OG Xbox Live powraca z martwych — to zespół sprawia, że ​​to się dzieje

OG Xbox Live powraca z martwych — to zespół sprawia, że ​​to się dzieje

Xbox Live narodził się 15 listopada 2002 roku. Chociaż nie była to pierwsza usługa online oferowana przez konsolę do gier wideo, można śmiało powiedzieć, że oryginalny Xbox był urządzeniem, które spopularyzowało tę koncepcję na poziomie całej branży. Hity takie jak Project Gotham Racing 2, Phantasy Star Online, a zwłaszcza Halo 2 wprowadziły pokolenie graczy konsolowych w koncepcję gry online, a świat gier już nigdy nie był taki sam. I chociaż Microsoft wyciągnął wtyczkę z oryginalnej usługi Xbox Live w 2010 roku, zespół programistów i hakerów z firmy Insignia przywrócił ją do życia na zmodyfikowanych konsolach Xbox — triumf inżynierii, który przypomina o znaczeniu ochrony zasobów cyfrowych. Insignia to współpraca między pięcioma głównymi programistami i hobbystami, a także społecznością zagorzałych fanów oryginalnej konsoli Xbox. Projekt rozpoczął się w 2019 roku, kiedy programiści Billy i Luke (którzy wraz z resztą zespołu poprosili o podanie ich imion) postanowili współpracować, aby sprawdzić, czy mogą stworzyć alternatywę dla usługi Xbox Live. Luke jest głównym twórcą Cxbx-Reloaded, emulatora Xbox typu open source dla systemu Windows; Billy pracował nad wieloma projektami, w tym nad zastępczą usługą online w stylu Insignia dla Nintendo 3DS i Wii U. Rozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok202320222 021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196 019591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193319321931193019 2919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając ‘enter’ , wyrażasz zgodę na GameSpot

Warunki użytkowania i polityka prywatności Wejdź do gry: historia Halo Luke mówi, że przez całą dekadę wielokrotnie rozważał próbę pracy nad łącznością online – plus spędził pracując nad Cxbx-Reloaded, ale nigdy nie myślał o tym. Kiedy obaj zaczęli współpracować – i zwerbowali innych programistów do sprawy – byli w stanie osiągnąć pewien sukces szybciej, niż się spodziewali. „Na początku nie było wielkiego momentu inspiracji” — mówi Luke. „Gdy tylko zobaczyliśmy nasze pierwsze udane logowanie, zainspirowało mnie to do dalszej pracy nad tym i doprowadzenia do końca”. Rodzaj pracy, którą wykonuje zespół, nazywa się inżynierią wsteczną i polega na próbie odbudowania kodu, który jest niekompletny lub przestarzały z założenia. W przypadku Xbox Live, ponieważ usługa była niedostępna przez tak długi czas, twórcy Insignii musieli w niektórych przypadkach odgadnąć, jak wyglądał kod po stronie serwera. Na przykład programista Mike musiał dokonać inżynierii wstecznej formatu pliku konfiguracyjnego, który zawierał informacje zastępcze potrzebne do działania najnowszej aktualizacji pulpitu nawigacyjnego. Byli w stanie stworzyć format, analizując, w jaki sposób kod pulpitu nawigacyjnego przetwarza plik, który Mike nazywa złożonym procesem dla trywialnego zadania. „To sprawia, że ​​jest to zabawne i satysfakcjonujące” — mówi. Niektóre gry były łatwiejsze do inżynierii wstecznej niż inne. Na przykład programista Stefan mówi, że pełny kod źródłowy Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy jest dostępny online, więc zasadniczo był w stanie sprawdzić, jak sprawić, by działał bez większego wysiłku. Był to jednak wyjątek, ponieważ większość gier wymaga pracochłonnych testów w celu określenia, jak dane wejściowe, wyjściowe i reguły działają w kodzie na poziomie indywidualnym. Libby zauważa, że ​​wiele gier wyścigowych na konsole jest szczególnie żmudnych, ponieważ mają wiele parametrów dobierania graczy i zmiennych, które po prostu powodują awarię konsoli testera, jeśli coś jest nieprawidłowo skonfigurowane. W związku z tym jest to kwestia prób i błędów.To było uosobieniem gier wieloosobowych w 2000 roku. Mimo to twórcy odkryli przeszkody techniczne z nieoczekiwanych źródeł. Na przykład starsze systemy Xbox z jailbreakiem czasami miały niestandardowy kod, który uniemożliwiał łączenie się gier z usługą Xbox Live, aby zapobiec zbanowaniu użytkownika za modyfikowanie konsoli. Zespół zaprojektował swojego asystenta konfiguracji, aby wykrywał tego rodzaju blokowanie, a także problemy z DNS spowodowane przez niektórych dostawców usług internetowych, którzy nie uznawali ruchu Xboksa za legalny. Największy problem, jaki napotkał projekt, jest unikalny dla gier EA. Według zespołu, EA zdecydowało się na korzystanie z własnych usług sieciowych zamiast Xbox Live w tamtych czasach i istnieją co najmniej dwie takie sieci, z których korzystały te gry. Luke mówi, że wdrożenie każdej z tych sieci wymaga mniej więcej tyle samo pracy, co zbudowanie oryginalnej infrastruktury Xbox Live. Oryginalna usługa Xbox Live stała się czymś w rodzaju legendy w społeczności graczy hardcore. Chociaż miało to dalekosiężny wpływ, liczba osób, które faktycznie w to grały, jest stosunkowo niewielka – wynika to częściowo z faktu, że wymagało to szerokopasmowego połączenia internetowego, co było dość rzadkie na początku 2000 roku w wielu regionach . Dowodem na to jest fakt, że tylko jeden z twórców projektu Insignia odczuwa nostalgię za oryginalną platformą: Libby, która w tamtych czasach spędzała godziny grając w Tom Clancy’s Rainbow Six 3 i Ghost Recon. Zauważa, że ​​w tamtym czasie pomysł czatu głosowego i listy znajomych na konsoli do gier wideo był całkiem nowy i że znalazła przyjaciół, z którymi gra do dziś. Do tej pory Insignia zdołała przywrócić funkcjonalność przez około 85 do 90 gier, w tym wielkie nazwiska, takie jak Call of Duty 2: Big Red One, Phantasy Star Online, Conker: Live & Reloaded, Tony Hawk’s American Wasteland i Project Gotham Racing 2. Chociaż wiele z tych gier to czysta przynęta nostalgii za oryginalną konsolą Xbox fani, zespół generalnie uważa, że ​​mniejsze tytuły na konsole również zasługują na uznanie”. Niemal każda gra, którą do tej pory wdrożyliśmy, była zabawą, a odkrywanie radości z gier, której normalnie bym nie zrobił, było niesamowitym doświadczeniem nawet odebrać, jeśli zobaczyłem je na półce” – mówi Luke. „Dla mnie to jest radość kryjąca się za Insignią: wspólne ponowne odkrywanie gier, które my (społeczność) mogliśmy przegapić za pierwszym razem”.Wiele z najlepszych gier na oryginalną konsolę Xbox zostało w większości zapomnianych, na przykład seria Project Gotham Racing.Wiele z najlepszych gier z oryginalnego Xboksa zostało w większości zapomnianych, na przykład seria Project Gotham Racing. Libby mówi, że ma słabość do mało znanej strzelanki Chicago Enforcer, która może pochwalić się 33 punktami w serwisie Metacritic. Mówi, że chociaż nie grała w tryb dla jednego gracza, tryb dla wielu graczy jest chaotyczną zabawą i znacznie lepszą, niż się spodziewała. Cytuje również Steel Battalion: Line of Contact jako tytuł warty sprawdzenia, który jest częścią chwalonej przez krytyków serii, która niesławnie ma własny ogromny kontroler do symulacji rozgrywki opartej na mechach. Stefan woli dziwaczne i zapomniane tryby, które można znaleźć w starszych grach, takie jak tryb wyścigów gokartów w Mortal Kombat Armageddon. „Wspaniale jest dać ludziom szansę osobistego doświadczenia tych osobliwości”. Omawiając oryginalną usługę Xbox Live, jedna gra z pewnością wyróżnia się spośród wszystkich innych: Halo 2, uważana za jedną z najbardziej lubianych strzelanek wszechczasów na konsole. Deweloperzy Insignii są tak często pytani o to, że Mike miał w odpowiedzi sarkastyczny żart: „Zadając to pytanie, właśnie przesunęliście datę premiery o kolejne sześć miesięcy”. Ale, jak wyjaśnia Luke, nie jest to po prostu kwestia ustalenia priorytetów. Xbox Live składa się z 20 usług, a Insignia w pełni wdrożyła osiem z nich i częściowo wdrożyła pięć innych. Jednak Halo 2 wymaga od nich wszystkich współpracy, aby osiągnąć nawet podstawową rozgrywkę. W związku z tym jest jeszcze długa droga do ponownego odwiedzenia ulubionych imprez LAN ze znajomymi przez Internet, ale jasne jest, że zespół jest oddany sprawie. Luke i Billy twierdzą, że ostatecznym celem projektu jest obsługiwać każdą grę, która korzystała z usługi Xbox Live w jakimś stopniu. Według ich własnych obliczeń, są one mniej więcej w jednej czwartej drogi do około 360 gier, które są dostępne. Chociaż oczywiście obejmuje to dobrze znane nazwy, takie jak Halo 2, Burnout 3 i seria Need For Speed, Luke mówi, że Insignia tak naprawdę dotyczy konserwacji. Mike zauważa, że ​​pozorna przyszłość gier online oznacza, że ​​coraz więcej gier będzie niegrywalnych, gdy wydawcy będą wyciągać wtyczkę. Stefan porównuje ten proces zamykania do „podpalenia Mona Lisy”. mówi. „To odbiera przyszłym pokoleniom szansę samodzielnego doświadczenia tych dzieł”. Luke zgadza się, mówiąc, że fani starają się jak najlepiej zachować gry, które kochają, ale te nieoficjalne serwery często mają tylko absolutne minimum funkcjonalność. Jego celem jest, aby Insignia oferowała pełne doświadczenie tych historycznie ważnych gier przyszłym pokoleniom graczy. „Gry nie powinny tracić czasu, ponieważ fizyczne nośniki się psują” — mówi. “Mam nadzieję, że możemy [preserve them] z Insignia. „W dzisiejszej erze gier, w której panuje radość z przeróbek, jasne jest, że wydawcy z chęcią sprzedaliby ci nową wersję tego samego, jeśli uznają, że aktywuje to radosną część twojego mózgu. Mimo to nie ma substytutu dla prawdziwe i biorąc pod uwagę, jak duży wpływ miał Xbox Live na początku 2000 roku, cieszę się, że młodsi gracze będą mogli zobaczyć nieestetyczny zielony interfejs użytkownika, który na zawsze zmienił gry. Omówione tutaj produkty zostały wybrane niezależnie przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games