Już od pierwszego zwiastuna wiedziałem, że Neva będzie emocjonującym przeżyciem. Poprzednia gra Nomada Studio, Gris, była przejmującym badaniem żałoby i jej wpływu na człowieka, opowiedzianym przez pryzmat młodej dziewczyny, która właśnie straciła matkę. Neva bada więzi rodzinne z innego, ale równie emocjonalnego punktu widzenia: rodzicielstwa. Relacja między Albą i Nevą odzwierciedla relację matka-dziecko przez większą część gry. Wilk zaczyna jako małe szczenię, ciekawe świata i gotowe do eksploracji, by ostatecznie stać się silnym obrońcą, dorównującym możliwościami swojej matce. Następnie rozpoczynają się dwie walki z zarazą nękającą świat, a Neva uczy się nowych umiejętności w każdym sezonie. Podróż obejmująca dorastanie obejmuje jedne z najmocniejszych podkładów głosowych, jakie można znaleźć w grach wideo w tym roku. Jednak w przeciwieństwie do gier takich jak Final Fantasy VII Rebirth i Metaphor: ReFantazio, które przepełnione są dialogami, Neva dokonuje tego wyczynu przy znacznie mniejszym scenariuszu; przez całą pięciogodzinną przygodę wypowiadane jest tylko jedno słowo.Jedna z wielu wspaniałych scen w całym schemacie sterowania Neva.Neva to standardowa opłata za platformówkę akcji: jeden przycisk do ataku, jeden przycisk do skakania, jeden do uniku itp. Schemat sterowania zawiera jednak specjalnie wyznaczony przycisk za telefon do Newy. Nieważne, co robisz i gdzie jesteś, proste naciśnięcie sprawi, że Alba powie „Neva” i zawoła dobrą wilczycę. Mechanik ma swoje zastosowania – możesz przywołać Nevę na swoją stronę, jeśli jest daleko oddalić się lub poinstruować ją, aby wskoczyła na półkę — robi się to głównie dla przyjemności gracza. Zadzwonienie do Nevy zwykle kończy się tym, że Alba drapie swojego towarzysza za uchem – co oznacza, że tak, w Newie można pogłaskać psa. Największy wkład w tę historię i to, co wyniesie Nevę na wyższy szczebel aktorstwa głosowego w 2024 r., to emocja, którą Alba przekazuje po każdym naciśnięciu przycisku. Kiedy wokół nie ma niebezpieczeństwa, a Neva węszy lub stoi w miejscu, głos Alby jest spokojny, kochający i lekki. Miłość bohaterki do towarzysza daje o sobie znać, zwłaszcza gdy po pełnym miłości drapaniu po głowie towarzyszą jej odgłosy zachwytu. Naciśnij jednak ten przycisk w bardziej naglącym momencie, a głos Alby stanie się znacznie cięższy. W jej telefonach słychać pilność, przenikniętą poczuciem paniki. Jej niepokój i strach wychodzą na powierzchnię i wystarczy zmiana tonu. To potężna rzecz, dzięki której korzystanie z przycisku połączenia jest więcej niż warte zachodu, nawet w gorączkowych sytuacjach.Neva jest uwięziona, a Alba walczy o uwolnienie swojego towarzysza. Jest jeden szczególny moment, który naprawdę podkreśla, jak skuteczne może być to aktorstwo głosowe. Alba i Neva zostają rozdzielone, a gracz jako Alba musi przemierzyć niebezpieczny labirynt, aby ponownie połączyć się z wilkiem. Podczas całego tego przedsięwzięcia naciśnięcie przycisku wywołania powoduje, że Alba wydaje krzyk czystego przerażenia, bezradnie krzycząc w pustkę w poszukiwaniu zagubionego towarzysza. Strach przed nieznanym jest namacalny i zaczynam odczuwać niepokój Alby, gdy słyszę, jak woła wilka. Teraz, umieszczenie zdolności Alby do wzywania Nevy na jednym przycisku nie jest pozbawione pułapek. Robiąc to, Nomada narażał się na ryzyko, że niektórzy gracze nie będą w stanie usłyszeć wyjątkowego głosu, po prostu dlatego, że byli tak skupieni na akcji na ekranie, że byli zbyt zajęci atakami i unikami, aby nacisnąć przycisk wezwania. Jednakże, Nomada znakomicie wyszkoliła nas, abyśmy pamiętali o tym dzięki mechanice, o której wspomniałem wcześniej: tej, w której Alba używa swojego wezwania, aby przywołać Nevę na swój bok. Gracz wie już, że zawołanie Nevy może ją przywołać, zatem gdy już się rozdzielą, naturalnym jest naciśnięcie przycisku i sprawdzenie, czy zadziała, a jeśli nie, to dalsze próby w nadziei, że może się uda. w końcu. Każdy, kto kiedykolwiek opiekował się dzieckiem i stracił je z oczu – czy to w sklepie, parku rozrywki, czy nawet we własnym domu – może utożsamić się z tym uczuciem paraliżującego strachu, niepewności i wątpliwości… jak i uczucie czystej ulgi, gdy Alba znajduje Nevę szczęśliwą siedzącą na platformie, nie przejmującą się niczym, jakby nic się nie stało. Dzieci w dzisiejszych czasach! Neva to dogłębna analiza rodzicielstwa oraz wszystkich wzlotów i upadków, które się z nim wiążą. Surowe emocje najlepiej można oddać poprzez grę głosową, przypisaną Cristinie Peña, a oddanie głosu Alby pod kontrolę gracza sprawia, że jest on o wiele bardziej skuteczny. Nomada Studio zasługuje na ogromne uznanie za znalezienie sposobu na przekazanie zawiłych zawiłości bycia opiekunem – a jeszcze większe uznanie za zrobienie tego jednym słowem.Więcej najlepszych z 2024 r.:
Głos Nevy jest niesamowity i zawsze wypowiada tylko jedno słowo
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]