W następstwie zwolnień, które według doniesień dotknęło 8% pracowników, deweloper Destiny 2, Bungie, zamierza wprowadzić zmiany w nadchodzącej zawartości gry, w tym w jej kolejnym rozszerzeniu, The Final Shape. Bungie nie potwierdziło jednak doniesień, że The Final Shape zostanie przesunięte na czerwiec w stosunku do wcześniej ogłoszonej daty premiery w lutym. W poście na blogu na swojej stronie internetowej Bungie poinformowało, że zamierza wprowadzić zmiany w The Final Shape w oparciu o najnowsze opinie graczy. „W nadchodzących tygodniach usłyszycie od nas więcej na temat tego, co będzie dalej w perspektywie krótkoterminowej, począwszy od naszego kolejnego sezonu pod koniec listopada” – czytamy w oświadczeniu. „Potem zaczniemy opracowywać większą, odważniejszą i jaśniejszą wizję naszego zespołu dotyczącą Ostatecznego Kształtu, a także most, który planujemy zbudować, aby wyprowadzić nas wszystkich z Ciemności do Światła”. Post Bungie jest jego pierwsza komunikacja publiczna jako studio po zwolnieniach dużej, ale jeszcze niepotwierdzonej liczby osób, które miały miejsce na początku tego tygodnia. Bloomberg podał, że aż 100 osób, czyli około 8% z 1200 pracowników Bungie, zostało zwolnionych. Według raportu Bloomberga przychody Destiny 2 po premierze słabo przyjętego Lightfall są o 45% niższe od prognoz studia. Pracownicy powiedzieli na Twitterze i w innych anonimowych raportach, że byli zaskoczeni zwolnieniami. Według Bloomberga deweloperzy w studiu „błagali” kierownictwo Bungie przed zwolnieniami, aby dokonali zmian w grze, aby przywrócić graczom utrzymanie po Lightfall. Bungie w swoim poście przyjęła do wiadomości opinie na temat Lightfall i innych treści. „Chcemy poznać wasze opinie i obawy dotyczące Lightfall i ostatnich sezonów, a także wasze reakcje na ujawnienie The Final Shape” – czytamy. „Wiemy, że straciliśmy wiele waszego zaufania. Przeznaczenie musi zaskakiwać i zachwycać. Nie zrobiliśmy tego wystarczająco dużo i to się zmieni”. Post kończy się stwierdzeniem Bungie, że chce, aby „Ostateczny kształt” był „uwzględniany obok najlepsze gry, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy”. „Dla nas droga naprzód jest jasna: musimy sprawić, aby The Final Shape było niezapomnianym przeżyciem w Destiny. Chcemy zbudować coś, co będzie porównywane z najlepszymi grami, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy… to stosowna kulminacja, która honoruje podróż, którą wspólnie odbywamy przez ostatnie dziesięć lat. „Opuszczeni”, „Królowa czarownic” i „Król taken” to sztandary, którym staramy się sprostać”. wspominając o opóźnieniu, sugestia, że dodatek zostanie zmieniony, aby go ulepszyć i bardziej dostosować do opinii graczy, sugeruje, że lutowa data premiery będzie musiała ulec zmianie. Nie jest również jasne, co Bungie zrobi z kolejnym sezonem zawartości, który potrwa do siedmiu miesięcy – najdłuższego w historii – jeśli czerwcowa data premiery The Final Shape będzie dokładna. Tymczasem wiadomość o zwolnieniach, w których wzięło udział wielu prominentnych wydaje się, że członkowie zarządzających społecznością, zespołów zajmujących się mediami społecznościowymi, artystycznymi i muzycznymi jeszcze bardziej zaszkodzili reputacji Bungie wśród graczy Destiny 2. Gracze zareagowali negatywnie na Twitterze tweety opublikowane przez dyrektora generalnego Pete’a Parsonsa, w którym ton lamentował nad zwolnieniami, nie biorąc za nie odpowiedzialności. Z postów na Twitterze i Reddicie wynika, że przynajmniej niektórzy gracze w odpowiedzi na wieści anulują przedsprzedaż The Final Shape, a twórcy zawartości Destiny 2, tacy jak MyNameIsByf, Fallout Plays, i Aztecross wszystkie filmy opublikowane na YouTube spekulują, że zwolnienia będą miały dalszy negatywny wpływ na grę i jej społeczność. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.