Ten Simowy detektyw jest jedną z najfajniejszych niespodzianek roku

Ten Simowy detektyw jest jedną z najfajniejszych niespodzianek roku

Symulacja detektywistyczna to jedna z najlepiej dopasowanych konfiguracji wciągającej gry symulacyjnej, a po kilku godzinach spędzonych z Shadows of Doubt, które jest już dostępne w Steam Early Access, jej wykonanie kluczowych mechanik gatunku jest czymś, co musisz sam zobaczyć, zwłaszcza jeśli lubisz gry takie jak Deus Ex, Thief i praktycznie wszystko z Arkane. Na pierwszy rzut oka gra detektywistyczna w stylu wokseli może wyglądać jak niezależna gra, którą można znaleźć dziesiątkami podczas przeglądania Steam, ale jej niezwykła swoboda wyboru i imponująca symulacja miasta pomaga wyróżnić się na zatłoczonej cyfrowej witrynie sklepowej. To oczywiste, że zespół ColePowered Games rozumie ten gatunek i chociaż gra wciąż jest kształtowana w okresie wczesnego dostępu, stała się już jedną z moich ulubionych gier 2023 roku. W Shadows of Doubt gracze wcielają się w prywatnego detektywa małego mieszkania i ścigania tropów przez przesiąknięte deszczem miasto neo-noir. Nawet zanim gracze dotrą do punktu, w którym budzą się w ciemnościach swojej sypialni, interesujące jest odkrycie, że miasto to w rzeczywistości pozornie nieskończona liczba miast generowanych proceduralnie. Podczas gdy istnieje tryb fabularny, który przeprowadza graczy przez określony ciąg spraw w określonym mieście, istnieje również bardziej nieprzewidywalny tryb piaskownicy, który tworzy nowe miasta i sprawy na żądanie, podobnie jak ładowanie nowego materiału siewnego w Minecrafcie. Sami detektywi są podobnie wymyślani na miejscu poprzez kombinację wyborów graczy dotyczących cech, takich jak kolor skóry i płeć, a także generator imion, który można tworzyć ręcznie lub losowo przerzucać w nieskończoność.Brakuje tylko nastrojowej narracji. Na potrzeby tego praktycznego podglądu mój detektyw, Kasa Springs, pracował nad rytmem Charlotte Heights w samouczku dotyczącym sprawy zatytułowanej Dead of Night, próbując rozwiązać pozorne morderstwo miejscowego mężczyzny znalezionego martwy w swojej łazience od ran postrzałowych. Po przebudzeniu się w moim mieszkaniu i nauczeniu się wykonywania niektórych ważnych czynności w grze, takich jak otwieranie zamków, wyłączanie kamer bezpieczeństwa i ukrywanie się w ciemności, zaplanowałem drogę do domu zmarłego. Po drodze zacząłem wyczuwać to obskurne miejsce. Trofea noir, takie jak nastrojowa, wolno pełzająca muzyka i parujące pokrywy włazów, ozdobiły Charlotte Heights i nadały jej atmosferę, na którą tak bardzo liczyłem, kiedy instalowałem grę po raz pierwszy. Myślę, że liniowa gra detektywistyczna mogłaby być całkiem fajna, ale Shadows of Doubt wcale taka nie jest, a dzięki swojej plastyczności szybko przerosła moje oczekiwania. Wydaje się, że prawie wszystko jest interaktywne, a gra naprawdę nie dba o to, jak pracujesz ani jak manipulujesz doświadczeniem na swój własny sposób. Wczesnym przykładem, który otworzył mi oczy na możliwości, było to, jak zatrzymałem się, aby zapukać do drzwi sąsiada w drodze na miejsce zbrodni. Nie musiałem tego robić, ale gra mi na to pozwoliła, więc pomyślałem, że się pobawię. Mężczyzna nie był zbyt otwarty na moje pytania i naprawdę miał rację, że nie był – kim ja byłam, żeby go obudzić i zacząć domagać się odpowiedzi? Kiedy zapytałem, czy mogę wejść do jego mieszkania, żeby się rozejrzeć, kazał mi się odpieprzyć, więc mimo to wszedłem, a on zaczął mnie okładać pięściami, więc zrobiłem to, co zrobiłby każdy początkujący gumshoe: wycofałem się jak dziecko i pobiegłem z powrotem do własnego mieszkania, chowając się za drzwiami kuchni, dopóki się nie poddał i nie poszedł do domu. To było trudne pierwsze kilka minut w tej sprawie, ale wkrótce będę miał lepsze chwile. Ta wczesna interakcja pokazała mi, jak poważnie Shadows of Doubt traktuje swoją symulację. Wydaje się, że cały świat żyje i jest zadowolony z istnienia na własną rękę, chyba że włączysz się w rutynę baru nurkowego, szpitala, rodziny śpiącej w domu lub gdziekolwiek indziej, jak w Trumanie Pokaż, kiedy tytułowy bohater zaczyna przełamywać pętle żyjących wśród niego aktorów. Wydaje się, że każdy NPC ma unikalną nazwę, miejsce zamieszkania i harmonogram do naśladowania. Oznacza to, że przez większość czasu zaczepianie przypadkowych cywilów w ich własnych drzwiach w środku nocy prawdopodobnie doprowadzi cię tylko do podbitego oka, ale zawsze istnieje niewielka szansa, że ​​możesz natknąć się na mordercę lub kluczowy świadek na długo przed tym, zanim dowody cię do niego wskażą. Mówiąc o dowodach, kiedy przybyłem na miejsce zbrodni, nauczyłem się, jak korzystać z najfajniejszej funkcji gry — mojej własnej planszy do spraw, wraz z kartami z notatkami i czerwonymi sznurkami do ich łączenia . Do tablicy sprawy można dodać wszystko, czy to narzędzie zbrodni, adres, numer telefonu czy przekąskę zakupioną pomiędzy przesłuchaniami świadków, i można uzyskać do nich dostęp w dowolnym momencie w menu. Czy jest prawdopodobne, że batonik granola ma znaczenie dla sprawy? Oczywiście, że nie, ale podobnie jak w przypadku czatowania z postaciami niezależnymi, gra chce, abyś sam określał trafność, a nie trzymał za rękę, odkrywając istotne wskazówki. Czasami kluczowe dowody są automatycznie łączone na tablicy sprawy, ale możesz też dowolnie dodawać własne niestandardowe łącza. Możesz je umieszczać i przesuwać, jak tylko uznasz to za stosowne, ostatecznie tworząc własny moment Pepe Silvii, w którym nazwiska, twarze i fakty są rozrzucone po całej planszy, przedstawiając sieć intryg – lub wizualizację własnego szaleństwa.Zawsze chciałem wykreślić własne czerwone sznurki na tablicy korkowej. Zawsze chciałem wykreślić własne czerwone sznurki na tablicy korkowej. Galeria Podczas eksploracji domu zmarłego zauważyłem rany wlotowe na jego ciele, zapisy rozmów telefonicznych, a nawet dostałem się do zamkniętego sejfu, aby dowiedzieć się o nim więcej. Miejsce w inwentarzu jest bardzo ograniczone, przynajmniej na początku, więc nie byłem pewien, czy powinienem zabrać ze sobą nieoznakowaną kasetę VHS z jego biurka, ale kiedy podejmowałem decyzję, kilku zbirów próbowało wyważyć drzwi. Przestępcy zawsze wracają na miejsce zbrodni iw tym momencie mogłem stawić im czoła, uciec przez szyb wentylacyjny lub w inny sposób albo się ukryć. Postanowiłem ukryć się pod biurkiem, a potem obserwowałem z ciemności, jak dwóch – wystarczy powiedzieć podejrzanych – kręci się po domu. Chwila wydawała się przygotowana na konfrontację, ale po kilku minutach, kiedy nie udało im się mnie znaleźć, wyszli, a ja mogłem dalej grzebać w mieszkaniu. Wydawało mi się, że powinno to być przełomowe, jakbym ominął samouczek dotyczący walki. Zamiast tego świat dostosował się do mojego wyboru. Możesz rozwiązać sprawę, kiedy tylko chcesz, po prostu udając się na komisariat i wypełniając formularz, w którym oskarża się kogoś o przestępstwo. Napiszesz w ich imieniu i wypełnisz szczegóły, takie jak wybór narzędzia zbrodni. Istnieją jednak konsekwencje grywalizacji za popełnienie błędu, takie jak utrata reputacji i pieniędzy, których będziesz potrzebować na zakup przedmiotów, takich jak zapasy lecznicze i przekupywanie ludzi, aby rozmawiali. Dlatego najlepiej jest spuścić leady. Miejsce zbrodni da ci kilka, a w tym przypadku obejmowało to zbadanie ostatnich rozmów telefonicznych ofiary, jej miejsca pracy i kręgu znajomych. Nie będę tutaj psuł wyniku, ponieważ sam powinieneś to zobaczyć, ale Podobało mi się, że niektóre tropy są ślepymi zaułkami. W ten sposób wydawało się to realistyczne. Kasa Springs nie jest superbohaterką, więc nie ma detektywistycznej wizji, która identyfikowałaby kluczowe aspekty sprawy. Po prostu dano mi miasto pełne dobrych i złych ludzi i ode mnie zależało, jak je wszystkie zrozumieć. Niezależnie od tego, czy odkryłem kluczowe informacje, wkradając się do domu przez otwór wentylacyjny, otwierając zamek w biurze firmy, czy też przekupując sąsiadów, by wyjawili to, co wiedzą, to była moja decyzja, a w trakcie mojej pracy nad sprawą moja śledztwo, które było niegdyś czystą kartą, zaczęło ożywać. Czy zagrałbym dobrego glinę, złego glinę, czy pływałbym w odcieniach szarości? Wydaje się, że każdy krok, który podejmujesz, jest twoim wezwaniem, a każde działanie ma konsekwencje, lepsze lub gorsze. Wpadaj w kłopoty, a twoja reputacja nie wzrośnie i nie poprawisz swojej postaci. Z drugiej strony bystre oko do szczegółów może zaoszczędzić czas na szukaniu ślepych zaułków. Shadows of Doubt właśnie wystartowało w tym tygodniu we wczesnym dostępie, więc wciąż są błędy do naprawienia, takie jak zagmatwany system ulepszania postaci i niektóre niechlujne menu, ale podstawowe elementy im-lsim są już na równi z wielkimi gatunkami. Dla mnie to jest niesamowicie ekscytujące. Nie mogę się doczekać, aby odwrócić więcej przysłowiowych kamieni, rozwiązać więcej przestępstw i zdefiniować sprawiedliwość tak, jak uważam za stosowne w mieście, które zarówno ukształtuje karierę mojej postaci, jak i zareaguje na każdy jej ruch. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games