Mario Kart świętuje dziś swoją 30. rocznicę, 27 sierpnia 2022 roku. Poniżej przyjrzymy się jednemu z najbardziej kontrowersyjnych ulepszeń w grach wideo, niesławnej Blue Shell. Nie ma jednego elementu we wszystkich grach wideo tak znienawidzony i przerażający jak Niebieska Skorupa Mario Kart, czyli Kolczasta Skorupa. Chociaż nie zadebiutował w oryginalnej grze na Super NES, stał się rozpoznawalną ikoną i częścią tożsamości serii. Jest to ostateczny korektor, reprezentujący nie tylko pojedynczą mechanikę w jednym spin-offie Mario, ale całą filozofię gry Nintendo. Oczywiście, niektórzy ludzie po prostu naprawdę nienawidzą tego cholerstwa. Oryginalny Super Mario Kart był w zasadzie czystym testem umiejętności, jakkolwiek szczątkowym. Tory były płaskie i przybliżały ideę 3D poprzez obracanie i skalowanie mapy wokół gokarta gracza. Przedmioty były w większości rozpoznawalne, poza kilkoma dziwactwami, takimi jak Pióro do przeskakiwania przez przeszkody i wyspecjalizowane przedmioty, które pojawiały się tylko w wersjach Bowsera lub Yoshiego sterowanych przez procesor. W paczce nie było kolczastej niebieskiej muszli. Najpotężniejszym przedmiotem był Błyskawica, który miał bardzo małe prawdopodobieństwo pojawienia się na całej planszy i tylko nieznacznie wyższe, jeśli jechałeś za paczką. Był to oczywiście korektor, ale jego działanie rozkładało się mniej więcej równomiernie. Uderzył w każdego zawodnika z wyjątkiem tego, który uruchomił przedmiot, więc niezależnie od tego, czy byłeś na pierwszym miejscu, czy na czwartym miejscu, zostałeś dotknięty. Potem pojawił się Mario Kart 64, ogromna poprawa w stosunku do Super Mario Kart pod każdym względem. Tory były większe i bardziej zróżnicowane, nowy manewr poślizgu i sprintu podniósł pułap umiejętności poważnych gokartów i dało się poczuć prawdziwą przestrzeń 3D. Dodatkowo pojawiły się nowe przedmioty, takie jak Złoty Grzyb, Fałszywe Pudełko na Przedmioty i oczywiście Niebieska Skorupa. Potężne nowe narzędzie do namierzania nie zastąpiło Błyskawicy, ale dodało inny, bardziej ukierunkowany efekt. Zamiast uderzyć wszystkich oprócz użytkownika, udał się w podróż, aby znaleźć lidera na pierwszym miejscu i zrujnować mu dzień. Podobnie jak ulepszona Czerwona Skorupa, miał właściwości naprowadzania na ciepło, aby znaleźć swój cel, ale tak naprawdę interesował go tylko jeden cel. Każdy, kto znalazłby się na jego drodze, również zostałby wyrzucony w powietrze, ale to była szkoda uboczna. Niebieska Muszla chciała tylko, by przywódca cierpiał. Trzeba przyznać, że Blue Shell był trochę niesprawiedliwy. Po pierwsze, zapewniał niezwyciężoną tarczę, jeśli trzymałeś go za sobą, w przeciwieństwie do innych przedmiotów, takich jak Banan lub Zielona Skorupa, które pękają, jeśli pocisk wejdzie w kontakt. Jego laserowa koncentracja na zdobywcy pierwszego miejsca stworzyła scenariusze, w których opłacało się być na drugim miejscu. Mechanicznie był to pierwszy szkic szorstki. Poza tym wydawał się też, no cóż, wredny. Jeśli pozostawałeś w tyle na 8. miejscu, trafienie zdobywcy pierwszego miejsca tak naprawdę nie pomogło ci nadrobić zaległości. W przeciwieństwie do Błyskawicy, która wywarła wpływ na wszystkich, a tym samym dała ci możliwość poprawienia swojej pozycji, ten nowy przedmiot wydawał się po prostu zrodzony ze złośliwości. „Nie wygram”, zdawało się mówić, „ale ty też nie”. Przyszłe wersje Niebieskiej Muszli zostaną zrewidowane, by szlifować ostre krawędzie. Double Dash dodał skrzydła, aby unosił się nad torem, zamiast ping-pongować przez co innego zawodnika, co pozostało przez kilka gier. Przyszłe iteracje dodałyby wybuchowy efekt, tak aby wszyscy bezpośrednio otaczający gracza, który zajął pierwsze miejsce, również zostaliby trafieni, aby nie dopuścić do grania systemu na drugim miejscu. Pod maską Nintendo subtelnie poprawiło prawdopodobieństwo wyciągnięcia niebieskiej skorupy, aby najprawdopodobniej ją zdobyć, gdybyś był w środku paczki, zamiast ciągnąć się na samym końcu. Ta zmiana oznaczała, że przedmiot z większym prawdopodobieństwem rzeczywiście wpłynie na twoją pozycję w rankingu, a nie tylko zmiażdży kogoś innego. Istniało również wiele sposobów na uniknięcie Błękitnej Muszli, nawet jeśli jesteś na pierwszym miejscu, z różnym stopniem wymaganych umiejętności. Czasami musiałbyś wykonać skok-dodge z idealną dokładnością, aby uniknąć Blue Shell, podczas gdy nowsze gry, takie jak Mario Kart 8 i Mario Kart Tour, wprowadziły Super Horn, aby zapewnić twardą kontrę. Szanse, że zdarzy ci się wyciągnąć Super Horn i zająć pierwsze miejsce, a mimo to nadal mieć Super Horn w ręku, gdy Blue Shell jest na twoim ogonie, nie są zbyt wielkie, ale przynajmniej zapewnia iskierkę nadziei. Ale po tych wszystkich wzajemnych oskarżeniach i kontrowersjach, dlaczego Nintendo utrzymuje Blue Shell? Wcześniej usunął elementy z Mario Kart i dodał inne. Co sprawia, że warto ją zatrzymać pomimo nienawiści? Co może nam powiedzieć o tym, jak Nintendo postrzega swoją filozofię zabawy? W wywiadzie dla Kotaku w 2011 roku, dyrektor Super Mario Kart i Mario Kart 64, Hideki Konno, powiedział, że „chciał stworzyć wyścig, w którym wszyscy byli w nim do końca”. To wyjaśnia początkowe wprowadzenie potężnych przedmiotów, takich jak Lightning Bolt w Super Mario Kart i Blue Shell w Mario Kart 64. Dzisiejsza Blue Shell jest bardziej skierowana do liderów, a nie tylko do pojedynczego lidera, który zajmuje pierwsze miejsce, a Nintendo dodało przedmioty, które służą jako twarde liczniki. Nadal może służyć jako korektor, ale nie tak brutalny jak jeden. Mario Kart 8 Deluxe – Porównanie grafiki Booster Course PassRozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo HTML5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Sorry, but you can’t access this content!Please enter your date of birth to view this videoJanuaryFebruaryMarchAprilMayJuneJulyAugustSeptemberOctoberNovemberDecember12345678910111213141516171819202122232425262728293031Year202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960195919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 By clicking ‘enter’, you agree to GameSpot’s
Warunki użytkowania i polityka prywatnościenterNie możemy również lekceważyć faktu, że Blue Shell właśnie stał się ikoną w annałach historii gier wideo. Nintendo oczywiście uznaje ten status za historyczny artefakt. Specjalna edycja Mario Kart 8, gdy po raz pierwszy została uruchomiona na Wii U, zawierała nawet figurkę Blue Shell, wyraźną wskazówkę dotyczącą jego nowatorskiego statusu. Jednak bardziej wąsko, Blue Shell stał się synonimem Mario Kart. Przyjazna rodzinie seria nie jest poważnym wyścigowcem, takim jak Gran Turismo, ani zadziorną grą o walkach samochodowych, taką jak Twisted Metal. Istnieje w niesamowitym „pomiędzy” jako gra oparta na rywalizacji, która nie chce, abyś był tak konkurencyjny. Daj spokój, to są żółwie, księżniczki i dzieci jeżdżące na gokartach. Być może prawdziwą lekcją z Blue Shell jest to, że powinniśmy być w stanie zebrać się razem i zrobić coś głupiego, na przykład ścigać się wokół gigantycznej maszyny do pinballa lub zamku w chmurach, bez zbytniej obsesji na punkcie naszego rekordu wygranych i przegranych. eksperymentując z tym, jakie nowe elementy należy wprowadzić lub jakie elementy można usunąć” – powiedział w 2017 r. w rozmowie z Eurogamerem reżyser Mario Kart 8 Kosuke Yabuki. „Próbowaliśmy – lub próbujemy – zobaczyć, jak wygląda gra bez Blue Shell. Kiedy eksperymentowaliśmy bez niebieskiej skorupy, właściwie wydaje się, że czegoś brakuje. Jakby czegoś w grze było za mało. Więc na razie to trzymamy. „Wiesz”, powiedział, „czasami życie nie jest sprawiedliwy. Czasami w życiu masz coś, w czym czujesz, że to nie jest w porządku, a to jest frustrujące”. Więc masz to. Dzięki Blue Shell czasami Mario Kart jest arbitralny i bezlitosny, a nawet trochę wredny. Czasami życie też. Może my po prostu musisz się z tym pogodzić. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może uzyskać udział w przychodach, jeśli kupisz coś, co jest dostępne na naszej stronie.
Mario Kart: Agonia i udręka niebieskiej skorupy
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]