World of Warcraft w 2024 roku będzie obchodzić 20. urodziny. Po dwóch dekadach można by pomyśleć, że gracze MMORPG firmy Blizzard widzieli już wszystko. Jednak rok 2023 udowodnił, że Blizzard wciąż ma mnóstwo pomysłów na przyszłość gry i jeśli ostatni rok jest jakąkolwiek wskazówką, przyszłość ta z pewnością rysuje się w jasnych barwach. Najnowszy dodatek do nowoczesnej wersji WoW, Dragonflight, ukazał się pod koniec 2022 roku zebrał pozytywne recenzje, wraz z ambitnym planem wypuszczenia zawartości na rok 2023. Samo rozszerzenie okazało się dobrze przygotowanym przedsięwzięciem polegającym na powrocie do podstaw, którego gra bardzo potrzebowała po powszechnie nielubianym rozszerzeniu Shadowlands z 2020 roku. Całą tę dobrą wolę można było jednak łatwo zaprzepaścić, gdyby Blizzard nie dotrzymał obietnicy częstszego dostarczania większej ilości treści w nadchodzącym roku. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 20232022202 12020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990 19891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196019591 958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193331932193119301929192819 27192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na GameSpot
Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: World of Warcraft – The War Within Ogłoszenie rozszerzenia Film Biorąc pod uwagę, jak przebiegały harmonogramy wydawania rozszerzeń takich jak Warlords of Draenor i Shadowlands, gdy mogło upłynąć sześć lub więcej miesięcy bez żadnych znaczących dodatków dla użytkowników gry płacąc 15 dolarów miesięcznie za przywilej gry, myślę, że można śmiało powiedzieć, że wielu graczy było sceptycznych, czy Blizzard jest w stanie dotrzymać swoich obietnic. Dwie główne aktualizacje zawartości wraz z czterema mniejszymi w 2023 r. brzmiały, delikatnie mówiąc, ambitnie. Blizzard na szczęście dostarczył wszystko, co obiecano, a nawet więcej. Mniej więcej co osiem tygodni gracze mogli zagłębić się w nową, istotną zawartość, niezależnie od tego, czy były to długo oczekiwane zadania w ramach Heritage Armor, nowa zawartość fabularna czy nowe wydarzenia w otwartym świecie. „Drobne” aktualizacje gry odegrały tutaj dużą rolę, a nazywanie ich „drobnymi” szczerze wydaje się wyrządzać im pewną krzywdę, ponieważ wiele mniejszych aktualizacji Dragonflight wydawało się bardziej istotnych niż niektóre większe łatki z poprzednich lat. Nie nawet biorąc pod uwagę dwie główne aktualizacje zawartości, które dodały nowe najazdy, strefy (w tym długo oczekiwaną strefę Szmaragdowego Snu), zadania fabularne oraz nowe sezony PvP i Mythic+, Dragonflight w 2023 roku otrzymało nową funkcję Trading Post, która jest sama w sobie ważny dodatek, który zmienił sposób, w jaki gracze grają i są nagradzani. Długo oczekiwane linie zadań Dziedzictwa Zbroi dla Orków, Ludzi, Opuszczonych i Nocnych Elfów pojawiły się w tym roku. Otrzymaliśmy także możliwość tworzenia większej liczby ras składających się z większej liczby klas, wielu nowych wydarzeń, aktualizacji różnych świątecznych wydarzeń w grze, nigdy wcześniej nie widzianej specjalizacji DPS w stylu wsparcia, większej zawartości fabularnej, megadungeonów skupionych na podróżach w czasie, istotnej przeróbki dla Retribution Paladins, ulepszeń interfejsu użytkownika i nie tylko.Trading Post to świetny dodatek do WoW-a, dający subskrybentom kolejny powód do logowania się i grania co miesiąc. To mnóstwo rzeczy! Na początku przyszłego roku pojawi się aktualizacja gry Seeds of Renewal, a wraz z nią opcja prowadzenia lochów z towarzyszami NPC oraz możliwość korzystania z jazdy na smokach w całym Azeroth, a nie tylko w strefach Dragon Isle w Dragonflight. Są to zarówno ogromne dodatki, jak i funkcje, które w przeszłości prawdopodobnie zostałyby zapisane w ramach większej aktualizacji zawartości lub nawet rozszerzenia i jako takie pojawiałyby się miesiącami, a nawet latami, a nie tygodniami.W wywiadzie na początku tego roku w serwisie GameSpot producentka wykonawcza WoW Holly Longdale powiedziała, że zespół programistów WoW zasadniczo „wymyślił siebie na nowo” i po drodze zmienił definicję „co dla WoW oznacza bycie grą świadczoną na żywo”. Z raportów o zarobkach Activision Blizzard wynika, że odkrycie zespołu WoW na nowo opłaciło się, a Dragonflight może poszczycić się wyższym wskaźnikiem utrzymania subskrybentów w porównaniu z innymi ostatnimi dodatkami. WoW Classic również miał za sobą rok pełen wydarzeń. W Wrath of the Lich King Classic ponownie wydano Ulduar i Icecrown Citadel, dając fanom szansę ponownego przeżycia niektórych z najbardziej kultowych najazdów w grze. Popularność serwerów gry w epoce klasycznej wzrosła dzięki napędzanemu przez fanów trybowi Hardkor, w którym gracze przedzierali się przez Azeroth, próbując osiągnąć 60 poziom bez umierania. Tryb permadeath na jedno życie okazał się świetnym sposobem na poznanie oryginalnej wersji WoW i uwydatnił wiele z tego, co czyniło tę grę wyjątkową. Blizzard zgodził się i w sierpniu uruchomił oficjalne serwery Hardkor, na których do końca października niemal 3 miliony postaci uległo trwałej śmierci. Tryb ten stał się hitem szczególnie na Twitchu, a nawet dał początek największemu turniejowi PvP z najwyższymi stawkami w historii WoW w postaci turnieju Hardkor Mak'gora z pulą nagród OTK wynoszącą 100 000 dolarów. Zwykle wszystkie powyższe byłyby wielkim rokiem dla obu wersji sztandarowego tytułu Blizzarda. Jednak w roku 2023 BlizzCon po raz pierwszy od 2019 roku powrócił jako wydarzenie osobiste, a wraz z nim mnóstwo ogłoszeń związanych z WoW-em. Choć pojawiły się nowe informacje na temat Overwatch 2 i Diablo IV, BlizzCon 2023 był w dużej mierze poświęcony temu, co będzie dalej z WoWem.Sezon Odkryć na nowo odkrył, czym może być oldschoolowa wersja WoW-a, dzięki nowym umiejętnościom klasowym i zawartości. Jak się okazuje, bardzo dużo. Gracze WoW Classic byli podekscytowani i początkowo nieco zdezorientowani, kiedy Longdale wszedł na scenę BlizzConu, aby ogłosić, że przed końcem roku nadejdzie nowy sezon WoW Classic o nazwie Season of Discovery, który zmieni starą wersję gry Gra MMO Blizzarda na głowie z tankującymi Czarnoksiężnikami i leczącymi Magami. Blizzard miał nawet ponownie wypuścić rozszerzenie Cataclysm do gry, powołując się na zapotrzebowanie graczy, w 2024 roku. Potem nadszedł moment, na który czekali fani. Chris Metzen, jeden z ojców założycieli WoW-a, który niedawno ponownie dołączył do Blizzarda na pełny etat jako wykonawczy dyrektor kreatywny, wszedł na scenę, aby rozweselić publiczność. Nie trwało długo, zanim szczęki graczy WoW na całym świecie opadły do podłogi, gdy Metzen nie tylko ogłosił kolejne rozszerzenie WoW, jak oczekiwano, ale także kolejne trzy rozszerzenia. Blizzard zaangażował się w trylogię rozszerzeń zatytułowaną The Worldsoul Saga, która opowiadałaby szerszą historię i byłaby kulminacją wielu wątków fabularnych, które przetrwały przez 20-letnią historię WoW. Co więcej, Metzen obiecał, że Blizzard zrobi wszystko, co w jego mocy, aby wypuścić rozszerzenia szybciej, niż byli do tego przyzwyczajeni fani, pozornie sugerując możliwość wydawania rozszerzeń przez 18 lub 12 miesięcy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku dwuletniego schematu wydawania rozszerzeń. Blizzard korzystał z gry od początków jej powstania. Od 2024 roku zawsze jadący pociąg, jakim jest WoW, po raz pierwszy od dłuższego czasu będzie sprawiał wrażenie dobrze naoliwionej maszyny, a nie uciekającej lokomotywy usiłującej utrzymać się na tandetnie zbudowanych torach które przed chwilą leżały przed nim. Ostatni rok WoW udowodnił, że Blizzard ma wszystko, czego potrzeba, jeśli chodzi o dostarczanie nowej, znaczącej zawartości, która sprawi, że gracze będą wracać, i jak dotąd nic nie skłania mnie do podejrzeń, że nie będzie to kontynuowane w nadchodzącym roku, jak widać według planu działania Blizzarda dotyczącego zawartości WoW na rok 2024. To Blizzard, który przedstawia swoje plany bardziej przejrzyście niż kiedykolwiek wcześniej, a także taki, który nie boi się eksperymentować, słuchać opinii graczy i odrzucać stare założenia dotyczące tego, co działa, a co nie. 'T.The War Within, pierwszy dodatek do trzyczęściowej sagi Worldsoul, ukaże się w przyszłym roku. W zeszłym roku oczywiście pojawiły się kontrowersje. Fani nie wydają się zadowoleni z decyzji Blizzarda o sprzedaży wczesnego dostępu do rozszerzenia po raz pierwszy w historii WoW-a. Pojawiły się pytania dotyczące procesu tworzenia zawartości WoW i tego, w jaki sposób może on pozwolić, aby potencjalnie kontrowersyjne lub obraźliwe treści dotarły do publicznej sfery testowej gry przy pozornie niewielkim nadzorze. W Wrath of the Lich King Classic nagłe wprowadzenie kontrowersyjnego WoW Tokena bez wcześniejszego ostrzeżenia ze strony Blizzarda wywołało zamieszanie wśród społeczności i przypomniało, że nawet jeśli Blizzard znacznie poprawił się, jeśli chodzi o komunikację z fanami, może wciąż zdarza się, że zawodzą spektakularnie. Nadal istnieją obawy, że Trader's Tender, waluta używana w ramach niedawno wprowadzonego w grze punktu handlowego, którą pierwotnie można było zdobyć wyłącznie poprzez wykonywanie czynności w grze, stała się kolejną mikrotransakcją dzięki decyzji Blizzarda o zaoferowaniu tej waluty w ramach różne pakiety sklepowe i zamówienia rozszerzeń w przedsprzedaży. Tak czy inaczej, wydaje się jasne, że Blizzard słucha – coś, co w ostatnich latach nie wydawało się mieć zawsze takiego stanu. Trudno sobie wyobrazić Blizzarda sprzed zaledwie kilku lat, który wprowadziłby tak wiele zmian poprawiających jakość życia graczy grających wieloma postaciami lub możliwość prowadzenia lochów solo z członkami drużyny NPC. Równie trudno wyobrazić sobie zespół WoW Classic z 2019 roku, niegdyś zajmujący się wyłącznie odtworzeniem gry, tak jak dwie dekady temu, wprowadzający zupełnie nowe umiejętności, przedmioty i zawartość do wersji MMO z 2006 roku. Dokładnie to samo wydarzyło się niedawno wraz z premierą Sezonu Odkryć, pod wieloma względami zmieniając starą wersję WoW-a w zupełnie nowe doświadczenie. Gracze wydają się niecierpliwie czekać na to doświadczenie w nadchodzącym roku. To wszystko oznacza, że rok 2023 okazał się jednym z najlepszych w długiej historii WoW-a. Blizzard dostarczał fantastyczne nowe funkcje i ciągłe ulepszenia wraz z interesującą nową zawartością Dragonflight w stałym tempie, dzięki czemu gracze subskrybowali i logowali się, aby uzyskać więcej. WoW Classic jest obecnie w trakcie tworzenia nowej, odważnej tożsamości także dla siebie, a Season of Discovery chce tchnąć nowe życie w grę, która do tej pory w dużej mierze służyła jako interaktywna kapsuła czasu. W przyszłym roku WoW będzie obchodził 20. urodziny i choć okaże się, jak Blizzard oficjalnie uczci tę okazję, kontynuacja sukcesu z 2023 r. wydaje się świetnym miejscem na rozpoczęcie.
Najlepsze w 2023 r.: Po przełomowym roku przyszłość WoW wygląda jasno
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]