Podobnie jak zagadkowe programy telewizyjne, które go zainspirowały, Alan Wake jest pełen tajemnic. Przypuszczalnie Alan Wake 2 też będzie. W końcu kilka innych gier Remedy, a mianowicie Quantum Break i Control, jest pełnych zagadek – z których wiele pozostaje nierozwiązanych. Zamiast tego gracze muszą spróbować rozwikłać te utrzymujące się tajemnice we własnych głowach. Usiadłem z dyrektorem kreatywnym Remedy, Samem Lake’em, aby omówić podejście zespołu do pisania tajemnic i zapytać, dlaczego, jak to ujął, pytania czasami lepiej pozostawić bez odpowiedzi. powiedział Jezioro. „A dla mnie, w fikcji i prawdziwym życiu, rzadko istnieje jedna jasna, definiująca odpowiedź. [There’s] sposób, aby go obrócić i spojrzeć na to z różnych stron” – powiedział Lake, przyznając jednak, że w Alan Wake jest kilka ostatecznych odpowiedzi, a ostatnie kody QR ukryte w Alan Wake Remastered dostarczają szczegółów aby odpowiedzieć na niektóre z nurtujących pytań, które fani dyskutowali przez ostatnie 13 lat.[…] Wydaje mi się, że chodzi o równowagę” — kontynuował Lake. „Chodzi o dawanie okruszków odpowiedzi, ale zawsze zadawanie wystarczającej liczby nowych pytań lub pozostawianie do interpretacji kilku ważnych fundamentalnych rzeczy”. Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj teraz! Do oglądania filmów użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten plik wideo ma nieprawidłowy format. Przepraszamy, ale nie możesz uzyskać dostępu do tej treści! Wprowadź Twoja data urodzenia, aby obejrzeć ten filmStyczeńLutyMarzecKwiecieńMajCzerwiecLipiecSierpieńWrzesieńPaździernikListopadGrudzień123456789101112131415161718192021222232425262728293031Rok2023202220212020201920 182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881 987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960195919581957 1956195519541953195219511950194919481947194619451944194319421941194019391938193719361935193419333193219311930192919281927192 619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900
Warunki użytkowania i polityka prywatności wejdźDla mnie to pytanie jest fascynujące nie tylko jako fan Alana Wake’a, ale także jako fan gatunku tajemniczych pudełek. Rzeczy takie jak Zagubieni, Miasteczko Twin Peaks, Westworld, Cloverfield i inne pełne tajemnic serie na przestrzeni lat przyzwyczaiły się do cotygodniowych klifów i wieloletnich zagadek, które doprowadzają fanów do szaleństwa, wysyłając ich na strony fanowskie, serwery Discord i subreddity, gdzie niestrudzenie teoretyzują o tym, co się dzieje. Alan Wake jest w dużej mierze częścią tego gatunku, choć w formie gry wideo, i jest to duża część tego, dlaczego go kocham. Jednak dla tych, którzy mają nadzieję na przejrzystość w przypadku Wake, najlepiej nie zapominać, że Oryginalna gra rozpoczyna się cytatem Stephena Kinga odnoszącym się do naturalnego pragnienia domknięcia poznawczego i tego, że w horrorze autor nie powinien go dostarczać. w wyjaśnieniach; są przeciwieństwem poezji strachu. W horrorze ofiara wciąż pyta: „Dlaczego?” – ale nie może być wyjaśnienia i nie powinno być. Tajemnicą bez odpowiedzi jest to, co pozostaje z nami najdłużej i na koniec będziemy o tym pamiętać”.
Dla mnie horror to niepewność. Nie dać się uwolnić od czegoś, co definitywnie wszystko zamyka
Dla Lake ten cytat wydaje się być drogowskazem przez te wszystkie lata. „Sam kocham ten cytat” – powiedział. „Kiedy nie masz tej odpowiedzi, twój umysł ma tendencję do powracania do pytania, obracania go i angażowania się w nie. I często, gdy wszystko jest zapakowane [up] bardzo schludnie i ostatecznie, zwykle o tym zapominamy i przechodzimy do następnego zestawu pytań. ile rozstrzygających odpowiedzi otrzymają gracze. I czy scenarzysta ma w ogóle obowiązek udzielania konkretnych odpowiedzi na pytania fanów? Nie zawsze, mówi Lake. z pytaniami, a czasem bez rozstrzygających odpowiedzi” – powiedział mi. „Dla mnie horror to niepewność. Nie dać się uwolnić od czegoś, co definitywnie wszystko zamyka. Myślę, że przerażające jest również zadawanie tego dręczącego pytania, na które nie znasz odpowiedzi. Myślę, że jest to część stylu psychologicznego horroru, który badamy [in Alan Wake 2]„Ta pogoń za zamknięciem jest dla mnie dużą częścią zabawy w każdą tajemnicę, ale jeszcze przed rozmową z Lake zastanawiałem się, czy naprawdę chcę uzyskać odpowiedzi na wszystkie moje palące pytania. Kiedy oglądałem Zagubieni w pobliżu 2010, zdecydowanie czułem, że potrzebuję odpowiedzi na pozornie rekordową liczbę tajemnic, które stworzył, ale kiedy obejrzałem The Leftovers około siedem lat później, byłem całkowicie zadowolony, że główne pytanie serialu nie zostało rozwiązane w schludny i uporządkowany sposób .Patrząc wstecz, wydaje mi się, że moje najsilniejsze wspomnienia związane z gatunkiem tajemniczych pudełek są zawsze związane ze spekulacjami, a rzadko z rozwiązaniem. Na przykład niejednoznaczne zakończenie „Pozostawieni” tylko pomaga ugruntować pozycję mojego ulubionego serialu telewizyjnego wszechczasów, ale z drugiej strony niektóre odpowiedzi Lost nie mają zbyt wiele sensu i osłabiają skądinąd świetną serię. Czy niekwestionowana przejrzystość poprawi Alana Wake’a 2? Tylko czas pokaże, ale po rozmowie z Lake myślę, że łatwo dostrzec logikę zespołu, który chce, aby odpowiedzi Alana Wake’a 2 były niejednoznaczne.Miasto Bright Falls jest domem dla wielu tajemnic i niewielu ostatecznych odpowiedzi. Jeśli więc jesteś podobny do mnie i czekasz ponad dekadę na odpowiedź na swoje pytania, możesz nie chcieć wstrzymywać oddechu. Wygląda na to, że Alan Wake 2 – i być może każdy projekt Remedy, w którym Lake jest dyrektorem kreatywnym – zapewni niewiele, jeśli w ogóle, ostatecznych rozwiązań. A tam, gdzie zawiera odpowiedź, przygotuj się na kilka nowych pytań. Alan Wake 2 zadebiutuje na PC, PS5 i Xbox Series X|S 17 października. Możliwe, że w tej kontynuacji uzyskamy niewiele ostatecznych odpowiedzi, ale to nie powstrzymało nas przed wymienieniem siedmiu nierozwiązanych tajemnic w Alan Wake, którymi chcielibyśmy się zająć. Aby dowiedzieć się więcej o Alan Wake 2, nie przegap naszego ekskluzywnego szczegółowego omówienia głównej bohaterki gry, Sagi Anderson, przeczytaj przemyślenia Lake’a na temat 13-letniej podróży do Alan Wake 2 i znajdź kilka wskazówek, które mogłeś przegapić z najnowszego zwiastuna. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.