Kiedy podczas majowej wystawy Playstation Showcase zaprezentowano grę Foamstars, opinia internetowa była szybka i brutalna – to po prostu oszustwo w wykonaniu Splatoon. Sprawa zamknięta. Jednak po rozegraniu czterech rund wypełnionej pianą gry wieloosobowej na Gamescom 2023 rzeczywistość stała się nieco bardziej skomplikowana. Foamstars to strzelanka typu cztery na cztery, uznana przez Square Enix za „wypełnienie luki” w sieciowej strzelance dla wielu graczy rynek. W pewnym sensie tak, jeśli jesteś całkowicie zdeterminowany, aby zignorować gigantyczną kałamarnicę pokrytą atramentem w pokoju. Podstawowa rozgrywka polega na tym, że dwie drużyny składające się z czterech graczy walczą na mapie, rozpylając kolorową pianę, która przykleja się do powierzchni i zadaje obrażenia przeciwnikom, a twórcy obiecują zestaw rywalizacyjnych trybów gry. Każdy gracz może surfować po pianie – szybko, jeśli jest to kolor twojej drużyny i znacznie wolniej, jeśli należy do drużyny przeciwnej. Jeśli gracz zostanie pokryty wystarczającą ilością piany, zostaje unieruchomiony w gigantycznej piankowej kuli. Surfowanie na wroga w tym stanie powala go, zdobywając punkt dla swojej drużyny, a surfowanie na spienionego członka drużyny uwalnia go do ponownej walki. Gracze wybierają spośród szeregu postaci wyposażonych w zróżnicowaną broń i specjalne ruchy, oferując różne style gry, od precyzyjnych walka dystansowa aż po anarchię bezpośrednią. Wszystkie cztery rundy, w które graliśmy, obejmowały tryb zwany Smash The Star, w którym drużyny walczą o znokautowanie siedmiu przeciwników, po czym gwiazda tej drużyny zostaje oznaczona. Znokautowanie głównego gracza drugiej drużyny wygrywa grę. Po usunięciu podstaw gry absolutnie nie można uwierzyć, że Foamstars nie jest bardzo ukierunkowaną, prawnie odrębną odmianą Splatoon i próbą przełożenia udanej serii gier wieloosobowych Nintendo na odbiorców spoza Nintendo. Od palety kolorów gumy balonowej po projekty postaci nawiązujące do anime, zaprzeczanie silnemu wpływowi Splatoon na Foamstars wymagałoby popełnienia szczerze zdumiewającego poziomu dysonansu poznawczego. Istnieje jednak kilka niuansów, które sprawiają, że Foamstars czują się wyjątkowo. Podczas gdy kontrastująca kolorowa pianka pokrywająca mapy podczas każdej bitwy początkowo wydaje się jedynie niewielką odmianą atramentu Splatoon, pianka ta pozostaje trójwymiarowym atutem mapy, na którym można budować, zmieniając topografię poziomu w miarę dopasowania postępuje. W ciągu trzech minut mapa staje się pasmem górskim kolorowych bąbelków, uwydatnionych przez chaotyczne bitwy toczące się na wcześniej płaskiej arenie. Chociaż trudno było się z tym uporać w naszym krótkim czasie gry, łatwo to zobaczyć jak zorganizowany zespół może tworzyć struktury lub platformy obronne, aby siać pieniste zniszczenia na swoich przeciwników. Nawet poza grą ekspercką obserwowanie, jak mapa zmienia się w trzech wymiarach w trakcie rozgrywanej akcji, było niezaprzeczalnie zabawne i z pewnością doda znaczący poziom taktycznych niuansów tym, którzy jej szukają. Tymczasem każda z postaci Foamstars ma specjalnie wykonaną broń i specjalne ataki, otwierając odrębne możliwości ofensywne i defensywne, gdy są połączone w czteroosobowym zespole. Specjalizacje postaci są różne, od walki w zwarciu w stylu strzelby, po wyrzutnie piankowych rakiet, a nawet ciężkie węże przypominające karabiny maszynowe, które wydają się zaprojektowane tak, aby uchwycić anarchiczny spektakl pozornie niekończących się rozprysków kolorowych bąbelków. Wygląda na to, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyposażyć swój zespół w cztery identyczne postacie, ale sprytne połączenie ról i specjalizacji wydaje się podstawą sukcesu na polu bitwy. Grając czterema różnymi postaciami w czterech rundach, byłem mile zaskoczony tym, jak odrębność każdej postaci, prędkość ruchu, wybór broni i specjalne ruchy, co zapewnia interesującą różnorodność stylu rozgrywki. Specjalne ataki, takie jak granat piankowy lub spiralne koło wozu, uzupełniają osobowość i styl gry każdej postaci, która dysponuje również spektakularnym ostatecznym ruchem w stylu strzelanki bohaterskiej, który niezmiennie skutkuje pokryciem piany ogromnego obszaru mapy. Czy mapy morfujące 3D a elementy strzelanek bohaterskich wystarczą, aby całkowicie odróżnić Foamstars od Splatoon? Może nie. Jednak po rozegraniu kilku rund Foamstars, pieniący się chaos, jaki można było zobaczyć, był niezaprzeczalnie ujmujący i ciekawie będzie zobaczyć, jak publiczność zareaguje na drobne poprawki, jakie Foamstars wprowadziło do wypróbowanej i prawdziwej formuły Splatoon dla różnych platform . Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.
Foamstars wygląda jak klon Splatoon, ale jest bardziej interesujący
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]