W zeszły poniedziałek Microsoft ogłosił, że DirectStorage zapoczątkuje „nową erę szybkich czasów ładowania i szczegółowych światów w grach na PC”. I choć wydaje się to teraz trochę zbyt imponujące, twórca nadchodzącej gry prezentacyjnej Forspoken twierdzi, że jednosekundowe czasy ładowania są w uzasadniony sposób osiągalne. Przemawiając podczas prezentacji GDC 2022 na temat technologii wbudowanej w wersję gry na komputery PC, dyrektor techniczny Luminous Productions Teppei Ono mówi, że tytuł Square Enix faktycznie załaduje niektóre sceny w ciągu jednej sekundy, pod warunkiem, że komputer z systemem Windows 11 jest wyposażony w dysk SSD NVMe ponad 5000 MB/s odczytów. Ten jednosekundowy czas wczytywania nie dotyczy każdej sceny, a on tak naprawdę nie pokazał nam żadnych scen wczytywanych w tym czasie — zamiast tego widzieliśmy przerywniki i przykłady rozgrywki, w których Forspoken zajęło 1,9 sekundy, 1,7 sekundy i 2,2 sekundy sekund, aby nas tam dotrzeć, dzięki sposobowi, w jaki DirectStorage odciąża przesyłanie strumieniowe zasobów graficznych z CPU do GPU.
Proszę wybaczyć słabą jakość tych zrzutów ekranu ze strumienia GDC. Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge Być może zastanawiasz się, czy jest to znacznie szybsze niż gry uruchamiane bez DirectStorage, a Ono przyznaje, że odpowiedź brzmi tak naprawdę nie, jeszcze nie: podczas gdy na pewno zobaczysz ogromny wzrost prędkości z dysku SSD w porównaniu z wirowaniem magnetycznym Obecna implementacja DirectStorage w Forspoken usuwa tylko jedno z dużych wąskich gardeł we/wy — inne istnieją na procesorze. A jeśli miałeś nadzieję, że DirectStorage przyniesie lepszą wydajność przy zwykłych obracających się dyskach twardych, odpowiedź jeszcze nie brzmi: „Dyski twarde nie zapewniają oczekiwanego rezultatu ze względu na ograniczenia wydajności sprzętowej”, mówi Ono.
Czasy są mniej więcej takie same dla HDD z DirectStorage i bez niego. Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge
Imponujące czasy ładowania zarówno na SATA, jak i M.2, po prostu nie różnią się znacząco. Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge Ale, mówi Ono, „I/O nie jest już wąskim gardłem dla czasów ładowania” — prędkości przesyłania danych DirectStorage są wyraźnie szybsze w przypadku dysków SSD i mogą to poprawić w przyszłości, jeśli odkryją inne Wąskie gardła procesora i pełne wykorzystanie dekompresji zasobów GPU.
Spójrz na ten ogromny skok we/wy; szkoda, że jeszcze nie widzimy zbyt wiele w grze. Zrzut ekranu: Sean Hollister / The Verge Ogólnie rzecz biorąc, mówi, większość gier na PC nie korzysta z tak szybkiego dysku SSD NVMe, jak Forspoken, twierdząc, że większość gier ma czas ładowania przekraczający 10 sekund. Z mojego doświadczenia wynika, że najszybsze czasy wczytywania, jakie widziałem, to Final Fantasy VII Remake Intergrade na PS5, co może zająć zaledwie 10 sekund od momentu opuszczenia ekranu głównego PS5 do momentu, w którym możesz przenieść swoją postać, cztery do pięciu razy szybciej niż na PS4. Nie jest jasne, czy Forspoken liczy od uruchomienia aplikacji do grywalnej rozgrywki, czy nie. W przypadku Forspoken Ono mówi, że używa innych technik, aby przyspieszyć czas ładowania, takich jak ładowanie gry z wyprzedzeniem, gdy jesteś na ekranie tytułowym. AMD ujawniło również dzisiaj, że Forspoken będzie wspierać skalowanie czasowe FidelityFX Super Resolution 2.0 w celu uzyskania wyższych efektywnych rozdzielczości lub szybszych klatek na sekundę, co, jak twierdzi zespół, zajęło mniej niż tydzień, aby zintegrować się z grą.