Na pierwszy rzut oka Ra Ra Boom wygląda jak energiczny awanturnik z kobiecą obsadą, która wypuszcza pięści, kopnięcia i kule na fale złych robotów, a każde trafienie jest przerywane tęczowymi eksplozjami, gdy metalowe części ciała przesuwają się po ekranie. Jest absolutnie taki, na jaki wygląda: żywy, energiczny i pełen charakteru. Ale przyjrzyj się bliżej, a obok palety kolorów Lisy Frank i estetyki kreskówek z sobotniego poranka znajdziesz historię o grupie młodych kobiet nie tylko walczących z robotami, ale także pokonujących własny smutek i wewnętrzne zmagania w proces.Podczas mojego praktycznego podglądu uzyskałem mały wgląd w tę po części bijatykę, po części grę typu „biegnij i strzelaj”, a studio Gylee Games musiało się postarać, aby opowiedzieć intymną historię utraty i rozwój osobisty w ramach gatunku, który rzadko pozostawia miejsce na rezonans emocjonalny. „To ciągłe balansowanie” – powiedział mi dyrektor generalny i scenarzysta Chris Bergman. Podczas jednego z początkowych poziomów, które widziałem, charyzmatyczne postacie przekomarzały się w tę i z powrotem pośród walczących robotów, które eksplodowały na nakrętki i śruby. „Prawdopodobnie wycięliśmy 40 minut przerywników filmowych i dialogów z pierwszego poziomu, aby utrzymać tempo, ale [kept] wystarczy, aby dać graczowi wyobrażenie o tym, kim są te dziewczyny. W Ra Ra Boom ludzie na Ziemi rozwiązali problem zmian klimatycznych za pomocą sztucznej inteligencji. Jak więc sztuczna inteligencja rozwiązała problem globalnego ocieplenia? Cóż, eliminując jego najbardziej dominujący przyczyna: ludzkość. Próbując ocalić świat, ludzie stworzyli sztuczną inteligencję, która z kolei stworzyła armię robotów, które zaczęły niszczyć rasę ludzką. Próbując więc przetrwać, ludzie uciekli z planety i zaczęli kolonizować o statkach kosmicznych. Pomimo rosnącego trendu, w którym narzędzia sztucznej inteligencji stale pojawiają się na pierwszych stronach gazet w naszej rzeczywistości 2023 r., Bergman zapewnił mnie, że był to czysty przypadek, ponieważ produkcja rozpoczęła się wiele lat wcześniej, w 2020 r. Ale nie wszystkie tematy były niezamierzone, zwłaszcza żal i rozwój osobisty.Ra Ra BoomGallery Bergman stracił w 2018 roku ważną osobę w swoim życiu, więc zaczął odnajdywać uzdrowienie w opowiadaniu tej historii. Skupia się na czterech dziewczynach, które urodziły się i wychowały w środowisku post-ziemskim, ani razu nie postawiły stopy na planecie. Dla nich to tylko sen – mityczne miejsce opanowane przez rozumną rasę robotów. To znaczy, aż pewnego dnia wszystko idzie nie tak, a gatunek sztucznej inteligencji znajduje drogę w kosmos, aby polować na pozostałych ludzi. W trakcie tego procesu cztery dziewczyny doznają druzgocącej straty, która wprawia je w stan żałoby, podczas gdy muszą stawić czoła zbliżającej się armii robotów. Jednak mimo wszystkich elementów fabularnych rozgrywka wydaje się równie szalona i pełna akcji, jak Ty. czego można oczekiwać od nowoczesnej bijatyki. Patrzyłem, jak Vee, uzbrojony w tarczę, potężny pięściarz, żongluje robotami w powietrzu, rozbijając je na kupkę zniekształconej metalowej miazgi; i zobaczyłem Saidę, ozdobioną srebrną zbroją wojownicę, wystrzeliwującą pociski ze swojej wyrzutni rakiet, dzierżącą dwa sztylety. Saida napełniała specjalny miernik, który wyzwalał ścianę tęczowego ognia, a Vee strzelała z karabinu maszynowego z dużej odległości. Podczas gdy gra obsługuje czterech graczy, miałem okazję zobaczyć tylko dwie postacie w akcji naraz. Ra Ra Boom dodaje także mechanikę biegu i strzelania, a Bergman zauważył Contrę i Metal Slug jako inspiracje. Łącząc te dwa gatunki, Gylee nadał poziomom układ oparty na pasach. Na ziemi każdego poziomu widziałem linie wyznaczające przestrzeń, w której stoi gracz, ułatwiając identyfikację miejsca, w którym strzelasz, co pomaga utrzymać tempo (i chociaż tak naprawdę nie grałem, tory wydają się szybko wtapiają się w otoczenie i naturalnie wpasowują się w akcję). Pomijając Contra i Metal Slug, Bergman nie wahał się wymieniać innych wpływów bijatyk. Pogromcy zamków, Scott Pilgrim vs. the World i Streets of Rage 4 były grami, w które grali pracownicy Gylee Games podczas tworzenia Ra Ra Boom. Podczas gdy bijatyki z ostatniej dekady służyły jako ścieżka przewodnia we współczesnej epoce tego gatunku, Bergman zauważył również, że dzieciństwo spędzone w salonach gier w latach 90. -esque paleta kolorów. Zamiast w pełni retro-pikselowej grafiki, zespół preferował ilustracyjny, kreskówkowy wygląd, z naciskiem na estetykę lat 90. Ekrany menu wyglądają jak Trapper Keepers, a ekran aktualizacji zawiera prymitywne, ręcznie rysowane obrazy prosto z notebooka nastolatka – nawet interfejs użytkownika ma ten czarno-biały wzór w cętki. Gylee Games zauważyło lukę na rynku gier dla „ niezseksualizowanych złych kobiet” i miał pomoc od pisarza Ak Fedeau, aby rozwinąć tę stronę historii. Ale pomimo nacisku na kobiecą obsadę postaci, Bergman podkreślił, że „ta gra jest dla wszystkich, bez względu na to, czy jesteś 12-letnią dziewczynką, matką, czy weteranem bijatyk, takim jak ja”. Ra Ra Boom zapowiada się na grę o smutku i kobiecości, zamkniętą w pełnej akcji bijatyce o ludzkości walczącej o swoje istnienie przeciwko własnemu stworzeniu. Ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak uda mu się zrównoważyć swoje potężne motywy we współczesnej bijatyce jesienią 2023 roku na PC. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.
Ra Ra Boom to szczere podejście do klasycznego gatunku beat-’em-up
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]