Szef Roblox rozmawia z nastolatkami zarabiającymi na grze i kwestionuje roszczenia dotyczące wykorzystania

Szef Roblox rozmawia z nastolatkami zarabiającymi na grze i kwestionuje roszczenia dotyczące wykorzystania

Roblox to jedna z najpopularniejszych gier na świecie, z ponad 70 milionami aktywnych użytkowników dziennie. Popularność gry może częściowo wynikać z twórczości młodych osób, w tym osób poniżej 18. roku życia, a jest to temat, który niedawno w zaskakujący sposób omówił szef studia Roblox, Stefano Corazza. W rozmowie z Eurogamerem Corazza próbował przeciwstawić się negatywnemu postrzeganiu tego aspektu gry. Roblox, mówiąc: „Możesz powiedzieć: «No dobra, wykorzystujemy, wiesz, pracę dzieci», prawda? Możesz też powiedzieć: oferujemy ludziom na całym świecie możliwość zdobycia pracy, a nawet jak dochód. Mogę więc mieć jakieś 15 lat, mieszkać w Indonezji w slumsach, a teraz, mając tylko laptopa, mogę coś stworzyć, zarobić pieniądze, a potem utrzymać się przy życiu. Corazza wyjaśniał dalej jak narażenie dzieci na tego typu zdarzenia w młodym wieku może potencjalnie doprowadzić do znalezienia przez nie pracy w przyszłości. „To znaczy, nasz przeciętny twórca gier ma około 20 lat. Ale oczywiście są też nastolatki – a my zatrudniliśmy kilku nastolatków, którzy mają miliony graczy na platformie” – powiedział. Dodał, że ci ludzie nie t „czuć się, jakby byli wykorzystywani”. Według Corazzy wielu z nich postrzega to jako „największy prezent”, ponieważ ich treści są konsumowane przez „miliony użytkowników” i z tego powodu „mogą przejść na emeryturę”. Corazza zauważył również, że Roblox umożliwia wielu dzieciom naukę, jak kodować. „W Roblox Studio mamy miliony twórców. Uczą się oni skryptowania Lua, języka programowania bardzo zbliżonego do Pythona – w przyszłości możesz znaleźć pracę w branży technologicznej i powiedzieć sobie: „Hej, jestem programista, prawda?” – zapytała Corazza. „Myślę, że naprawdę koncentrujemy się na nauce – programie nauczania, jeśli chcesz – i naprawdę zachęcamy ludzi do bycia profesjonalistami”. Komentarze Corazzy zaskoczyły niektórych, być może skłoniły do ​​późniejszego oświadczenia Robloxa skierowanego do Eurogamer. Brzmi ono częściowo: „Platforma Roblox służy szerokiej społeczności twórców. Ludzie w każdym wieku i o różnym pochodzeniu zaczynają tworzyć w Roblox z wielu różnych powodów — aby nauczyć się kodować, dzielić się swoimi dziełami z przyjaciółmi lub po prostu dla przyjemności budowanie. Dla wielu używanie Robloxa do tworzenia gry, wirtualnego doświadczenia lub wirtualnego przedmiotu jest formą ekspresji twórczej. Podobnie jak inne formy ekspresji twórczej, takie jak nauka gry na instrumencie muzycznym lub filmowanie i przesyłanie własnych filmów do serwisu internet, dla wielu jest to hobby, dla innych może ostatecznie przerodzić się w karierę. Nasza społeczność programistów i twórców obejmuje osoby o szerokim spektrum możliwości zawodowych i wielkości zespołów, począwszy od młodych studentów i niezależnych hobbystów, aż po pełnych -time studios.”Firma zauważyła również, że „większość” treści generujących przychody jest tworzona przez osoby, które ukończyły 18. rok życia. W poprzednim raporcie People Make Games twierdzono, że Roblox „wykorzystywał” młodych programistów, płacąc im jedynie niewielką kwotę część wygenerowanych przez siebie dochodów. Na każde 1000 zarobionych programistów Robuxa mogli wypłacić 3,50 dolara; jednak zakup 1000 Robuxów kosztował około 12,50 dolara. W nowym oświadczeniu Robloxa podkreślono, że pochłania on koszty, takie jak przetwarzanie płatności, hosting i tak dalej. Wskazała na długie ujawnienie informacji na temat podziału przychodów z programistami i podkreśliła kwotę 741 mln dolarów wypłaconą w ramach programu DevEx w 2023 r.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games