Silent Hill 2 to jedna z najbardziej uznanych gier typu survival-horror wszechczasów, wyróżniająca się jako znak rozpoznawczy serii pomimo niezliczonych kontynuacji i prób odzyskania tej magii. Teraz Konami robi to, o czym wszyscy wiedzieliśmy, że jest nieuniknione: pełny remake Silent Hill 2. Zapowiedziana pod koniec 2022 roku gra pojawi się zarówno na PS5, jak i PC, wprowadzając arcydzieło horroru dla nowej generacji graczy. Oto, co wiemy o remake’u Silent Hill 2 do tej pory, w tym informacje o wydaniu, fabule, zespole programistów i nie tylko.
Data wydania
Konami nie ogłosiło jeszcze daty premiery ani nawet roku premiery remake’u Silent Hill 2. Z tego możemy wywnioskować, że prawdopodobnie nie nastąpi to w najbliższym czasie. Wydanie w 2023 roku nie jest wykluczone, ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć, aż wydawca poda konkretne szczegóły.
Platformy
Oczywiście będzie mieć Pyramid Head. W przeciwieństwie do innych nadchodzących dużych remake’ów horrorów, Resident Evil 4, Silent Hill 2 będzie dostępny wyłącznie na konsolę PS5. Gra będzie dostępna wyłącznie na PS5 i PC (przez Steam). Ponieważ jest tworzony w Unreal Engine 5, systemy ostatniej generacji nie wchodzą w rachubę i powinien być w stanie lepiej wykorzystać moc nowszego systemu.
Fabuła
Remake Silent Hill 2 będzie powtórzeniem historii z pierwszej wersji, która ukazała się w 2001 roku. Osadzona w tytułowym mieście Silent Hill 2 widzi pisarza Jamesa Sunderlanda, który szuka swojej dawno zmarłej żony po otrzymaniu listu – rzekomo od niej. Tam czeka na Jamesa wiele upiornych okropności, w tym słynnych wrogów, takich jak Pyramid Head, a także niezrównoważony Eddie Dombrowski. Czy może działać tu jakaś mroczniejsza siła? Czy za tym wszystkim może stać kult psów Shiba Inu? Musisz zagrać, aby się dowiedzieć.
Rozgrywka
Silent Hill 2 pozostanie grą typu survival-horror, a zespół programistów konsultuje się z oryginalnymi programistami Akirą Yamaoką i Masahiro Ito w trakcie całego procesu, aby upewnić się, że jego esencja pozostanie nienaruszona. Jednak jest również modernizowany, aby lepiej odpowiadał współczesnym oczekiwaniom. Podobnie jak przeróbki Resident Evil 2 i Resident Evil 3, Silent Hill 2 będzie wykorzystywać perspektywę znad ramienia, a nie oddalony widok, bardziej powszechny w horrorach przełomu wieków. System walki jest oczywiście uzyskanie pełnego przeglądu w wyniku zmiany, podobnie jak „pewne elementy zestawu”, według producenta Motoi Okamoto i reżysera Mateusza Lenarta. Na PS5 będziesz mógł skorzystać z technologii dźwięku 3D, aby określić, gdzie dźwięk pochodził i nie będzie żadnych ekranów ładowania ze względu na dysk SSD NVMe. Uwzględniono również dotykowe sprzężenie zwrotne i adaptacyjne wyzwalanie, chociaż zespół na razie utrzymuje ich dokładną implementację w tajemnicy.
Przyczepy
Jak dotąd dostępny jest tylko zwiastun Silent Hill 2. Pokazuje Jamesa Sunderlanda wpatrującego się w lustro – kultowe ujęcie również w oryginalnej grze – i zawiera krótkie przebłyski samego miasta, a także kilku wrogów. Zwiastun nie zawiera żadnej walki, więc będziemy musieli poczekać, aby zobaczyć, jak zaimplementowana jest perspektywa zza ramienia.
Zespół deweloperski
Chociaż kilku wybranych członków oryginalnego zespołu Konami Silent Hill 2 pracuje nad remake’iem, głównym studiem programistycznym jest Bloober Team. Polskie studio od kilku lat specjalizuje się w horrorach, wydając takie tytuły jak Layers of Fear, The Medium czy Blair Witch. Silent Hill 2 nadal będzie zdecydowanie najbardziej znaną grą stworzoną do tej pory przez Bloober Team, a dzieje się tak, gdy studio opracowuje również przeprojektowane Layers of Fears. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.