PlayStation zwalnia 900 pracowników, co ma wpływ na twórców Spider-Mana, Last Of Us i Horizon

PlayStation zwalnia 900 pracowników, co ma wpływ na twórców Spider-Mana, Last Of Us i Horizon

Dział PlayStation firmy Sony redukuje miejsca pracy w związku z ostatnią rundą głośnych zwolnień w branży gier wideo. Według niektórych szacunków rok 2024 już to widział ponad 7 000 zwolnień w branży gier wideo. Reporter Jason Schreier z Bloomberg był jako pierwszy ujawnił cięcia, co zostało następnie potwierdzone przez Sony w poście na blogu. W związku z tymi posunięciami PlayStation proponuje zamknięcie londyńskiego studia gier, które ostatnio było odpowiedzialne za tworzenie gier na PlayStation VR. Cięcia pojawią się także w innych studiach Sony, w tym Firesprite, Insomniac Games, Naughty Dog i Guerrilla. Środki te dotyczą również zespołów ds. technologii, kreatywności i wsparcia PlayStation. We wpisie na blogu ustępujący dyrektor generalny SIE, Jim Ryan, stwierdził, że dokonanie tych cięć, które obejmują 900 osób, czyli około 8% PlayStation, było „niezwykle trudną decyzją”. . Ryan odchodzi w marcu.” To niezwykle utalentowani ludzie, którzy przyczynili się do naszego sukcesu i jesteśmy bardzo wdzięczni za ich wkład. Jednakże branża ogromnie się zmieniła i musimy przygotować się na przyszłość, aby przygotować firmę na nowe wyzwania. co nas czeka” – dodał. „Musimy spełniać oczekiwania twórców i graczy oraz w dalszym ciągu napędzać przyszłą technologię w grach, dlatego zrobiliśmy krok w tył, aby mieć pewność, że jesteśmy przygotowani do dalszego zapewniania społeczności najlepszych wrażeń z gier.” Ryan powiedział w notatce dla pracowników, że zwolnienia nastąpią we wszystkich głównych regionach SIE, w tym w obu Amerykach, regionie EMEA, Japonii i regionie APAC. Potwierdził również, że w Wielkiej Brytanii Sony proponuje zamknięcie „w całości” londyńskiego studia i dokonanie cięć w Firesprite. Nastąpią także „ograniczenia” zakresu „różnych funkcji” we wszystkich zespołach SIE w Wielkiej Brytanii. „Dla tych, którzy odejdą z SIE: opuszczają Państwo tę firmę z naszym najgłębszym szacunkiem i uznaniem za wszystkie wysiłki podjęte podczas Waszej kadencji” – powiedział Ryan . „Dla tych, którzy pozostaną w SIE: pożegnamy się z przyjaciółmi i współpracownikami, których cenimy w trakcie tego procesu, co będzie bolesne. Twoja odporność, wrażliwość i zdolność adaptacji będą miały kluczowe znaczenie w nadchodzących tygodniach i miesiącach. „Pracownicy, których to dotyczy, otrzymują odprawy” – dodał Ryan. „Naszym celem jest zachowanie elastyczności i możliwości dostosowania się oraz dalsze skupianie się na zapewnianiu możliwie najlepszych wrażeń z gier teraz i w przyszłości” – powiedział Ryan. Dyrektor powiedział, że kierownictwo „przez ostatnie kilka miesięcy” prowadziło dyskusje na temat „ewoluującego krajobraz gospodarczy”, a także zmiany w sposobie, w jaki SIE tworzy, dystrybuuje i uruchamia gry. Na podstawie tych rozmów Ryan stwierdził, że „trudne decyzje stały się nieuniknione”. Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst, powiedział we własnym poście na blogu: „PlayStation 5 działa już czwarty rok i jesteśmy na etapie, na którym musimy się cofnąć i przyjrzeć się na tym, czego potrzebuje nasza firma.” Firma Sony przeprowadziła niedawno odprawę informacyjną dotyczącą zysków, podczas której ogłosiła, że ​​obniża cele sprzedażowe PS5. Po tym wydarzeniu wartość akcji Sony – na papierze – straciła 10 miliardów dolarów. Podczas rozmowy telefonicznej o wynikach prezes Sony powiedział, że firma chce „agresywnie poprawiać” marże zysku.

Na początku tygodnia studio Until Dawn i The Quarry, Supermassive, ogłosiło masowe zwolnienia. Na początku tego roku Microsoft zwolnił 1900 stanowisk w Xbox, a dyrektor generalny Microsoft Gaming Phil Spencer powiedział, że cięcia są konieczne, aby zwiększyć wartość dla akcjonariuszy. W międzyczasie Twitch zwolnił 500 osób, podczas gdy Riot również zwolnił mniej więcej tę liczbę.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games