Sony w końcu ujawniło projekt swojego zestawu słuchawkowego PlayStation VR2 nowej generacji, po tym, jak ogłosiło to w lutym 2021 roku, zaprezentowało kontrolery w marcu ubiegłego roku i potwierdziło, że w styczniu zostanie nazwane PlayStation VR2. Nowy projekt ma podobną biało-czarną kolorystykę jak PlayStation 5 (firma twierdzi, że oba produkty zostały zaprojektowane z myślą o sobie nawzajem), i chociaż ma ten sam szeroki wygląd, co oryginalny PS VR, nowy model wprowadza również kilka ulepszeń, w tym pokrętło regulacji soczewki, nowy projekt otworu wentylacyjnego i nieznaczną redukcję wagi. Podobnie jak PlayStation 5 i kontroler DualSense, PS VR2 ma małe teksturowane ikony PlayStation ukryte na przednim i tylnym paśmie zestawu słuchawkowego. Minęło ponad pięć lat od premiery oryginalnego PSVR i zdecydowanie należy go ulepszyć. Chociaż możesz go używać z PS5, musisz użyć specjalnego adaptera, a wrażenia są zdecydowanie ostatniej generacji. Sony wykonuje również inne ruchy VR, które były niewygodne bez zaktualizowanego zestawu słuchawkowego do PS5, na przykład rozdawanie darmowych gier VR członkom PlayStation Plus.
Zestaw słuchawkowy obsługuje dotykowe sprzężenie zwrotne, śledzenie gałek ocznych, 4K HDR, częstotliwość odświeżania 90/120 Hz, preferowane renderowanie i pole widzenia 110 stopni, i łączy się z PS5 za pomocą jednego kabla USB-C. PlayStation VR był oryginalnym niedrogim zestawem słuchawkowym VR, który nie wymagał ani mocnego komputera do gier, ani dodatkowego sprzętu o wartości 800 USD. Przy cenie 400-500 USD zamieniło istniejące konsole do gier PS4 kupujących w skromnie wydajną platformę w 2016 roku i od tego czasu stało się tylko bardziej przystępne. Ale warto również pamiętać, że PSVR był częścią pierwszej fali konsumenckich zestawów VR, obok oryginalnych Oculus Rift i HTC Vive, które miały wielu następców z ogromną poprawą jakości optycznej, pola widzenia i ogólnego zanurzenia od tego czasu. W oryginalnym PSVR można było chodzić tylko po bardzo małej przestrzeni bezpośrednio przed PS4 i wchodzić w interakcje z wirtualnymi światami za pomocą pary różdżek, które w najlepszym razie mogłyby naśladować chwytanie i odczepianie — daleko od żonglerki, którą można wykonać we współczesnym kontrolerów lub wirtualnych dłoni z indywidualnymi palcami, które możesz dziś uzyskać dzięki kontrolerowi Valve Index. Podstawowy system śledzenia pojedynczej kamery w PSVR oznaczał również, że ryzykowne jest całkowite odwrócenie ciała od telewizora, w przeciwnym razie może stracić kontrolę nad rękami. Teraz jednak Sony musi konkurować z zestawami słuchawkowymi, takimi jak bezkomputerowy Oculus Quest 2, śledzący palcem Valve Index i wysokiej rozdzielczości HP Reverb G2. Sprzęt VR bardzo dojrzał od czasu pierwszego PSVR i jego kontrolerów PlayStation Move, a teraz Sony musi udowodnić, że nadal może zapewnić fascynujące wrażenia (i gry, które z nim pasują). Ogłoszono już, że powstaje jedna gra dla tego systemu: Horizon Call of the Mountain, która, jak mówi, została stworzona „specjalnie dla PS VR2 i otworzy graczom drzwi do głębszego zagłębienia się w świat Horizon”. Podczas gdy dzisiejsze ujawnienie odpowiedziało na największe pytanie dotyczące PS VR2, wciąż nie wiemy wiele o nadchodzących zestawach słuchawkowych, takich jak jego cena czy data premiery, chociaż prawdopodobnie Sony wkrótce będzie miało więcej do powiedzenia na ten temat.