Sony mówi, że brytyjska umowa Microsoft-Activision jest włączona "Zaskakujące, bezprecedensowe i irracjonalne"

Sony mówi, że brytyjska umowa Microsoft-Activision jest włączona "Zaskakujące, bezprecedensowe i irracjonalne"

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) rządu Wielkiej Brytanii opublikował odpowiedzi na wstępne ustalenia, że ​​proponowana przez Microsoft umowa kupna Activision nie ograniczy konkurencji w przestrzeni konsolowej. To była poważna zmiana, ponieważ CMA początkowo wstępnie stwierdziła, że ​​może. Reakcja Sony Interactive Entertainment jest taka, jakiej wielu mogło się spodziewać. SIE powiedział, że CMA zrobiło „zwrot”, nazywając ten ruch „zaskakującym, bezprecedensowym i irracjonalnym”. SIE stwierdziło, że istnieje „znaczący zbiór” dowodów na poparcie sugestii, że Microsoft może być zachęcany do „wstrzymywania” treści Activision na platformach PlayStation, zmniejszając w ten sposób konkurencję. CMA stwierdziło w zaktualizowanej odpowiedzi, że Microsoft nie miałby żadnej zachęty finansowej do wprowadzania Call of Duty i inne treści Activision dostępne wyłącznie na Xbox. Jest to punkt, o którym mówi sam Microsoft, mówiąc, że usuwanie Call of Duty z PlayStation nie ma sensu biznesowego. Ze swojej strony SIE powiedział, że „z szacunkiem kwestionuje” decyzję CMA i sposób, w jaki do niej doszła. Z jakiegoś powodu CMA stwierdziło, że patrzy na wartość przeciętnego gracza w ciągu całego życia, aby oszacować motywację Microsoftu do udostępnienia Call of Duty wyłącznie na Xboksie. wyjaśnienie, że „modelowanie ilościowe jest obarczone niepewnością i musi opierać się na założeniach, w przypadku gdy informacje są niedoskonałe”, co „ogranicza wagę, jaką możemy nadać tego typu dowodom”. Dokładniej, poleganie na poprawionym [lifetime value] model jest nierozsądny, ponieważ zawiera poważne błędy koncepcyjne, które zniekształcają analizę na korzyść stwierdzenia, że ​​Microsoft nie ma motywacji do zamknięcia dostępu do rynku” — powiedział Sony. of Duty, Microsoft nie będzie już musiał płacić marży Activision za sprzedaż Call of Duty, ponieważ seria będzie pierwsza. SIE powiedział, że przychody z Call of Duty dla Microsoftu będą wielokrotnie bardziej opłacalne niż obecnie dla Microsoftu jeśli umowa dojdzie do skutku. SIE stwierdziło, że obliczenia CMA są błędne, a jej obecny model, który, jak twierdzi, zawiera „błędy”, zaniża potencjalne zyski, jakie Microsoft może zobaczyć, czyniąc Call of Duty wyłącznie na Xbox, może być co najmniej o 70% więcej niż obecnie są. Zakłada się, że Microsoft udostępni Call of Duty wyłącznie na Xboksie, czego firma powiedziała, że ​​nie zrobi. Microsoft regularnie podawał Minecraft jako przykład tytułu, który nadal był wydawany na wielu platformach po wprowadzeniu wykup dewelopera Mojang. Ale SIE powiedział, że Minecraft „bardzo różni się od Call of Duty”, ponieważ jest to pojedyncza gra. Dotyczy to oryginalnego Minecrafta, ale od tego czasu Microsoft wydał dodatkowe tytuły Minecrafta, w tym Minecraft Dungeons, i zostały one udostępnione na Xbox, PlayStation i Switch. SIE powiedział, że Minecraft to złe porównanie dla Microsoftu ponieważ gra „nie wpływa na poziom rozgrywki, zaangażowanie ani decyzje zakupowe, jak Call of Duty”. Microsoft powiedział, że gra ma mniej graczy i aktywnych użytkowników miesięcznie, a także gorsze statystyki zaangażowania w porównaniu z Call of Duty. Ponadto SIE powiedział, że Microsoft już pokazał, że zablokuje Minecraft na niektórych platformach, na których uzna to za stosowne, z sugestią: że Microsoft może zrobić to ponownie z Call of Duty. „Microsoft wdrożył jednak wyłączność Minecrafta tam, gdzie odpowiada to jego strategicznym interesom. W szczególności Microsoft zablokował dostęp Chrome OS do edycji konsumenckiej Minecrafta, zamiast tego udostępnił tylko Minecraft: Education Edition, wersję przeznaczone dla uczniów i nauczycieli (nie dla konsumentów)” – powiedział SIE. „Dowodzi to intencji Microsoftu wycofania gier z konkurencyjnych platform, gdy służy to dominacji – czy to w systemach operacyjnych, konsolach, usługach subskrypcji wielu gier, czy grach w chmurze”. Smith o Redfall i o tym, jak deweloper zdecydował się nie wydawać gry na PS5 po przejęciu studia przez Microsoft. Ze swojej strony Microsoft powiedział, że nigdy nie pobierał żadnych gier z PlayStation. SIE powiedział. SIE zakończyło swoją odpowiedź, wzywając CMA do „ponownego zbadania swojej analizy zachęt Microsoftu i częściowego wykluczenia” oraz poprawienia „błędów”, które SIE rzekomo zidentyfikowała. CMA przesłała również odpowiedź Microsoftu i było to dużo bardziej różowy Microsoft powiedział, że z zadowoleniem przyjął zmienione ustalenia CMA i powiedział, że zgadza się, że zakup Activision Blizzard przez Microsoft nie zdławi konkurencji. Zaktualizowane ustalenia CMA przemawiały tylko do rynku konsol i nadal budziły obawy dotyczące problemów z konkurencją w przestrzeni chmurowej. Microsoft powiedział, że ma nadzieję, że dowody, które przedłożył CMA, pomogą organizacji również dojść do wniosku, że wykup Activision Blizzard przez Microsoft nie ograniczy konkurencji związanej z grami w chmurze. Wreszcie CMA przesłała odpowiedź od profesora nadzwyczajnego strategii UCL School of Management Joosta Rietvelda dotyczące rynku gier w chmurze. Rietveld próbował ustalić, co dokładnie oznacza termin „granie w chmurze”. Profesor doszedł do wniosku, że gry w chmurze mają wiele znaczeń, a CMA powinna dołożyć należytej staranności, aby wziąć pod uwagę wszystkie czynniki. Ostateczny termin CMA na odpowiedzi i zgłoszenia w tej sprawie upływa 12 kwietnia. Następnie CMA wyda decyzję do 26 kwietnia , więc sprawdzaj najnowsze informacje na GameSpot. Jeśli umowa zostanie zatwierdzona przez CMA dla Wielkiej Brytanii, to nie koniec drogi. W Stanach Zjednoczonych FTC pozywa Microsoft, próbując zablokować transakcję, więc Microsoft wciąż ma wiele przeszkód do pokonania. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games