Korporacyjny złoczyńca z gry The Rise Of Final Fantasy 7 byłby idealną grą na czasy późnego kapitalizmu

Korporacyjny złoczyńca z gry The Rise Of Final Fantasy 7 byłby idealną grą na czasy późnego kapitalizmu

Być może najbardziej wpływową rzeczą w powrocie do świata Final Fantasy VII było dla mnie to, jak bardzo jego pomysły odbiją się w 2024 roku – wiele z nich nawet bardziej niż w 1997. Motywy środowiskowe i fabuła FF7 mogą być wyjątkowo dosadne, ale są one również stale aktualne, gdy przeżywamy kolejny „najgorętszy rok w Twoim dotychczasowym życiu”. A po ukończeniu Final Fantasy VII Rebirth ciągle myślę o czymś innym, co wydaje mi się zbyt realne: Shinra Electric Power Company. Shinra to korporacja rechoczących złoczyńców w sercu FF7. Duża część tej historii dotyczy tego, jak wydobywanie zasobów w imię postępu ludzkości (przy czym „postęp ludzki” często można zamienić z „chciwością”) dosłownie zabija planetę, jak Shinra jest odpowiedzialna za ludzi i jak ich to nie obchodzi. Co więcej, Shinra jest korporacją, której siła urosła do tego stopnia, że ​​zdominowała większość świata. Tworzy i egzekwuje prawa, jest właścicielem miast i nadzoruje je, produkuje broń i szkoli żołnierzy oraz prowadzi wojny. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 20242023202 22021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 19901989198819871986198519841983198219811980197919781977197619751974197319721971197019691968196719661965196419631962196119601 95919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919 281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na GameS garnki

Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: Największe zmiany w Final Fantasy 7 Rebirth Shinra z Final Fantasy VII Remake i Rebirth nie jest dokładnie zgodna z korporacjami naszego prawdziwego kapitalistycznego świata późnej fazy (chociaż jest dość podobne do koncernów naftowych, które wiedziały o skutkach zmian klimatycznych już w latach 70. XX wieku). Ale choć w 1997 r. koncepcja wszechpotężnej korporacji wydawała się nieco bardziej popularna, dziś o wiele łatwiej jest w nią uwierzyć, gdy jeden kapryśny miliarder jest właścicielem głównych globalnych sieci komunikacyjnych i sprawuje nad nimi absolutną kontrolę, inny ubiega się o drugą kandydaturę wbić nóż w prezydenturę Stanów Zjednoczonych, walcząc z procesami sądowymi i karnymi, a wielu innych wydaje niezliczone miliony na wybieranie polityków, którzy uchwalą politykę przekształcającą Stany Zjednoczone zgodnie z ich wizją. Jeśli Square Enix będzie szukać więcej sposobów na udoskonalenie Final Fantasy VII uniwersum FF7 Rebirth daje mu do tego doskonałą okazję, jednocześnie badając tematy i pomysły, które mogą mieć równie wpływ, jak ekologiczne skłonności FF7. Dzięki subtelnemu rozszerzeniu historii FF7 w Rebirth, Square otworzyło drzwi do opowiedzenia historii o powstaniu Shinry – i to jest absolutnie gra, w którą powinna zagrać. Podobnie jak wcześniej Remake, Rebirth wnosi wiele do Final Fantasy VII, ale jedną z bardziej subtelnych zmian jest sposób, w jaki uzupełnia historię świata. Dostajesz kilka ciekawostek z dialogów postaci i przypadkowych odniesień do tego, jak kiedyś wyglądał świat, ale najbardziej szczegółowe podsumowania pochodzą z „informacji o świecie”, które możesz odkryć, badając każdy nowy obszar, do którego wejdziesz i kończąc jego otwarte -działania światowe. Najjaśniejsze spojrzenie na przeszłość FF7 pojawia się w regionie Junon, gdzie zaczynasz rozumieć, jak wyglądał świat, zanim Shinra przejął władzę. Rebirth zaczyna opowiadać historię świata, który był w dużej mierze zjednoczony pod rządem zwanym Republiką Junon. Zostało założone głównie przez żeglarzy, a jego stolicą było pływające miasto zbudowane z flotylli statków u wybrzeży regionu Junon. Podobnie jak Shinra, pierwotnie powstała z dominującej siły w handlu. Z tego, co można wywnioskować z regionalnej historii, Junon urósł i przejął kontrolę nad większością świata, opierając się na zasobach takich jak węgiel i wiatr w celu wytwarzania energii elektrycznej.Ogromna energia i moc przemysłowa, którą mako zapewniła Shinrze, pozwoliła jej zbudować hipernowoczesne miasto Midgar. A potem Shinra odkrył mako, lotne, ale potężne źródło energii pobieranej bezpośrednio z siły życiowej planety, i wszystko się zmieniło. Chociaż szczegóły są niejasne rzadki, wiemy, że mako zarobił Shinrze mnóstwo pieniędzy i przeznaczył te pieniądze na badania. Wkrótce tworzył zaawansowaną technologicznie broń i mocne materiały syntetyczne (a ostatecznie egomańskich superżołnierzy). Energia Mako i produkty, które wytworzyły, były znacznie bardziej użyteczne i zaawansowane niż te, które powstały przy użyciu tradycyjnych surowców, takich jak węgiel czy mocny mitryl mineralny. Shinra stała się tak potężna, że ​​rozpoczęła wojnę z Republiką Junon, z której po przedłużających się walkach wyszła zwycięsko, a republika została całkowicie pokonana. Okres, w którym Shinra staje się potworem korporacji zbyt dużej, by upaść, która zaczyna rywalizować z rządami, a następnie je zastępuje, na tym Square Enix powinno skoncentrować swoje wysiłki związane z FF7 po trzeciej grze z trylogii Remake. Jakie kawałki tła zapewnia Rebirth, dają niepełny, ale fascynujący obraz. Jeden z wpisów podaje, że do działań wojennych przymusowo wcielano żołnierzy z całego świata, choć nie jest powiedziane, która ze stron poboru dokonywała poboru lub czy obie strony to robiły. Rozmawiasz z jedną lub dwiema osobami, które brały udział w wojnie z Junonem, a nawet brały w niej udział, i sprawia to wrażenie, że republika może nie była tak moralna i uczciwa, jak można by początkowo przypuszczać, biorąc pod uwagę, że była to wróg Shinry . Z drugiej jednak strony, czy jest to tylko utrzymująca się propaganda Shinry, stosowana w celu zwrócenia ludzi przeciwko temu, co brzmi jak wybrany rząd na rzecz korporacjokracji?Nie ma zbyt wielu informacji na temat wojny pomiędzy Shinrą a Republiką Junon, ale Rebirth zawiera wystarczająco dużo informacji, aby zapewnić podstawę dla przyszłych historii.Nie ma zbyt wielu informacji na temat wojny między Shinrą a Republiką Junon, ale Odrodzenie wrzuca wystarczająco dużo, aby zapewnić przyczółek dla przyszłych historii. Wiemy, jak się sprawy potoczą – Shinra niszczy Republikę Junon, zatapia jej stolicę i wypełnia próżnię po władzy, jaka pozostała po tym, jak stać się de facto rządem dużej części świata. Ale jest mnóstwo historii, które warto opowiedzieć w tych ogólnych zarysach. Co by było, gdyby Republika Junon była opresyjna dla ludzi, a Shinra byłby w stanie na przykład wkroczyć jako bohaterski wybawiciel? W jaki sposób garstka ludzi zdobyła wystarczającą władzę, aby obalić republikę? Z pewnością po obu stronach byli idealiści, w tym ludzie, którzy naprawdę wierzyli, że postępują słusznie, walcząc dla korporacji – kim byli ci ludzie i jakie były ich doświadczenia? Rzecz w historii zagłębiającej się w historię Shinry jest taka, że ma mnóstwo potencjału do ulepszenia świata Final Fantasy VII bez konieczności zagłębiania się w ten sam znany teren. Mamy mnóstwo treści FF7 o genetycznie ulepszonych superżołnierzach, którzy tracą rozum w wyniku nieetycznego wtrącania się złych naukowców i umożliwiającej im chciwość korporacji. Byłaby to okazja do opowiedzenia politycznej historii o zwykłych ludziach w świecie zmierzającym ku wojnie, który przyspiesza jednocześnie wraz z postępem technologicznym. Łatwo wyobrazić sobie wiele możliwości, wzmocnionych siłą narracji i rozwoju postaci w Rebirth. Jednak to, co czyni ten pomysł tak fascynującym, to fakt, że wiele elementów sprawia wrażenie bliskich rzeczywistości. Żyjemy w świecie korporacji konsolidujących coraz większą władzę w rękach kilku osób, przy niewielkiej odpowiedzialności lub żadnej odpowiedzialności. Nie jest wielkim wyzwaniem wyobrazić sobie Shinrę dochodzącą do władzy, gdy mamy korporacje takie jak Nestle, Meta i Amazon (żeby wymienić tylko trzy), które sprawują większą kontrolę nad niezbędnymi zasobami, usługami i infrastrukturą.Rufus dziedziczy prezydenturę Shinry po śmierci ojca, co nagle daje mu władzę nad ogromną częścią świata.Rufus dziedziczy prezydenturę Shinry po śmierci ojca, co nagle daje mu władzę nad ogromną częścią świata.Rufus dziedziczy prezydenturę Shinry po śmierci ojca, co nagle daje mu władzę nad ogromną częścią świata. Historie o cyberpunku zawsze wskakują po szyję w dystopię, przedstawiając światy, w których kapitalizm wpadł w taki szał, że firmy wypierają rządy, a tam znajdziemy FF7. To, przez co teraz przechodzimy, bardziej przypomina to, co dzieje się bezpośrednio przed dystopią korporacji, kiedy instytucje upadają lub są świadomie likwidowane, a wszechobecne dążenie do nowych sposobów zarabiania jeszcze większej ilości pieniędzy nie poprawia świata, ale go pogarsza. To. We wszystkim, począwszy od coraz mniej niezawodnych wyszukiwarek internetowych, przez ciągłą falę oszustw czyniących telefony praktycznie bezużytecznymi, po usuwanie filmów i programów telewizyjnych przez właścicieli w zamian za ulgi podatkowe, po firmy prowadzące sklepy spożywcze obwiniające inflację za podwyżki cen, a jednocześnie publikując rekordowe zyski, można odnieść wrażenie, że klasa korporacji sprawuje większą kontrolę nad życiem codziennym, mając coraz mniej środków na jego ograniczanie. Zatem opowieść o powstaniu Shinry może być znacząca i doskonale predysponowana do zbadania idei przejmowania własności prywatnej kontrola dobra publicznego. Co się dzieje, gdy firma ma pojedynczy dostęp do sposobu, w jaki ludzie znajdują wiarygodne informacje, kontroluje ogromne ilości świeżej wody lub posiada niezbędną infrastrukturę komunikacyjną? To pytania, na które teraz odpowiadamy. Final Fantasy VII Rebirth, podobnie jak wcześniejszy Remake, może nie jest szczególnie subtelny w swojej tematyce, ale gry spisały się dobrze, rozszerzając podstawowe idee FF7 – takie jak śmierć, żałoba, i śmiertelności – i zgłębiać je w przemyślany sposób. Jeśli Square Enix chce kontynuować kompilację Final Fantasy VII, historia Republiki Junon zapewnia ku temu nową przestrzeń, jednocześnie poszerzając życie i szczegóły tego, co stało się fascynującym światem. Przede wszystkim jednak jest to kolejna szansa dla świata Final Fantasy VII na opowiedzenie historii, które odzwierciedlają rzeczywistość i dzięki temu stają się bardziej wymowne i znaczące.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games