SAG-AFTRA zatwierdza aktorstwo głosowe AI w grach wideo

SAG-AFTRA zatwierdza aktorstwo głosowe AI w grach wideo

Związek aktorów SAG-AFTRA, który reprezentuje także aktorów głosowych i wykonawców mo-cap w branży gier, ogłosił „przełomowe” porozumienie ze studiem głosowym AI Replica Studios, a aktorzy głosowi nie są zadowoleni. Wiele czołowych talentów w branży oświadczyło, że nie konsultowano z nimi umowy w sprawie transakcji i nie zna nikogo, kto to zrobił. zaangażować członków SAG-AFTRA w ramach uczciwej, etycznej umowy w celu bezpiecznego tworzenia cyfrowej repliki ich głosu i licencjonowania jej” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu SAG-AFTRA. „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy współpracować z Replica Studios, ponieważ jest to wspaniały przykład sztucznej inteligencji zostało to zrobione dobrze” – dodał prezes SAG-AFTRA Fran Drescher. W oświadczeniu napisano, że umowa SAG-AFTRA dotycząca sztucznej inteligencji została „zatwierdzona przez zainteresowanych członków społeczności lektorów związku”, ale wielu aktorów głosowych skrytykowało tę umowę na Twitterze, dodając, że nie konsultowano się z nimi i nie znam żadnych aktorów głosowych, którzy by to robili. „Nikt mnie o to nie pytał. Nikt nie kontaktował się z moją opinią” – powiedział. Eliasa Toufexisa, głos Adama Jensena w serii Deus Ex. „Z tego, co widzę, nikt też nie zapytał żadnego z moich rówieśników”. Odpowiedział Steve Blum do tweeta SAG-AFTRA, aby dodać: „O ile mi wiadomo, nikt w naszej społeczności nie zatwierdził tego. Gry stanowią większość mojego źródła utrzymania i stanowią je od lat. Kogo masz na myśli?” Replica Studios opublikowała tę wiadomość na swoim koncie na Twitterze, zapraszanie ludzi do zadawania pytań na temat procesu. „Nie możemy się doczekać, aż pokażemy, co jest możliwe w zakresie zgody, umów i odszkodowania” – powiedziała firma o swoich procesach. „Nie interesują nas tylko te 3C, ale także zależy nam na tym, aby kreatywność i opowiadanie historii były bardziej wciągające i wciągające, z korzyścią dla talentów głosowych, studia gier i konsumenta”. SAG-AFTRA prowadzi negocjacje w imieniu gier wideo aktorów głosowych i aktorów moc-cap w zeszłym roku w kwestiach podobnych do tych, z którymi borykają się aktorzy telewizyjni i filmowi, w tym rozsądnego wzrostu płac, ochrony bezpieczeństwa w miejscu pracy i wykorzystania sztucznej inteligencji. We wrześniu ubiegłego roku zezwolono na strajk na wypadek, gdyby nie udało się osiągnąć odpowiedniego porozumienia, ale jak dotąd nie podjęto żadnych działań. Umowa z Replica Studios wydaje się w większości niezwiązana z tymi negocjacjami i została ogłoszona w ramach wydarzenia CES w tym tygodniu, ale ludzie szybko zaapelowali do związku o zezwolenie na aktorów głosowych AI, gdy sztuczna inteligencja była kluczową kwestią w zeszłorocznym szeroko zakrojonym strajku filmowym i telewizyjnym. Porozumienie filmowe i telewizyjne nie zakazuje wprost sztucznej inteligencji, ale wymaga wyraźnej zgody aktorów o tym, jak można wykorzystać ich cyfrowe repliki, i wymaga, aby studia powiadamiały związek, jeśli rozważają użycie w pełni syntetycznych aktorów, dając związkowi szansę na wynegocjowanie obsady ludzkich aktorów. „Strony uznają znaczenie ludzkich występów w filmach i ich potencjalny wpływ na zatrudnienie” – stwierdza jedna z klauzul umowy. Głosy oparte na sztucznej inteligencji zaczęły już pojawiać się w głównych grach, a darmowa strzelanka The Finals spotkała się z krytyką wykorzystuje głosy AI dla swoich spikerów.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games