21 lipca EA opublikowało aktualizację zasad The Sims 4 dotyczących modowania i tworzenia treści. Chociaż w poście stwierdzono, że EA rozumie, że mody są „ważną częścią” doświadczenia gracza i nakreślono, w jaki sposób gracze mogą ponownie włączyć mody po ich automatycznym wyłączeniu po najnowszej aktualizacji The Sims 4, ustanowiono również nowy zestaw zasad dla twórców treści i modderów – i nie wszyscy są z tego zadowoleni. Zgodnie z nowymi wytycznymi EA, twórcy niestandardowych treści The Sims 4 nie mogą już promować modów „w sposób sugerujący, że są one popierane lub powiązane z The Sims, Maxis lub Electronic Sztuka.” W związku z tym twórcom zabrania się używania „wszelkich logo gier lub znaków towarowych, w tym wersji pionka lub kluczowych projektów artystycznych” w celu promowania swoich dzieł. Chociaż może to być niedogodnością dla modderów, drugi zestaw terminów okazuje się znacznie bardziej kontrowersyjny . Zgodnie z postem, wszystkie treści tworzone przez moderów muszą być teraz rozpowszechniane publicznie bezpłatnie. Mody nie mogą być już „sprzedawane, licencjonowane ani wypożyczane za opłatą” ani nie mogą zawierać funkcji obsługujących „transakcje pieniężne dowolnego typu”. EA dodała, że twórcy mogą „zwrócić koszty rozwoju”, wyświetlając reklamy na swoich stronach internetowych, aby generować przychody i darowizny – o ile treści w grze, które tworzą, nie są objęte zapłatą. Krótko po ogłoszeniu ogłoszenia, twórcy treści zaczęli spekulować, czy wpłynie to na popularny w społeczności model płatnego wczesnego dostępu, w którym twórcy oferują mody i niestandardowe treści na stronach takich jak Patreon płacącym subskrybentom przez określony czas, zanim udostępnią je publicznie. Wcześniej dzisiaj użytkownik Twittera, MarlynSims96, podzielił się konwersacją, którą odbył z członkiem personelu pomocniczego EA, wskazując, że tak właśnie było. Chociaż EA nie dodała żadnej klauzuli wyraźnie stwierdzającej, że model wczesnego dostępu jest zabroniony, ten tweet – wraz z nowym „nie -wymaganie komercyjne” – oznacza, że jest to prawdopodobne. Podczas gdy niektórzy członkowie społeczności świętują decyzję, która zasadniczo sprawi, że wszystkie zmodyfikowane treści będą bezpłatne dla wszystkich graczy, inni są zaniepokojeni nowymi zasadami”. ”, powiedział GameSpot popularny architekt The Sims 4 i twórca EA, KawaiiFoxita. „Korzystanie z wczesnego dostępu jako sposobu na zabezpieczenie niektórych środków na pracę, którą ci twórcy wykonują, jest dla mnie o wiele przyjemniejszym podejściem i w pełni popieram płacenie twórcom, aby mieć wczesny dostęp do ich dzieł. nie sądzę, że EA powinno usuwać. Ludzie zasługują na jakąś formę wynagrodzenia za pracę i czas, który włożyli, więc wczesny dostęp to dobry sposób, aby to zrobić. życie. W swoim poście Patreon dotyczącym zmian w polityce twórca JellyPaws napisał, że finansowanie Patreon jest częścią tego, co umożliwiło im płacenie za czynsz, leki i inne potrzeby. „Wczesny dostęp Patreon jest jednym z jedynych powodów, dla których mogę sobie pozwolić na własne leki, jedzenie, opieka nad zwierzętami i mieszkanie, abym mógł żyć powyżej mojego niepełnosprawnego taty, aby się nim opiekować” – napisał JellyPaws. „To naprawdę denerwujące, że wczesny dostęp został wymazany, ale mam nadzieję, że wszyscy będziecie mogli nadal wspierać moją pracę, nawet bez profitu wczesnego dostępu”. JellyPaws to jeden z wielu modderów The Sims 4, którzy wykorzystali Patreona i model wczesnego dostępu jako środek dochodów, ale teraz rezygnuje z korzyści w wyniku nowych zasad EA. Inny modder, ChewyButterfly, znalazł się w takiej samej sytuacji. „Patreon pomagał mi kupować najmniejszą ilość artykułów spożywczych w ciągu ostatnich kilku miesięcy, kiedy moje prace wciąż spadały” – napisał ChewyButterfly na Patreonie. „Naprawdę mam nadzieję, że EA wyda kolejne oświadczenie wyjaśniające wczesny dostęp, ponieważ nie określili konkretnie, że nie jest to dozwolone. Ale do tego czasu nie będzie już wczesnego dostępu”. Społeczność The Sims 4 na Reddit w dużej mierze chwaliła twórców takich jak JellyPaws i ChewyButterfly, którzy zdecydowali się na zmianę z nowymi przepisami EA – nawet jeśli istnieje frustracja z tymi, którzy „nadużyli” protokół paywall, w ten sposób stawiając twórców w takiej sytuacji.
Gdyby kilku twórców modów nie nadużyło, tworząc stały paywall, umieszczając trackery wirusów/złośliwego oprogramowania w mod/cc, nękanie, wycieki informacji osobistych… Gdyby tego nie zrobili, to by się nie wydarzyło… — Ginie62 (@ginie62) 1 sierpnia 2022
Jednak jest wielu twórców, którzy decydują się na utrzymanie obecnych praktyk biznesowych. Felixandre, jeden z najpopularniejszych twórców treści The Sims 4, nie wspomniał o zmianach zasad na swoim Twitterze lub Patreonie. W tej chwili Felixandre ma aż 4433 patronów, z których każdy wpłaca co najmniej 5 USD miesięcznie na twórcę. Podobnie AggressiveKitty (która ma 649 klientów płacących co najmniej 6 dolarów miesięcznie), HeyHarrie (4293 klientów płacących co najmniej 2 dolary miesięcznie) i Sixam CC nie wspomniały o zamiarze zaprzestania działalności. Zarówno MaxisMatchCCWorld, jak i ADeepIndigo podzieliły się swoimi przemyśleniami na temat nowej polityki EA dotyczącej ich Patreon, ale oświadczyły, że będą kontynuować normalną działalność, dopóki nie zostanie wyjaśnione, że model wczesnego dostępu jest zabroniony. Wreszcie, zarówno CowPlant, jak i PixelVibeSims znalazły się pod ostrzałem na Reddicie za znalezienie „luk” w terminach EA. Obaj twórcy stwierdzili, że zrywają wszelkie powiązania z serią The Sims 4, a modele 3D, które konstruują, są ich własną własnością. Ostatecznie ten problem dzieli, a członkowie społeczności The Sims 4 znajdują się w różnych miejscach i mają szerokie spektrum myśli w tej sprawie. „Jako ktoś, kto tworzy głównie z zawartością niestandardową, rozumiem, dlaczego ludzie byli niezadowoleni z paywalls”. Powiedział KawaiiFoxita. „Początkowo nie przeszkadzało mi to, ponieważ byłem zdania, że ci ludzie tworzący te wspaniałe siatki i aktywa zasługują na zapłatę za czas i wysiłek, jaki włożyli. prac artystów tam, gdzie mogę. To powiedziawszy, rozumiem również, jak to może być dla tych, których nie stać, a także dla tych, którzy wierzą, że ci ludzie łamali warunki świadczenia usług. Społeczność The Sims 4 w dużej mierze przypisuje modderom to, że byli jednymi z pierwszych reagujących na błędy w grze, a także przyciągnęła do franczyzy większą liczbę graczy dzięki ich w dużej mierze darmowym dodatkom. “Wiele osób, które używają modów i CC uważa, że bez nich gra byłaby nie do zagrania w obecnym stanie.Więc usunięcie dochodu dla wielu modderów może oznaczać, że nie tworzą już – a jeśli już nie tworzą, ryzykujesz utratę duża część twojej bazy graczy” – powiedział KawaiiFoxita. „EA powinno naprawdę wziąć pod uwagę to, co dzieje się w społecznościach moddingu i niestandardowych treści i rozważyć zatrudnienie tych twórców, aby pomogli wdrożyć te funkcje/zasoby w samej grze, aby można je było udostępnić więcej niż graczom PC i ci ludzie mogą być nagradzani za wszystko, co robią”. GameSpot skontaktował się z EA w sprawie komentarza na temat zmiany zasad, ale nie otrzymał jeszcze odpowiedzi. GameSpot może otrzymać prowizję od ofert detalicznych. Omawiane tu produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać udział w przychodach, jeśli kupisz coś, co znajduje się na naszej stronie.