SAG-AFTRA publikuje pełne warunki umowy AI Voice po sprzeciwie członków

SAG-AFTRA publikuje pełne warunki umowy AI Voice po sprzeciwie członków

Wczoraj związek wykonawców SAG-AFTRA ogłosił zawarcie umowy ze studiem głosowym AI Replica Studios, która umożliwi twórcom gier używanie głosów generowanych przez sztuczną inteligencję w projektach związkowych. Ogłoszenie spotkało się z oburzeniem wielu najbardziej płodnych aktorów głosowych w branży, którzy twierdzą, że porozumienie ich oślepiło. Dziś związek zawodowy i Replica ujawniły więcej szczegółów na temat porozumienia, w tym publikując pełny tekst samej umowy, wraz z wymogami dotyczącymi wynagrodzenia oraz szczegółami dotyczącymi zgody i zabezpieczeń wymaganych w przypadku korzystania z głosów AI. Chociaż we wstępnym komunikacie prasowym SAG-AFTRA stwierdzono, że umowa została zatwierdzona przez „zainteresowanych członków społeczności lektorów związku”, opublikowane dzisiaj FAQ wyjaśnia, że ​​negocjacje zostało to dokonane przez związkowy Komitet Negocjacyjny ds. Mediów Interaktywnych w procesie, który „przygotowywał się latami”. SAG-AFTRA wyjaśnia również, że nie było wymagane wysyłanie tej umowy do członków w celu przeprowadzenia referendum, ponieważ „ustala ona warunki jedynie dla jednego przedsiębiorstwa”. Zgodnie z warunkami swojej konstytucji, tego rodzaju umowa może zostać zatwierdzona przez komitet wykonawczy. W FAQ wyjaśniono również, że ta umowa jest odrębna od Umowy w sprawie mediów interaktywnych, która jest obecnie negocjowana z wieloma głównymi graczami w branży gier– zauważa jednak, że warunki umowy Replica Studio są zgodne z obecnie negocjowanymi zabezpieczeniami przed sztuczną inteligencją. Zezwolenie na strajk związane z tymi negocjacjami jest nadal aktualne i może zostać wydane jeszcze w tym roku. Wyjaśniając umowę, SAG-AFTRA przyznaje, że decyzja nie będzie popularna wśród wszystkich jej członków, zauważając, że „punkty widzenia członków na temat sztucznej inteligencji są różne znacznie, od tych, którzy chcieliby tego zakazać, po tych, którzy są podekscytowani możliwościami, jakie stwarza”. Podejście związku do sztucznej inteligencji polega na wczesnym włączeniu się do powstającej technologii i ustaleniu praktyk etycznych, zanim jej zastosowanie stanie się powszechne w branży.

Umowa składa się z dwóch części – umowy rozwojowej, która reguluje nagrywanie i tworzenie głosu sztucznej inteligencji (zwanej w umowie „repliką cyfrową”) oraz umowy obejmującej licencjonowanie i wykorzystanie wspomnianych replik cyfrowych do tworzenia gry. pod względem wynagrodzenia aktorzy głosowi otrzymają standardową opłatę związkową za pierwszą sesję nagraniową mającą na celu utworzenie cyfrowej repliki oraz dalsze wynagrodzenie, jeśli zechcą zezwolić Replica Studio na dalsze korzystanie z repliki po upływie określonego czasu. Aktorzy mogą także negocjować rekompensatę za utworzenie repliki z wcześniej nagranego materiału, przy minimalnej opłacie równej standardowej sesji nagraniowej – dotyczy to również zmarłych wykonawców, jeśli uda się osiągnąć porozumienie z ich majątkiem. Aktorzy mogą następnie licencjonować swoje cyfrowe nagrania replika do wykorzystania w grach, z opłatą obliczaną za każde 300 linii dialogu lub 3000 słów (przy czym „słowa” obejmują także inne dźwięki, takie jak odgłosy potworów). Studia mogą również płacić aktorom za dostęp do ich cyfrowej repliki na potrzeby przedprodukcji – na przykład używanie głosu AI w zastępczych dialogach. Jeśli w publicznie udostępnionej wersji gry wykorzystany zostanie którykolwiek dialog repliki, aktorowi przysługuje dalsze wynagrodzenie. Umowa zapewnia również ochronę aktorom, którzy udzielają licencji na swoje repliki – na przykład aktorzy mają prawo do przed zatwierdzeniem wiedzą, w jakiej grze zostanie wykorzystany ich głos, i mogą określić, czy można go używać w treściach zawierających „wulgaryzmy, przedstawiających sytuacje seksualne, o charakterze religijnym, politycznym lub kontrowersyjnym”. Umowa określa rygorystyczne limity czasowe na wszelkie wykorzystanie replik cyfrowych, z przedłużeniem tych terminów za zgodą aktora i często za dodatkową opłatą. Umowa ma wiele ograniczeń – obejmuje np. wyłącznie wykorzystanie w grach wideo, więc Głosów Repliki nie można było wykorzystać w filmie animowanym ani telewizji. Określa także użycie „wyłącznie treści o scenariuszu liniowym”, przy czym związek zauważa, że ​​treści generowane proceduralnie będą musiały być negocjowane oddzielnie. SAG-AFTRA określiła umowę z Replica jako „eksperymentalną” z ograniczonym rocznym okresem obowiązywania służyć jako swego rodzaju test dla sztucznej inteligencji w grach. Związek wspomniał także, że obecnie negocjuje podobne umowy z innymi firmami. Pełny tekst umowy można sprawdzić tutaj, natomiast SAG-AFTRA udostępniła streszczenie warunków umowy, które jest nieco łatwiejsze do odczytania. Replica opublikowała również więcej szczegółów na swojej stronie internetowej, a informacje są skierowane zarówno do aktorów głosowych, jak i studiów myślących o wykorzystaniu jej cyfrowych replik do celów rozwojowych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games