Chociaż premiera Overwatch 2 była daleka od doskonałości, nie można zaprzeczyć, że długo oczekiwana kontynuacja z powodzeniem ożywiła strzelankę dla wielu graczy, w tym dla mnie. Wraz z wydaniem Overwatch 2 Blizzard wprowadził mnóstwo zmian w trybie rywalizacji, próbując zmniejszyć toksyczność w społeczności, a przez pierwszy sezon wydawało się, że zmiany zadziałały, nie powodując zbyt wielu problemów. Jednak sezon 2 Overwatch 2 pokazał pęknięcia w nowych systemach, powodując niechlujne i krzywe mecze.
Obecny stan rywalizacji w Overwatch 2
Głównym problemem związanym z dobieraniem rywali w Overwatch 2 jest to, że gracze są stale dobierani i przeciwni graczom daleko poza ich zakresem umiejętności. Na forach Overwatch 2 jest mnóstwo wpisów osób zajmujących się tymi problemami, a ja osobiście miałem graczy z tytułem „Master Challenger” — przyznawanym za ukończenie poprzedniego sezonu gry na najwyższym poziomie — pojawiającym się w moim Lobby na poziomie złotym (2 stopnie Overwatch to brązowa, srebrna, złota, platynowa, diamentowa, mistrzowska, arcymistrzowska i Top 500), zarówno w mojej drużynie, jak i przeciwko mnie. Rozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Sorry, but you can’t access this content!Please enter your date of birth to view this videoJanuaryFebruaryMarchAprilMayJuneJulyAugustSeptemberOctoberNovemberDecember12345678910111213141516171819202122232425262728293031Year2023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960195919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 By clicking ‘enter’, you agree to GameSpot’s
Warunki użytkowania i polityka prywatnościWejdź do Teraz odtwarzane: zwiastun sezonu 2 | Overwatch 2 Chociaż wciąż zbliżam się do zamierzonego przez Blizzarda 50% wskaźnika wygranych w meczach rywalizacyjnych, większość moich meczów w sezonie 2 to wybuchy, a wiele bliskich meczów jest zamkniętych tylko dlatego, że jeden gracz w lobby przeciąga swoją drużynę w dół ze znacznie gorszymi statystykami niż reszta. Graczom może być trudno określić, kiedy to się dzieje, ponieważ Blizzard przestał wyświetlać rangi graczy w meczu z Overwatch 2, a profile kariery graczy są domyślnie ustawione na prywatne. Kiedy system dobierania graczy działa poprawnie, jest to w porządku, ale gdy gracze są dobierani przeciwko graczom spoza ich zakresu umiejętności, skutkuje to większą toksycznością na czacie z graczami sfrustrowanymi podczas meczów. Post Blizzarda z 20 grudnia ujawnił część problemu z system. W poście opisano, w jaki sposób MMR (ocena dobierania graczy), wewnętrzny numer używany do umieszczania graczy w meczach, działa niezależnie od rang graczy i nie jest widoczny dla graczy. Kiedy rozpoczął się nowy sezon, zamiast ponownego rozgrywania meczów klasyfikacyjnych, wszyscy gracze zostali odrzuceni o stopień lub dwa (miałem niski poziom platyny we wszystkich trzech rolach i spadłem do poziomu srebrnego na początku sezonu 2). Blizzard wyjaśnił w wpis na blogu, że kiedy to się stało, MMR graczy nie uległo zmianie, co oznacza, że chociaż gracze tracili rangi, nadal byli dobierani przeciwko graczom, których system uznał za równe umiejętności. Oznacza to, że pomimo tego, że spadłem do poziomu srebrnego, nadal gram przeciwko tym samym graczom, co w poprzednim sezonie, gdy byłem na poziomie platyny. Blizzard wyraźnie stwierdził: „Nigdy nie używamy twojego zewnętrznego poziomu umiejętności lub dywizji do tworzenia meczów”, co nasuwa pytanie, jaki jest sens posiadania widocznej rangi, która rośnie i spada w oparciu o wygrane i przegrane? Jeden z użytkowników na forum Blizzarda zwrócił uwagę, że jeśli nie grasz przez kilka pierwszych tygodni sezonu, Twój MMR spadnie na tyle, że możesz nadużywać systemu, aby zapewnić sobie łatwe mecze. W poście na blogu wyjaśniono również że aby mieć drużyny o równym MMR, czasami oznacza to dopasowanie gracza o wysokich umiejętnościach do gracza o niskich umiejętnościach w tej samej roli, ponieważ wyrównuje to MMR. Chociaż liczby mogą działać w tej sytuacji, bardzo trudno jest wygrać mecz, gdy istnieje ogromna różnica w umiejętnościach między graczami w tej samej roli, zwłaszcza jeśli chodzi o obrońców, ponieważ teraz jest tylko jeden na drużynę. Oto, co Blizzard może zrobić, aby naprawić dobieranie rywali.
Przejrzystość przede wszystkim
Pierwszym rozwiązaniem jest zrównanie rangi MMR i widocznej. Nie musi być śledzony dokładnie tak samo — gra może nadal korzystać z tych samych poziomów rankingu — ale ta liczba powinna odpowiadać rzeczywistej ocenie umiejętności gracza. Eliminuje to problem graczy zajmujących się meczami o tym samym poziomie trudności na poziomie srebrnym, co na poziomie platynowym, a jednocześnie dopasowujących graczy o podobnych poziomach umiejętności. To również sprawia, że przenoszenie rang znów przynosi satysfakcję, ponieważ walka o powrót do platynowej rangi w tym sezonie z trudniejszymi meczami niż w poprzednim sezonie była frustrująca i bez wątpienia inni gracze czują podobnie. Blizzard powinien również uwidocznić rankingi rywalizacyjne znowu w jakiś sposób Rangi mogą być ukryte do końca meczu, aby pomóc w toksyczności, ale w obecnym stanie część społeczności nie ufa, że Overwatch 2 faktycznie dopasuje graczy o podobnym poziomie umiejętności, więc możliwość zobaczenia tego byłoby usuń ten problem i daj graczom znać, że znajdują się w lobby o równoważnych umiejętnościach, nawet jeśli przegrywają bardzo źle. W tej chwili gracze zaczynają spamować na czacie, domagając się informacji o randze kogoś, kto nie radzi sobie dobrze. Chociaż toksyczność nie zniknie, usunie niepotrzebną tajemnicę. Overwatch 2 musi również pozbyć się spadku rangi z sezonu na sezon i przywrócić mecze klasyfikacyjne na początek każdego sezonu. Umieszczenie w rankingu nieco niżej niż zakończyłem poprzedni sezon byłoby mniej frustrujące niż samo automatyczne obniżenie wielu stopni. Podczas gdy MMR i ranga nie powinny być rozdzielone, w obecnym systemie, gdy twoja ranga spada na początku sezonu, tracisz wiele poziomów, ale zostajesz umieszczony w poczekalniach o podobnym poziomie trudności, ponieważ twój MMR się nie zmniejsza. Powoduje to, że gracze mają trudności z awansowaniem i robieniem postępów, ponieważ lobby, które obecnie są srebrne, są tak samo trudne, jak lobby platynowe, w które grali w poprzednim sezonie, co może być frustrujące, ponieważ awansowanie w rankingu jest satysfakcjonującą częścią doświadczenia .Ostateczna poprawka to taka, o której Blizzard już powiedział. W tym samym poście na blogu Blizzard stwierdził, że pracuje nad tym, aby każda rola (czołg, wsparcie, obrażenia) była dopasowana do graczy o równych umiejętnościach. Więc nawet jeśli gracze na poziomie platynowym zadający obrażenia zostaną sparowani z czołgistami na poziomie srebrnym, różnica w umiejętnościach obu drużyn będzie taka sama. Blizzard powiedział, że będzie nad tym pracował w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ale przed rozpoczęciem sezonu 3 w lutym należy wprowadzić znaczące zmiany. W miarę jak społeczność staje się coraz bardziej sfrustrowana tymi problemami, mecze stają się coraz bardziej toksyczne, co może odstraszać zarówno starych, jak i nowych graczy. Chociaż rozumiem próby Blizzarda mające na celu zmniejszenie toksyczności w społeczności poprzez ukrywanie przed graczami rang rywalizujących, zmiany wprowadzone w sposobie rywalizacji rankingi i matchmaking negatywnie wpłynęły na moje wrażenia z gry. Ponieważ mecze nadal są nierówne, a zupełnie nowi gracze są zmuszeni zmierzyć się z byłymi graczami z Diamentu, wszelka toksyczność, która została wyeliminowana przez nowe systemy, powróciła w postaci sfrustrowanych graczy, którzy po prostu chcą zmierzyć się z zespołami o podobnych umiejętnościach . Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.