugiej stronie stołu i przez większość czasu widać tylko jego oczy. Gra z tobą w tę grę, snując opowieść na twoją podróż, układając mapy z rozgałęzionymi ścieżkami, a nawet przyjmując role różnych postaci za pomocą masek. Gra ma wiele strategii, a kiedy już zrozumiesz zasady, jest całkiem fajna. Ale jest w tym wszystkim mroczny podtekst, ponieważ jedną z podstawowych mechanik jest poświęcanie kart, aby móc grać innymi.

Zrzut ekranu z Inscryption. Leshy jest z tyłu. Zdjęcie: Daniel Mullins Games Chodzi o to, że istnieją pewne aspekty Inscryption, które działają najlepiej, ponieważ jest to gra wideo. Liczba reprezentująca zdrowie na każdej karcie spada, gdy przeciwnicy atakują, co nie jest łatwe w przypadku fizycznej karty. Jeden przedmiot, para szczypiec, daje dodatkowy punkt, ale twoja postać musi wyrwać ząb. Sztylet daje jeszcze więcej punktów, ale kosztem wycięcia oka. (Twoja postać traci nawet część swojej wizji.) A jedna z charakterystycznych mechanik gry pozwala ci stworzyć kartę za każdym razem, gdy przegrasz z Leshy – ale jest to karta ciebie, gracza, i może pojawić się w późniejszych rundach gry. Te wyzwania nie powstrzymały jednak ludzi przed próbami ożywienia gry w fizycznej formie. Z błogosławieństwem twórcy gry, Daniela Mullinsa, Kevin McKayven i jego brat prowadzili na żywo gry Inscryption na Love Burn, wydarzeniu, które określa się jako „oficjalne regionalne wydarzenie Burning Man w Miami na Florydzie”. Aby odtworzyć karty Inscryption, McKayven powiedział mi, że wyodrębnił pliki bezpośrednio z gry Inscryption. Jedna karta w grze składa się z wielu pojedynczych zasobów, w tym takich rzeczy, jak główny obraz karty, symbole na kartach i wzór na odwrocie kart, więc połączył te pliki, aby stworzyć karty, które mógł wydrukować. W kilku miejscach musiał nawet wypełnić luki, w których nie mógł znaleźć aktywów i sam je przerysować. Złożenie pierwszej partii kart zajęło około trzech tygodni i zostały zniszczone przez połysk, który nie wysychał i powodował, że karty sklejały się ze sobą. Zeszlifowanie kart nie zadziałało — nadal się tkwiły — więc McKayven musiał je wszystkie ponownie wydrukować. Druga partia była znacznie łatwiejsza do wykonania, bez połysku i zaokrąglonych rogów, które dodał do pierwszej partii. Uruchamianie gier wymagało dużo „toczenia się ciosami”. Jeśli chodzi o uruchamianie samych gier w Love Burn, to było dużo „toczenia się ciosami”, powiedział McKayven. Jego brat zrobił maski, aby odtworzyć te, które nosi Leshy w grze, ale nie wyszło. Obaj dostali duży namiot, w którym mieli udekorować i urządzić swoje mecze, ale ich stacja była na tyle daleko, że nie mieliby ruchu pieszego i musieli improwizować. „Zrobiliśmy trochę oznakowania, ale ludzie w większości przechodzili obok” – powiedział McKayven. „Większość ludzi nie wiedziała, na czym polega gra. Nie mieli z tym żadnego doświadczenia. Ale nadal byli zaintrygowani. Przechodzili obok, widzieli zapalone świece, mieliśmy ten wielki znak — właściwie nie nazwaliśmy go Szyfrowaniem, użyliśmy oryginalnej nazwy gry, ponieważ uważałem, że jest to bardziej sugestywne dla wydarzenia, które jest Trzeba składać ofiary”. (Ta gra jest dostępna za darmo na Itch.io, choć niestety nie działała na moim Macu.) Wprowadził pewne zmiany, aby dostosować się do gry z innym człowiekiem w prawdziwym świecie. Jednym z nich było ulepszenie mechaniki w grze wideo, w której poświęcasz kartę, aby wziąć jej aspekt (zwany sigilem) i zastosować go do innej karty. Podczas gdy dzieje się to na ołtarzu w grze wideo, w grze fizycznej McKayven i jego brat zamiast tego kazali graczom fizycznie niszczyć karty, które poświęcali w niszczarce do papieru. „Ludzie wydawali się naprawdę lubić niszczenie kart” – powiedział. „Myślę, że spodziewali się, że to po prostu zostanie przekazane [the top of the box]. A potem zdali sobie sprawę, że tak naprawdę został przez nich zniszczony”. „Teraz, kiedy grałeś w naszą grę, trochę twojej duszy będzie musiało tu zostać na zawsze…” McKayven pozwalał także ludziom tworzyć karty śmierci. „Bardzo im się to podobało. Naprawdę wciągnęli się w tę całą sprawę z kartą śmierci. Ludzie [were] siadając i pytając, czy mogliby po prostu zrobić kartę zgonu. Do robienia zdjęć użył natychmiastowego polaroida i włączył kartę śmierci do tradycji swojej gry. „Zrobiłem trochę tego doprawienia:„ Teraz, kiedy grałeś w naszą grę, trochę twojej duszy będzie musiało tu zostać na zawsze jako jej część ”- powiedział. „A kiedy znaleźli moją kartę śmierci w grze, wyjaśniłbym, że grałem więcej niż raz i miałem wystarczająco dużo kawałków mojej duszy w grze, że teraz zostałem skazany na jej hostowanie”. Pozwolił również graczom, którzy wygrali rundę, wziąć ze sobą kartę śmierci, „uwalniając” w ten sposób jedną z dusz uwięzionych w grze, aby osoba mogła ponownie połączyć ją z pierwotnym właścicielem. McKayven miał nawet kreatywną alternatywę dla szczypiec i noża Inscryption w grze. „Oczywiście nie zamierzaliśmy zrobić żadnej z tych rzeczy” – powiedział McKayven. Zamiast tego zrobił „igłę do krwi”. Gdyby ludzie wlewali kroplę własnej krwi do miski za pomocą prawdziwej igły, mogliby zagrać dowolnym stworem w swojej dłoni. Jedna osoba była w stanie wrócić po użyciu go, powiedział McKayven. Jeśli chcesz zobaczyć fotoreportaż McKayvena o tym doświadczeniu, sprawdź jego album Imgur. Istnieje cały serwer Discord z ponad 500 osobami poświęcony idei fizycznych gier z szyfrowaniem, w których ludzie dzielą się wskazówkami, pomysłami, zdjęciami swoich kart i rekwizytów i nie tylko. Rozmawiałem z osobą, która prowadzi serwer. Jego prawdziwe imię to Scott St. Onge, ale w społeczności chodzi przez LeshyIRL i nie tylko prowadzi Discord, ale także transmituje na żywo fizyczne gry Inscryption na Twitchu w piątki i niedziele. (Jego strumień był tym, który oglądałem w mojej historii na początku mojego artykułu.) Konfiguracja St. Onge jest imponująca. Gracze dzwonią aby mogli uczestniczyć w czasie rzeczywistym. Załatwia za nich prawie wszystko: ma tablicę, na której układa karty, sposób na wstawanie kart, aby grający (i wszyscy widzowie) widzieli swoją „rękę”, a nawet zmienia kąt kamery na rękę narysowana mapa dla ludzi, aby wybrać, gdzie chcą iść dalej. I podobnie jak postać Leshy the Inscryption, St. Onge w miarę potrzeb przyjmuje różne osobowości, aby gra była bardziej wciągająca. „Ostatecznie moim celem jako mistrza lochów jest zapewnienie graczowi dobrego doświadczenia” – powiedział St. Onge. „Nie próbuję ich pokonać w moich streamach. Nie próbuję rzucać najtrudniejszych kart. Staram się zapewnić im jak najlepsze wrażenia, co moim zdaniem pokrywa się z tym, co Leshy próbował zrobić w grze. Podobnie jak McKayven, St. Onge wprowadził również zmiany w sposobie gry w Inscryption. Na przykład pozbył się totemów, mechaniki w grze wideo, która pozwala wprowadzać poważne zmiany do jednego rodzaju karty, i zastąpił je miksturami, które mogą mieć bardziej rozległe efekty. „Czułem, że totemy w grze były niezrównoważone, a także fizycznie trudno byłoby odtworzyć każdy pojedynczy totem”. Włączył rzuty kośćmi do takich rzeczy, jak próba przekradnięcia się obok spotkania. Przedstawił nawet własną historię i historię, którymi, jak mówi, ludzie byli bardzo zainteresowani. „To bardzo satysfakcjonujące, że moja gra może zainspirować takie wysiłki”. Częścią jego celu jest zaangażowanie społeczności w jak największym stopniu. Pierwszy stream, który oglądałem, zrobił to w sprytny sposób. W Inscryption gra zazwyczaj tylko jedna osoba i Leshy / mistrz lochów, ale St. Onge kazało grać dwóm graczom jako umysł jednej osoby i musieli współpracować, aby podejmować decyzje dotyczące dalszego postępowania. „Wiele zauważyłem, kiedy robiłem te streamy, że oprócz wiedzy, jedyną rzeczą, którą wszyscy kochają, jest to, że angażuję ich bezpośrednio w grę. Nawet jeśli jest to tak proste, jak poproszenie rywala o poradę na czacie Twitcha”. Na serwerze Discord wysłał wezwanie do ludzi, którzy mogliby chcieć grać, gdy było na nim około 100 osób, i „Od razu dostałem jakieś 15 aplikacji do grania w moją grę”, powiedział. I wtedy serwer był znacznie mniejszy. „Nie potrafię sobie wyobrazić, jak by to było, gdybym teraz zrobił tę formę”. Zapytałem, czy St. Onge chciałby wykonywać prace związane z szyfrowaniem w pełnym wymiarze godzin i chociaż mówi, że nie planuje rzucić swojej codziennej pracy, chce poświęcić projektowi czas i uwagę, na jakie zasługuje. „Naprawdę uwielbiam pracować ze wszystkimi w tej społeczności, więc nie jest mi trudno poświęcić na to dużo czasu i pieniędzy poza moją normalną pracą, ponieważ było to tak satysfakcjonujące doświadczenie” – powiedział w Discord wiadomość. Jeśli chcesz tworzyć karty do własnej gry Inscryption, być może nie będziesz musiał iść do tych samych długości, co McKayven i St. Onge, ponieważ ktoś udostępnił całą kolekcję kart do pobrania z pierwszego i drugiego aktu Inscryption, które możesz wydrukować, za darmo. „Pomysł polega na tym, że ktoś, kto ma tylko drukarkę, mógłby to wydrukować i po prostu mieć coś, z czym mógłby się bawić” – powiedział mi o kolekcji twórca Vladimirs Nordholm. Możesz także wziąć udział w Discord, gdzie St. Onge mówi mi, że serwer zaczął kłaść większy nacisk na niestandardowe projekty kart. Polecam również sprawdzić niektóre linki, artystów i projekty znajdujące się na stronie internetowej stworzonej przez ludzi z serwera Inscryption IRL Discord. Zapytałem twórcę Inscryption, Daniela Mullinsa, co sądzi o ludziach pracujących nad przeniesieniem jego gry do prawdziwego świata. „Uwielbiam oglądać IRL wersje Inscryption!” Mullins powiedział w e-mailu. „Dzięki tym projektom i ogólnie fan artom najbardziej ekscytującą częścią jest dla mnie możliwość zobaczenia mojej pracy odbitej przez filtr innego artysty. To wielka satysfakcja wiedzieć, że moja gra może zainspirować takie wysiłki, zwłaszcza ze strony tak utalentowanych ludzi.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Android