Reżyser Wiedźmina 4 o Ciri, Gwincie i romansach w grze

Reżyser Wiedźmina 4 o Ciri, Gwincie i romansach w grze

Następnego ranka po oficjalnej prezentacji Wiedźmina IV podczas gali The Game Awards serwis GameSpot miał okazję spotkać się z reżyserem gry Sebastianem Kalembą i producentką wykonawczą Małgorzatą Mitręgą. Chociaż wywiad skupiał się głównie na zwiastunie, rozmawialiśmy o Gwincie, romansach w grze, zadaniach pobocznych i rozgrywce. Zwiastun oficjalnie ujawnił, że Ciri będzie bohaterką nowej sagi o Wiedźminie. Na filmie poluje na nowego potwora opartego na serbskim folklorze, zwanego Bauk – pająkopodobną istotę, która wchodzi w głowy ofiar, zanim je zabije. W ramach naszego wywiadu usłyszeliśmy także trochę o inspiracji dla nowego potwora oraz o tym, czego możemy się spodziewać po długo oczekiwanej kontynuacji. Wywiad został skrócony i zredagowany dla przejrzystości.GameSpot: Jak się czujecie po ujawnieniu informacji?Sebastian Kalemba: Czuję ulgę, jestem bardzo podekscytowany i szczęśliwy. Trochę zmęczeni, ale to dobrze, szczerze mówiąc, bo dopiero weszliśmy do produkcji. Ale jestem bardzo, bardzo, bardzo zadowolony z reakcji, jaką otrzymaliśmy do tej pory, a przygotowywaliśmy się do tego momentu przez cały rok i było to naprawdę ekscytujące doświadczenie. Wyobrażałem sobie tę chwilę od miesięcy, aż w końcu wybuchła i jestem bardzo szczęśliwy. Zespół jest podekscytowany i naprawdę zasługuje na tę chwilę. Wreszcie nie musimy rozmawiać o tym projekcie pod kryptonimem Polaris. Możemy go nazwać Wiedźminem IV. Można powiedzieć głośno, że Ciri jest główną bohaterką i jest to nowa saga, której akcja będzie rozgrywać się w nowych regionach świata. Te rzeczy możemy w końcu ujawnić, skupić się na produkcji i rozpocząć nowy rok w drugiej połowie z wielką energią.Porozmawiajmy trochę o Ciri: czy decyzja o wystawieniu Ciri w roli głównej była trudna, czy było to od początku oczywiste?SK: To był oczywisty wybór i pamiętam, że dziewięć lat temu już podjęliśmy tę decyzję. […] Więc to nie był trudny wybór. Zdecydowaliśmy [to] zwróć uwagę na Ciri, bo na to zasługuje. Przez większość swojego życia biegała i to jest moment, w którym może się określić. Daje nam to więcej miejsca na rozszerzanie serii tu i ówdzie, ale także możliwość opowiedzenia historii pochodzenia, dzięki czemu nowi gracze będą mogli doświadczyć tego świata z innej perspektywy, ale w bardzo atrakcyjny sposób.Małgorzata Mitręga: To nowy bohater – nowa przygoda – i to początek sagi, prawda? Jest to więc nowy początek [that pays] duży szacunek za sentyment do poprzednich części.Czy możesz opowiedzieć o regionach, w których to się dzieje lub chociaż o jednym?MM: Możemy nawiązać do zwiastuna, prawda? Jest daleko na północy, w odizolowanej wiosce. Zwiastun pokazuje doświadczenie tego, co ty [can expect] dla dodatkowej zawartości gry. Nie będzie to film jeden na jednego, ponieważ został stworzony na zamówienie, aby mieć spójną historię, która pokazuje wszystko, co chcemy pokazać światu [at this time]. Ale wiele z tego pochodzi z samej gry, a zasoby tak naprawdę pochodzą z gry. Jest to więc wstępne renderowanie niestandardowej wersji, ale jest to silnik [with assets] z gry.Wiedźmin IVCzy możesz porozmawiać o przeniesieniu uwagi na Ciri, jeśli chodzi o opowiadanie historii?SK: Spójrzmy więc na Ciri także przez pryzmat zwiastuna, bo patrząc na to nie ma niespodzianek. Chcieliśmy szczególnie opowiedzieć historię młodej dziewczyny, która nie jest w stanie stawić czoła swemu przeznaczeniu, [something Ciri can relate to]. Ciri biegała niemal przez całe życie, aż w końcu odnalazła spokój w Kaer Morhen. […] Dlatego jest pierwszym wiedźminem z wyboru. Postanawia zostać wiedźminem, ponieważ [she enjoys it]. Daje nam to dużo miejsca na eksplorację naprawdę fajnych emocjonalnych stawek i fajnych tropów do opowiedzenia świetnych historii. Są wspólne mianowniki [between her and Geralt] podoba jej się sposób, w jaki walczy i sposób, w jaki się zachowuje, ale jest też bardzo namiętna, bardzo zdeterminowana i bardzo zaangażowana we wszystko, co napotka, i to jest to, co kochamy [about her].MM: Ona jest [also] mniejszy [and] bardziej zwinny. Oczywiście, że ona [can also do more magic than Geralt] więc nam to daje [more to work with] jeśli chodzi o rozgrywkę. A jego fragment można zobaczyć w zwiastunie. Wprowadziliśmy łańcuch, więc są różne narzędzia i będzie ich więcej.SK: Małgorzata [also] wspomniał o zaklęciu. Ciri nie jest zwyczajną istotą ludzką. Jest źródłem. To czyni ją wyjątkową i superpotężną istotą. Co to znaczy? Oznacza to, że możesz kontrolować lub przynajmniej wyczuć magię świata. Zatem w zwiastunie po prostu używa [the water as a source] aby stworzyć potężne zaklęcie.Dawno nie czytałem książek, ale kiedy trenowała w Kaer Morhen, tak naprawdę nigdy nie przeszła przez wiedźmińską szkołę i nigdy nie przeszła Próby Traw.MM: Tak. Nie potrafimy wyjaśnić, co się stało [yet]ale ci, którzy grali w poprzednią grę, wiedzą, że nie była wtedy zmutowana, [but she has] zdecydowanie przeszedł Próbę Traw [at this point in the story]. Daje nam to również wiele możliwości, aby stała się prawdziwą Wiedźminką i wciąż znalazła sposób, w jaki chce to zrobić na własnych warunkach. Gracz będzie mógł rozwijać się wraz z nią i pomagać jej w dokonywaniu tych wyborów.Wyobrażam sobie, że zrównoważenie rozgrywki będzie interesującym wyzwaniem, biorąc pod uwagę jej kanoniczną siłę.SK: Tak, to była jedna z rzeczy, którą rozwiązaliśmy na samym początku przedprodukcji. Tak, była OP w Dzikim Gonie i był w tym cel, ale tutaj [we want to give] masz szansę zbudować ją na swój sposób, korzystając z narzędzi, które Ci damy i dzięki historiom, których będziesz mógł doświadczyć.Ciri używająca zaklęcia w grze Wiedźmin IVCiri używająca zaklęcia w grze Wiedźmin IVCzy możesz opowiedzieć kilka słów o pokazanym potworze? Wiem, że to nowy potwór dla Wiedźmina, ale myślę, że opiera się na serbskim folklorze.MM: Tak, jest oparty na serbskim folklorze. To więcej niż trochę [inspired actually].SK: Przywiązujemy dużą wagę do wszystkiego, ale [especially] do potworów. To jest w centrum [a monster slayer’s world]Prawidłowy? A Ciri jest pogromczynią potworów. Bauk to bardzo wyjątkowa istota. To śmiercionośny potwór, który jest złożony i inteligentny. Wyczuwa Twoje lęki i potrafi bawić się Twoim umysłem. Przyprawia cię o zawrót głowy [and] zaginiony. Następnie atakuje za chwilę [you’re confused]. Można tego doświadczyć podczas oglądania [the initial confrontation in] przyczepa.MM: Chcieliśmy pokazać, że Bauk jest bardzo złożonym potworem i podczas gry można spotkać więcej takich stworzeń. Na pewno chcemy wprowadzić nowe potwory, ale oczywiście będzie ich mnóstwo. [Monsters are one of the] najważniejsze elementy świata Wiedźmina, prawda? Ale zawsze są związani z regionem, lokalizacją, otaczającymi ich ludźmi, środowiskiem, [and] do historii.Gwint?SK: Będę z tobą szczery, byłem pod wrażeniem liczby osób, które powiedziały: „Gwint 2.0”. [There’s been] tak bardzo pozytywnie [around] Gwint. I co mogę powiedzieć to to, że jest częścią tego świata.MM: Kochamy to i to jest ważne. Kochamy także naszą społeczność.SK: To bardzo ważne i słyszymy was. Słyszymy cię i nie martw się, dobrze?Ciri przygotowuje się do machania mieczem w zwiastunie Wiedźmina IVCiri przygotowuje się do machania mieczem w zwiastunie Wiedźmina IVCiri przygotowuje się do machania mieczem w zwiastunie Wiedźmina IVJeśli chodzi o romans, czego mogą spodziewać się fani? Czy będzie coś takiego w Wiedźminie IV?SK: Absolutnie. To część sposobu, w jaki tworzymy gry. Jest częścią ludzkiej natury. To bardzo normalna rzecz. Myślę, że bez tego nie bylibyśmy w stanie opowiedzieć całej historii.MM: To ważna część życia.SK: Ale jak zawsze chcemy poświęcić temu wiele uwagi i sprawić, by był niezwykle przekonujący i znaczący. Więc nie chodzi tylko o robienie romansu dla samego robienia romansu. To nie jest podejście CDPR.CD Projekt Red słynie z zadań pobocznych. Czy zastanawialiście się, w jaki sposób planujecie posunąć jeszcze dalej zadania poboczne?MM: Tak. Z każdym meczem zawsze ciśniemy dalej. Będziemy uczyć się z poprzednich gier, a także przyglądać się temu, co dzieje się na rynku. Możesz tego od nas oczekiwać. Przy naszych ambicjach nie będzie to nic innego. Ale tak, nie możemy się doczekać [to exploring choices and consequences further]. Aby zaskoczyć gracza i pokazać mu, że tak naprawdę nie masz nad nim kontroli [everything]. Myślisz, że coś robisz, a potem jest odwrotnie. Chcemy także promować treść poboczną i główną [are connected]. A także z samą Ciri [and how her growth is affected]Prawidłowy? Na pewno będziemy tam szukać, aby dalej przesuwać granice.SK: Tak, dokładnie. Chcemy, aby miały one sens i chcemy, aby konsekwencje były widoczne. Więc ty [feel as though] miałeś wpływ albo na NPC, albo na świat w ogóle. [These complex decisions are] dlaczego nasze gry mają długie ogony, prawda? Z powodu tych wyborów i konsekwencji [add a lot of] powtarzalność. Tu i tam możesz doświadczyć gry nieco inaczej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games