Bungie modernizuje system zbroi Destiny 2 w Codename: Frontiers, zmniejszając liczbę statystyk zawartych w zbroi z sześciu do trzech i umożliwiając graczom zwiększenie statystyk postaci nawet dwukrotnie w stosunku do poprzednich wartości. Deweloper omówił nadchodzące zmiany, rozpoczynając grę Lato 2025 z rozszerzeniem Codename: Apollo do Destiny 2, w transmisji na żywo dla deweloperów Odcinka: Revenant oraz w dedykowanym poście na blogu. Najważniejszym wnioskiem jest to, że zbroja będzie bardziej wyspecjalizowana, począwszy od Apollo; zamiast każdego elementu zbroi zawierającego punkty we wszystkich sześciu kategoriach statystyk postaci, zbroja będzie bardziej wyspecjalizowana i skupi się na takich elementach, jak umiejętność walki wręcz lub granatów. Bungie pisze w swoim poście na blogu, że stara się stworzyć więcej sytuacji, w których zbroja jest pożądaną nagrodą, i usprawnia tworzenie konstrukcji, tak aby gracze nie otrzymywali tylko jednego zestawu zbroi, z którego będą zadowoleni, i ignorowali każdą inną zbroję, którą otrzymają. Statystyki i ich rozkłady odgrywają dużą rolę w zmianach Bungie w nowym systemie. Obecnie każdy element zbroi otrzymuje punkty we wszystkich sześciu kategoriach statystyk, a suma wszystkich elementów zbroi w każdej kategorii określa różne korzyści dla graczy. Na przykład kategoria Dyscyplina określa, jak szybko odnawia się granat po jego użyciu — im więcej punktów Dyscypliny ma twój pancerz, tym szybsze jest ładowanie, łącznie do 100. Jeśli tworzysz konkretną wersję postaci, która skupia się na na granatach potrzebujesz zbroi o wysokiej dyscyplinie. Jednak obecna sytuacja jest taka, że punkty statystyk pancerza są rozłożone na wszystkie sześć kategorii, co oznacza, że często będziesz marnować punkty w kategoriach, które Cię nie interesują. Z powodu tego systemu dystrybucji gracze często wyrzucają zbroję, która może być w pewnym stopniu przydatna, ale ma zbyt wiele punktów w statystykach, które ignorują kosztem czegoś innego. Dzięki nowemu systemowi zbroi każdy element zbroi będzie teraz mają „archetyp statystyk”, który określa ich główne i drugorzędne skupienie na statystykach – zasadniczo więc głównym celem będzie zbroja wzmacniająca statystyki walki wręcz, z drugim naciskiem na statystykę granatów. Bungie pisze, że trzecia statystyka zbroi to „darmowy rzut”, co wygląda na losowe. To powinno stworzyć więcej sytuacji z „kolczastym” pancerzem lub pancerzem z dużą liczbą punktów w określonych kategoriach, co może być bardzo przydatne przy tworzeniu konstrukcji, jeśli koncentrujesz się na konkretnej umiejętności lub synergii pomiędzy umiejętnościami i bronią. Same statystyki są ważne zmienia się również na dwa kluczowe sposoby. Po pierwsze, Bungie rezygnuje z obecnie obowiązującego systemu poziomów. Obecnie, chociaż statystyki korzystają ze 100-punktowej skali, korzyści, które zyskujesz, naliczają się tylko za każde 10 punktów. Innymi słowy, posiadanie 84 punktów w statystykach Siły zapewnia korzyść poziomu 8, która rozpoczyna się od 80 punktów; jeśli nie zdobędziesz 90 punktów na następnym poziomie, pozostałe cztery punkty nie przynoszą żadnych dodatkowych korzyści i często są marnowane. Bungie mówi, że w nowym systemie liczy się każdy punkt w danej kategorii statystyk, więc nie będziesz marnować punktów, jeśli zabraknie ci następnego poziomu.Makieta możliwego nowego systemu pancerza w Destiny 2, który pojawi się wraz z rozszerzeniem Codename: Apollo. Zamiast ograniczać się do 100 punktów, kategorie statystyk wzrosną teraz również do 200 punktów. Bungie twierdzi, że pierwsze 100 punktów zapewni istniejącą korzyść – przyspieszy czas odnowienia umiejętności. Ale od 100 do 200 punktów otrzymasz nowe umiejętności. Na przykład każdy punkt powyżej 100 w Twojej statystyce skupiającej się na granatach może zwiększyć Twoją szansę na zdobycie drugiego ładunku granatu za każdym razem, gdy granat będzie dostępny, dzięki czemu będziesz mógł rzucić drugi granat bez czekania. Bungie wciąż ustala, w jaki sposób system statystyk będzie działał, więc te pomysły mogą ulec zmianie, ale wygląda na to, że szansa na drugie naładowanie twoich umiejętności jest bardzo prawdopodobna, co zyskasz, zwiększając swoje statystyki do 200. Bungie wspomniała także o zmianie nazw statystyki będą bardziej przejrzyste – zamiast Siły, statystyka będzie nazywać się Walka wręcz, a zamiast Dyscypliny będzie to Granat. W poście na blogu zasugerowano także nową statystykę, do której można dodać większą szansę na zrzut amunicji specjalnej, co wprowadziłoby również nowe, istotne zmiany w podejściu graczy do tworzenia konstrukcji. Statystyki nie są jedyną rzeczą, która ulegnie zmianie wraz z Codename: Frontiers nowy system pancerza. Bungie zamierza także oprzeć się na pomyśle premii za zestawy, w ramach których noszenie wielu elementów zbroi z tego samego zestawu zapewnia specjalne korzyści. Bungie powiedziała, że możesz spodziewać się zastosowania mniejszej premii za zestaw, gdy masz wyposażone dwa elementy zestawu, i większej premii za wyposażenie czterech elementów – pozostawiając miejsce na wyposażenie również elementu egzotycznej zbroi bez utraty. Zdobycie premii za zestaw za dwa elementy zbroi oznacza również, że gracze mogą łączyć i dopasowywać korzyści z dwóch różnych zestawów zbroi w tym samym czasie. Bungie dostarczyło kilka przykładów możliwych premii za zestaw, chociaż system jest wciąż w toku i podlega zmianom zmiana. Zestaw Tex Machina pasowałby do broni sygnowanej w grze marką Tex Machina, która jest zasadniczo bronią kowbojską, skupiającą się na strzelaniu z biodra. Premia za dwie części może zwiększyć prędkość ruchu i obsługę broni podczas strzelania z biodra, podczas gdy premia za cztery części może zapewnić lepszą celność i zasięg, szczególnie podczas strzelania z broni Tex Machina.Obecny system pancerza dzieli statystyki na poziomy, więc zyskujesz korzyści tylko przy każdej grupie 10 punktów. Inne przykłady, o których wspomina Bungie, obejmowały zestaw skupiający się na materiałach wybuchowych, zapewniający szybsze przeładowanie broni wybuchowej w dwóch częściach oraz zwiększenie obrażeń od granatów po trafieniu trafieniami broń wybuchowa w czterech częściach lub zestaw skupiający się na agresji, leczący cię, gdy zabijesz świeżo przeładowaną bronią w dwóch częściach i osłabiający wrogów w stosunku do broni krótkiego zasięgu, takich jak strzelby w czterech częściach. Chociaż zmiany pancerza wydają się być korzystne w znacznym stopniu związane z tworzeniem konstrukcji, prawdopodobnie będą miały również duży wpływ na obecny pancerz, który nie będzie częścią nowego systemu. ”Stary legendarny pancerz będzie zmieniany tak rzadko, jak to możliwe, ale ponieważ zmiana mechaniki statystyk i typy są zmianami globalnymi, stare elementy zbroi będą miały zmienione typy statystyk (ale nie ich wartości)” – pisze Bungie. „Jeśli to możliwe, zmiany te będą dotyczyły jak najbardziej podobnych statystyk, ale przy fundamentalnym przerobieniu niektórych statystyk nie zawsze będzie to możliwe.” To brzmi, jak wiele starych zbroi prawdopodobnie stanie się przestarzałych w wyniku nowego systemu- – coś, co wydarzyło się ostatnim razem, gdy Bungie dostosowywało system zbroi, kiedy wypuściło ulepszoną zbroję 2.0 wraz z rozszerzeniem Twierdza Cieni w 2019 r. Jeśli Pancerz 2.0 był jakąkolwiek wskazówką, cała zbroja, którą już posiadasz, nie stanie się natychmiast bezwartościowa, ale szybko zostać zastąpione elementami nowego systemu.Bungie wciąż pracuje nad tym, jak nowy system zbroi wpłynie na zbroję egzotyczną. Zmiana będzie miała wpływ na zbroję egzotyczną, o czym Bungie wspomniała w sekcji Często zadawane pytania na końcu wpisu na blogu. Aktualizacja pościgu za zbroją egzotyczną jest w toku. naszym planem działania, ale nie będzie częścią początkowej aktualizacji skupiającej się na legendarnej zbroi” – pisze Bungie. „Aby więc mieć pewność, że przedmioty egzotyczne i związane z nimi korzyści definiujące kompilację pozostaną atrakcyjną opcją, opracowujemy projekt, który pozwoli graczom zaktualizować ich egzotyczny pancerz, aby dostosować premie do statystyk do zmian w legendarnym pancerzu.” Egzotyczne przedmioty klasowe wprowadzone w The Final Shape są przypadkiem szczególnym – chociaż legendarne przedmioty klasowe zyskają w tej aktualizacji pełne losowe statystyki, nie chcemy dodawać dodatkowej losowości do pogoni za egzotycznymi przedmiotami klasowymi. Zamiast tego udostępnimy graczom metodę aktualizacji istniejących przedmiotów klasy egzotycznej o dodatkowe wybrane przez nich statystyki, aby dostosować je do statystyk nowych przedmiotów klasy legendarnej. Bungie powiedziała, że więcej szczegółów na temat systemu zostanie ujawnionych dostępne w miarę ich udoskonalania. W międzyczasie wygląda na to, że gracze mogą chcieć zacząć uczyć się rozstawać ze swoim ulubionym sprzętem, gdy zbliżamy się do premiery Codename: Apollo latem 2025 roku.
Zbroja Destiny 2 zostaje odnowiona dzięki ustalonym bonusom i nowym statystykom
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]