Apple Gaming: Czy Mac nadal będzie platformą do gier?

Apple Gaming: Czy Mac nadal będzie platformą do gier?

Mówią, że Mac nie jest dla graczy. Obecne gry są dostępne tylko na iPhone’a i iPada, a tam są bardziej w sektorach indie i casual. „Prawdziwe” wydania gier na poziomie obecnych konsol i gier na komputery Mac są bardzo nieliczne. Wydaje się, że to się teraz zmienia – siłą i na wielu frontach.

Wydaje się, że Apple przez dziesięciolecia zaniedbywał grupę docelową „graczy” ze swoimi komputerami Mac. Komputery Apple to maszyny profesjonalne, z którym się pracuje, tworzy prace twórcze, prowadzi badania, uczy się i programy, czyli frazes wspierany przez dwie dekady polityki marketingowej i produktowej Apple. Z drugiej strony, jeśli po pracy chcesz pograć w Skyrim, FIFĘ lub Hogwarts Legacy, potrzebujesz również komputera do gier lub konsoli.

Przynajmniej od Wprowadzenie chipa M1 i jego wyjątkowej wydajności, Apple mógłby faktycznie zrobić o wiele więcej w dziedzinie „poważnych” gier. Tutaj wydaje się, że w końcu się rusza – trzy wydarzenia, które w imponujący sposób to podkreślają:

Coraz więcej natywnych gier trafia na komputery Mac

Kiedy Hideo Kojima, barwny twórca serii Metal Gear, otrzymuje swoje własne miejsce w przemówieniu otwierającym WWDC, aby uczcić Mac-Port z Death Stranding Zapowiedź „i przyszłych tytułów” coś mówi.

To jednak nie jedyna ważna gra, która trafia do App Store. Niespodziewany hit Stray i No Man’s Sky, w który można teraz grać po latach dalszego rozwoju, pojawią się również na Macu. Oznacza to, że zwłaszcza twórcy tytułów, którzy nie dysponują budżetem AAA, w coraz większym stopniu polegają na komputerze Mac jako platformie. Ma to również sens, ponieważ wypłacalni klienci Apple są jednym lukratywną nową grupę docelową a konkurencja o tytuły gier dla dużych komputerów Mac jest w tej chwili wciąż niewielka.

Porty PC na Maca stają się coraz łatwiejsze

To była uwaga na marginesie niedawnej premiery produktu WWDC, ale może być gigantyczna dla graczy i otworzyć nowy strumień przychodów w wysokości miliarda dolarów dla branży: Apple Game Porting Toolkit nowe narzędzia dla programistów przedstawione. Z którym należy również najnowsze i złożone gry Windowsktóre opierają się na interfejsie gier firmy Microsoft DirectX 12, przeniesiony na Maca można zrobić szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Z technicznego punktu widzenia takie przedsięwzięcia były jak dotąd trudne, ponieważ własny sprzęt Apple ARM nie był kompatybilny z architekturą x86 komputerów do gier i konsol. Dzięki sprytne “tłumaczenia” ale problem powinien należeć do przeszłości. Pomaga między innymi technologia Rosetta, dzięki której programy dla starszych komputerów Mac z procesorem Intel działają już płynnie na nowszych układach M1 i M2 firmy Apple.

Pierwsze doniesienia na subreddicie MacGaming pokazują, że nie jest to marzenie przyszłości, ale już teraz wydaje się działać dobrze. Doświadczeni hobbyści już korzystają z Game Porting Toolkit i obecnie zgłaszają, co jest już dzięki niemu możliwe: między innymi bieganie Cyberpunka 2077

Diablo IV

… I Dziedzictwo Hogwartu

… już z użyteczną wydajnością, pamiętajcie, bez żadnych optymalizacji ze strony programistów. Jeśli chcesz spróbować samemu, możesz znaleźć instrukcje na GitHub.

Nawet starsze gry są lub będą wykonywane

Nowo odkryta miłość Apple do udostępniania portów gier nie jest bez precedensu: od lat istnieją projekty open source i komercyjne, które próbują to zrobić. Najpóźniej odkąd Valve poczyniło ogromne postępy w grach Windows pod Linuksem z Protonem i Steam Deck, wysiłek na Macu również wzrósł.

Obiecujące jest podejście firmy CodeWeavers, która również chce stworzyć i poprawić kompatybilność Mac OS z aktualnymi grami Windowsa za pomocą komercyjnego produktu CrossOver. Tego lata powinno być gotowe, CodeWeavers chce rozszerzać wsparcie gry po grze. Spicy: zestaw narzędzi Apple jest również oparty na Crossover, ponieważ narzędzie jest open source. Różnica: Rozwiązanie Apple jest skierowane przede wszystkim do programistów, podczas gdy rozwiązanie CodeWeavers jest skierowane bezpośrednio do klientów końcowychczyli gracz.

Jest też Asahi, dystrybucja Linuksa dla komputerów Mac M1 i M2, która robi szybkie postępy iw perspektywie średnioterminowej również do gier powinien być odpowiedni. Również w zakresie Emulatory istnieją teraz różne narzędzia specjalnie dla komputerów Mac M1 i M2, takie jak Ryujinx.

Wniosek: Piekło zamarza, Mac staje się komputerem do gier

Kierunek jest jasny. Moc jest tam. Narzędzia są coraz lepsze. Brakuje w AAA Studios świadomości, że istnieje grupa docelowa do grania na Macu i że warto wspierać inną platformę. A tutaj potrzebuje jasny i trwały komunikat od Apple: Tak, chcemy gry na Maca.

Fakt, że ponowne przemyślenie ma miejsce w Cupertino, nie jest zbyt daleko idący. Apple nie działa w próżni i zna potrzeby swoich klientów. Od wielu lat jednym z najczęstszych powodów, dla których potencjalni klienci nie sięgają po komputery Mac i MacBook, jest to, że nie można na nich odpowiednio pograć. Nie było wystarczającej liczby gier na komputery Mac, ponieważ programiści i wydawcy nie mieli narzędzi do łatwego przenoszenia swoich tytułów. To się zmienia, w końcu.

Wizerunek Maca nieprzydatnego do gier może zatem zostać zniszczony w nadchodzących miesiącach. Kto wie: może Jabłka niedrogie urządzenia klasy podstawowej takich jak Apple TV i Mac Mini, nawet do jednego w perspektywie średnioterminowej prawdziwa konkurencja dla Xboksa i PlayStation. Wsparcie wspólnych kontrolerów na wszystkich platformach jest już wskaźnikiem w tym kierunku. Podsumowując, jest to fantastyczny rozwój i korzyść dla wszystkich – poza Microsoftem i producentami sprzętu do gier na PC.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Tech