Nie każdy z nas jest Doomguyem, gotowym wejść do pokoju pełnego morderczych demonów ze strzelbą i odesłać je z powrotem do piekła. Niektórzy z nas zamiast tego wolą istnieć w cieniu, znajdując kreatywne sposoby na uniknięcie konfliktu lub pokonanie wrogów, zanim zdadzą sobie sprawę, że tam jesteśmy. Na szczęście na przestrzeni lat wydano wiele fantastycznych gier skradanki, które oferują właśnie to, często z własnymi unikalnymi zwrotami akcji, takimi jak nadprzyrodzone zdolności lub zaawansowany technologicznie sprzęt. Aby uzyskać najlepsze gry skradanki wszechczasów (w dowolnej kolejności), my przyjrzeliśmy się kilku dekadom potencjalnych inkluzji, począwszy od czystej, klasycznej skradanki wczesnych gier Splinter Cell, aż po chaotyczną, kreatywną skradankę Hitmana. Jeśli masz ochotę na podstępne gry, koniecznie sprawdź te gry.
Zhańbiony
Dishonored W równych częściach Bioshock i Thief, ale bez poczucia zdzierstwa, Arkane’s Dishonored to niesamowita gra akcji z ukryciem, ponieważ zachęca do eksperymentowania. Nie tylko możesz przejść przez grę z nieśmiercionośnymi strategiami, ale możesz także wywołać masowy chaos i zniszczenie bez konieczności ujawniania swojej pozycji. Przemiana w szczura, przejście w ukrytą pozycję, a następnie wysłanie roju krwiożerczych szczurów w celu pożarcia pobliskiego strażnika nigdy nie będzie przyjemnością, a odkrywanie każdego zakamarka Dunwall to połowa zabawy.
Splinter Cell: teoria chaosu
Splinter Cell: Chaos Theory Trzecia gra z serii Splinter Cell – wydana zaledwie trzy lata po pierwszej – Splinter Cell: Chaos Theory zdołała jednak przenieść szpiegostwo z ukrycia na wyższy poziom. Nowa minigra hakerska dała Samowi Fisherowi jeszcze jeden sposób na skakanie na wrogów bez strzelania z broni, z dostępem do plików i systemów budowania ukrytych za liniami kodu. Nóż Sama i konfigurowalny zestaw narzędzi pozwalają różnym typom graczy eksperymentować i rozwijać swoje idealne wyposażenie, a efekty wizualne były lepsze niż kiedykolwiek. Uwzględniono także Spies vs. Mercs i kampanię kooperacyjną, co umocniło Teorię Chaosu jako jedną z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek nosiły imię Clancy.
Czarna lista Splinter Cell
Czarna lista Splinter CellWypuszczona po długiej przerwie, Splinter Cell Blacklist wydaje się być połączeniem udoskonalonego klasycznego skradania się teorii Chaosu i bardziej agresywnej skradankowej akcji Conviction. Dzięki trzem różnym stylom gry zwanym Duch, Pantera i Szturm, istnieje sposób na pokonanie każdego celu, niezależnie od tego, ile masz doświadczenia w ukryciu, a ulepszona zdolność Oznacz i wykonaj pozwala Samowi Fisherowi działać jako bezwzględnie skuteczny agent śmierci. Jest usprawniona i szybsza niż poprzednie gry, co nie wszystkim się podoba, ale Czarna lista jest doskonałym przykładem tego, jak gry typu stealth nie muszą działać w ślimaczym tempie, aby nadal być grami typu stealth.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom PainGry z serii Metal Gear Solid były pionierami we współczesnym gatunku skradania się, ale… nie zawsze grały w nich aż tak dobrze, zwłaszcza kilka pierwszych. Z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to się drastycznie zmieniło. Jedna z najlepszych gier akcji z ukrycia wszechczasów, The Phantom Pain graniczy z wciągającą symulacją z fabułą w świecie, a jej wyłaniająca się struktura rozgrywki pozwala poczuć się jak Big Boss na misji, zbierając informacje zamiast je mieć podawane łyżeczką w kluczowych punktach. Przechwytywanie wrogów w celu dodania do swojej armii i korzystanie z kluczowych towarzyszy jeszcze bardziej zwiększa twoje umiejętności, a jedynym prawdziwym ograniczeniem tego, co możesz zrobić w misji, jest twoja wyobraźnia.
znak Ninja
Mark of the NinjaStealth nie ogranicza się tylko do gier 3D, a Klei udowodnił to w wielkim stylu dzięki Mark of the Ninja. Estetyka sobotniego poranka doskonale pasuje do tej zaskakująco hardkorowej gry skradanki, która wymaga doskonałego wyczucia czasu i starannego planowania, aby uniknąć wykrycia i wyeliminować wrogów. Jednak nie jest to przytłaczające, ponieważ służy jako świetny punkt wyjścia dla nowicjuszy w skradance i doskonała zmiana tempa dla tych, którzy są bardziej przyzwyczajeni do realistycznych efektów wizualnych wielu innych gier skradanki. Plus, kto nie lubi dźgać kolesiów w klatkę piersiową jako ninja?
Hitman 3
Hitman 3 Żadna seria stealth nie obejmuje absurdu bardziej niż Hitman, a IO Interactive skłoniło się do tego szczególnie mocno w przypadku Hitmana 3. Podobnie jak jego dwaj niedawni poprzednicy, Hitman 3 oferuje wiele otwartych poziomów z celami, z którymi możesz się zmierzyć w niemal dowolnej kolejności: i na dziesiątki różnych sposobów. Jasne, możesz podejść do celu i wsadzić mu w czaszkę pistolet z tłumikiem, ale po co to robić, skoro możesz zmusić ich do przypadkowego zabicia się podczas nieudanej sesji zdjęciowej? W serii, w której raz można było wyrzucić kogoś z myśliwca na tysiąc stóp w powietrze, zamiast po prostu go zastrzelić, zawsze najlepiej myśleć nieszablonowo.
Assassin’s Creed Brotherhood
Assassin’s Creed BrotherhoodSeria Assassin’s Creed przybrała na przestrzeni lat kilka różnych form, począwszy od prostej, skradanki społecznościowej z oryginału, po pełne RPG Odyssey i Valhalla. W Assassin’s Creed Brotherhood firma Ubisoft naprawdę osiągnęła swój cel, oferując płynną, dopracowaną skradanie się – często przeplataną z walką bezpośrednią – oraz tytułowy system Brotherhood. Zamiast podbijać misję w pojedynkę, gra pozwala Ezio wykorzystywać swoich rekrutów do zabijania celów – eliminowanie głównego wroga, podczas gdy twoi kumple wyskakują z dachu i eliminują strażników, to radość, którą od tego czasu skopiowało niewiele gier skradanki .
Sly Cooper i Thievius Raccoonus
Sly Cooper i Thievius RaccoonusChociaż wybraliśmy pierwszą grę z serii na tę listę, naprawdę moglibyśmy wybrać którąkolwiek z gier Sly Cooper i zasłużyliby na to. Sly Cooper to wyjątkowa seria, odpowiednia dla młodszych graczy — o ile nie masz nic przeciwko kradzieży — i łącząca elementy skradania się z prostą platformówką. Wraz ze swoimi partnerami w (dosłownej) przestępczości, Sly Cooper jest mistrzem skradania się i przemierzania, a brak nacisku w grze na walkę bezpośrednią stoi w jaskrawym kontraście z wieloma innymi grami z epoki. Następnie pojawiły się dwie sequele na PS2 i trzecia na PS3 i PS Vita, a my nie możemy się doczekać kolejnej przygody z tym uroczym małym facetem.
Ostatni z nas
The Last of Us Nie jest to czysta gra z ukrycia — są zdecydowanie momenty pełnej akcji — mimo to The Last of Us kwalifikuje się ze względu na to, jak dobrze radzi sobie z momentami ukrycia. Niezależnie od tego, czy próbujesz uniknąć grupy Klikaczy, rozpraszając szklane butelki, czy też próbujesz wyeliminować bandytów, których żaden z nich nie zdaje sobie sprawy, że tam jesteś, The Last of Us preferuje inteligentną grę i unikanie konfliktów zamiast sprytnej strzelaniny. Może to mieć miejsce nawet w trakcie totalnej wymiany ognia, gdy Joel może się wymknąć, oskrzydlać cele, nie zdając sobie sprawy, że został, i zaatakować ich jednym lub dwoma gadżetami.
Pistolet
GunpointNiektóre z najlepszych gier skradanki łączą inne gatunki, aby stworzyć coś, co byłoby po prostu niemożliwe w tradycyjnych ramach przygodowych akcji. Tak jest w przypadku Gunpoint, platformówki-łamigłówki w stylu retro, w której bardziej chodzi o znalezienie rozwiązania problemu niż o unikanie wrogów i pułapek w locie. Podstawowym sposobem, w jaki to zrobisz, jest użycie narzędzia Crosslink, które pozwala zmieniać systemy bezpieczeństwa dla własnej korzyści. Ale tylko dlatego, że jest to gra logiczna, nie oznacza, że istnieje tylko jedno rozwiązanie, dające zachętę do powtarzania poziomów i wymyślania najmądrzejszych sposobów, aby przejść przez każde wyzwanie.