Twórcy gier reagują na zamknięcie wielu studiów przez Xbox

Twórcy gier reagują na zamknięcie wielu studiów przez Xbox

Dzisiaj rano ujawniono, że Xbox zamyka cztery swoje studia. W skład studiów wchodzili twórcy Redfall Arkane Austin i Tango Gameworks. Od czasu ogłoszenia swoje opinie na ten temat wyrazili różni deweloperzy z branży. Dinga Bakaba, dyrektor Akrane Lyon, podzielił się swoimi przemyśleniami w serii postów na temat X/Twitter. Bakaba nazwał niedawną decyzję Microsoftu „całkowicie okropną” i kontynuował: „Do każdego dyrektora, który to czyta, przyjazne przypomnienie, że gry wideo to przemysł rozrywkowy/kulturalny, a twoim zadaniem jako korporacji jest dbanie o swoich artystów/artystów i pomaganie tworzą dla Ciebie wartość.”

W tym samym wątku Bakaba błagał dyrektorów, aby „nie wrzucali nas w gorączkę złota, nie wykorzystywali nas jako pomocników w popełnianiu błędnych obliczeń/martwych punktów, nie zamieniali naszego środowiska pracy w darwinistyczną dżunglę”. W dalszej części postu Bakaba nazwał zamknięcie tych studiów „pierdolonym dźgnięciem w brzuch”. Kontynuowali, mówiąc: „Lyon jest bezpieczny, ale proszę zachować w tej sprawie takt i wnikliwość, szanować głos dotkniętych osób i pozostawić przestrzeń do usłyszenia, to ich historia do opowiedzenia i ich uczucia do wyrażenia”. Bakaba nie był jedyny pracownik Xbox też nie mówi. Alistair Hatch, dyrektor regionalny na Europę Północną, Wschodnią i Południową w Bethesdzie, zabrał głos X/Twitter powiedzieć, że po ostatnich zwolnieniach poczuli się „wściekli. sfrustrowani. zszokowani. wściekli. oniemiali. oszołomieni. zakłopotani”.

Tymczasem Adam Boyes, współzałożyciel Iron Galaxy Studios, po prostu udostępnił zrzut ekranu z kwietniowego artykułu w serwisie GeekWire, ujawniając, że w najnowszym raporcie zysków finansowych Microsoft odnotował 17% wzrost przychodów i zadeklarował zysk w wysokości 21,9 miliarda dolarów.Thomas Mahler , dyrektor generalny i dyrektor gry Moon Studios, zespołu odpowiedzialnego za serię Ori i nadchodzącą grę No Rest for the Wicked, wyjaśnił dalej X/Twitter że niedawne zwolnienia są powodem, dla którego „nie pozwolili Moon Studios zostać przejęte przez dużego wydawcę”. Mahler kontynuował: „Przeżyłem lata 90. i widziałem, co się stało, gdy EA przejęło mniejsze studia. Nigdy więcej”.

Warto też wspomnieć, że nie jest to pierwsza w tym roku runda zwolnień Microsoftu. Na początku stycznia Mircosoft ogłosił, że zwalnia 1900 pracowników.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games