Chociaż Like A Dragon: Ishin rezygnuje ze zwykłego ustawienia serii Yakuza, ma większość swojego DNA z tymi grami. W szczególności pożycza od Yakuza 0, w tym system czterech stylów walki, który pozwala przełączać się między czterema różnymi metodami walki w locie. Pozwala to na dużą elastyczność w podejściu do walki, ale oznacza również, że musisz zrozumieć i zrównoważyć cztery drzewka umiejętności, a także odpowiedni sprzęt i przedmioty. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o walce w Like A Dragon: Ishin.
Cztery style walki
Like A Dragon: Ishin oferuje cztery style walki: Awanturnik, Szermierz, Bandyta i Dziki Tancerz. Styl Brawler koncentruje się na walce wręcz, podczas gdy Gunman i Swordsman skupiają się na jednej broni zawartej w ich nazwie. Wreszcie Wild Dancer łączy użycie miecza i pistoletu, tworząc hybrydowy styl walki. Jeśli chodzi o to, którego z tych stylów walki powinieneś używać, walka w Like A Dragon: Ishin zapewnia wystarczającą elastyczność, która sprowadza się przede wszystkim do osobistych preferencji, chociaż będziesz chciał spróbować zrównoważyć użycie każdej klasy. Powodem tego jest to PD i punkty umiejętności są zdobywane głównie indywidualnie dla każdej klasy.
Cztery drzewka umiejętności
Każdy styl walki ma swoje własne drzewko umiejętności i własny poziom. Każdy styl walki ma własne drzewko umiejętności i własne punkty umiejętności w postaci kul. Istnieje piąty typ kuli zwany kulą treningową, który jest przyznawany w miarę zdobywania ogólnego poziomu. Każdy typ kuli może być używany tylko w określonym drzewku umiejętności, podczas gdy kula treningowa może być używana w dowolnym drzewku umiejętności, co pozwala albo przewyższyć poziom preferowanej klasy, albo utrzymać szybkość innej. Kule treningowe można wymieniać na kule klasowe z ich miejsca na umiejętności, więc nie krępuj się ich używać na wczesnym etapie. Odwrotna sytuacja nie jest prawdą, więc wydane kule klasowe nie mogą zostać zamienione na kule treningowe. Chociaż większość umiejętności można zdobyć, gdy tylko dotrzesz do nich w drzewie, w każdym drzewie klas znajduje się kilka zablokowanych umiejętności i ścieżek. W każdym drzewku istnieją dwa rodzaje umiejętności: wzmocnienia statystyk i nowe ataki. Nowe ataki zwykle otwierają zupełnie nową kombinację lub ruch do użycia, z których niektóre będą miały wiele poziomów do ulepszenia, poprawiając ruch. Zwiększenia statystyk zapewniają premie, niektóre do zdrowia, niektóre do wskaźnika ciepła, a co najważniejsze zwiększenie bazowej ilości obrażeń zadawanych przez styl walki. Są to najważniejsze umiejętności do zdobycia, ponieważ jest to jedyny sposób na znaczne zwiększenie zadawanych obrażeń, inny niż ulepszanie lub zdobywanie lepszego wyposażenia. Tych zablokowanych umiejętności należy się nauczyć na odpowiednich poligonach znajdujących się w całym mieście. Klasa Brawler studiuje w Komaki Dojo w południowo-wschodniej części Fushimi. Rewolwerowiec mierzy w Unyuan w południowym Rakugai. Dziki Tancerz i Szermierz trenują w Ginryu Dojo w północnym Rakunai.
Najlepszy przypadek użycia każdego stylu walki
Chociaż w dowolnym momencie możesz użyć dowolnego preferowanego stylu walki, są sytuacje, w których każdy styl błyszczy lepiej niż pozostałe. Klasę Brawler najlepiej wykorzystać, gdy w okolicy znajduje się duża liczba wrogów, a także kilka obiektów w pobliżu, które można wykorzystać jako broń. Dziki tancerz należy do tej samej kategorii, będąc silnym stylem walki do walki z dużą liczbą wrogów naraz. Styl Wild Dancer obejmuje wiele kombinacji, które obejmują obracanie się i zadawanie obrażeń wokół ciebie. Klasa Swordsman najlepiej nadaje się do walk jeden na jednego lub gdy obecnych jest tylko kilku wrogów. Ten styl wyróżnia się, gdy możesz skoncentrować swoje kombinacje mieczy na pojedynczym wrogu, nie martwiąc się, że wielu wrogów zaatakuje cię od tyłu. Styl Gunman najlepiej sprawdza się, gdy chcesz zwiększyć dystans między sobą a wrogiem. Oznacza to wrogów używających broni palnej lub trudnego przeciwnika w walce z bossem, do którego nie chcesz się zbytnio zbliżać. Jeśli zostaniesz przytłoczony przez przeciwników lub odniesiesz większe obrażenia niż zadajesz, jednym z najlepszych sposobów zmiana tempa walki polega na wypróbowaniu innego stylu walki. Chociaż każdy styl ma coś, w czym jest lepszy, nie ma jednego rozmiaru dla wszystkichwięc często go zmieniaj.
Bonusy z karty żołnierza
Gdy dotrzesz do rozdziału 5 i odblokujesz system kart żołnierzy, jedną z rzeczy, które możesz od razu zauważyć, są ogromne wzmocnienia, które możesz otrzymać z wyposażonych kart. Możesz wyposażyć do czterech kart dla każdej klasy — chociaż będziesz musiał odblokować możliwość posiadania takiej liczby w Świątyni w zamian za punkty Cnót — przy czym każda karta zapewnia pasywną premię i aktywną premię. Te ulepszenia są obecne podczas walki poza misjami specjalnymi, w które możesz się udać. Pasywna premia zapewnia zdrowie i jeszcze jedną cechę, na przykład szybsze ładowanie umiejętności Żołnierza. Aktywna zdolność jest bardzo zróżnicowana, ponieważ Sakamoto wykonuje potężny atak, wkracza Żołnierz, aby samodzielnie wykonać atak, lub zwiększa statystykę. Im wyższa rzadkość karty Żołnierza, tym lepsza będzie aktywna umiejętność. Po odblokowaniu tego systemu będziesz chciał mieć pewność, że zawsze masz najlepsze karty, które zapewnią ci największą przewagę w bitwie. W recenzji GameSpot Like A Dragon: Ishin krytyk Michael Higham przyznał mu 8/10, pisząc: „Przez ze względu na swoją markę opowiadania historii, Ishin rezygnuje z niektórych tropów, które gloryfikowały samurajów, ale trzyma się tej linii bardzo blisko. Jeśli serial jest jednym, jest spójny – ponieważ pomimo przeniesienia do Japonii z epoki Edo, istnieje niewątpliwa znajomość Dni, w których Sega prosiła Segę o sprowadzenie Ishina na Zachód, na szczęście minęły. I chociaż ta wersja wykorzystuje starszą podstawę, która pokazuje jej wiek, miło jest wreszcie mieć wersję gry, która została uporządkowana pod kątem nowoczesnych platform. Dragon: Ishin ponownie łączy gwiazdorską obsadę, aby stworzyć historię, która jest większa niż jakakolwiek pojedyncza postać, i stanowi wspaniały dodatek do głębokiej historii serii”. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.