DLC Night Springs do Alana Wake’a 2 jest jeszcze dziwniejsze niż podstawowa wersja gry

DLC Night Springs do Alana Wake’a 2 jest jeszcze dziwniejsze niż podstawowa wersja gry

„Jeśli wcześniej myślałeś, że jesteśmy metą, poczekaj, aż to zobaczysz” – powiedział mi Thomas Puha z Remedy na początku niedawnej zapowiedzi DLC do Alana Wake'a 2. Pierwsze rozszerzenie do jednej z najlepszych gier 2023 r. jest już w przygotowaniu – jutro, 8 czerwca, dla wszystkich posiadaczy przepustki rozszerzeń zostanie udostępnione DLC Alan Wake 2 Night Springs. Jest to pierwszy z dwóch rozszerzeń, podzielony na trzy godzinne odcinki , każdy zaprojektowany tak, aby wyglądał jak Night Springs, antologia telewizji wszechświatowej inspirowana Strefą mroku. Podczas praktycznej demonstracji, w której uczestniczyłem, szybko stało się oczywiste, że Puha ma rację. W jakiś sposób, pomimo chaotycznej metanarracji przypominającej uroborosa, jaką jest Alan Wake 2, DLC wydaje się jeszcze dziwniejsze. Założeniem DLC jest to, że gracze doświadczają trzech nieudanych prób ucieczki Alana z Mrocznego Miejsca przed wydarzeniami z Alan Wake 2, co oznacza dokładnie kiedy wylądują w ciągu 13 lat, w których był uwięziony, w tym momencie nie jest to jasne. Gdy Alan walczył z fikcją, aby stworzyć własną strategię wyjścia, jego kolejnym wysiłkiem stało się przekręcenie i przekształcenie trzech scenariuszy z czasów, gdy był scenarzystą telewizyjnym, co bardzo dobrze pasuje do dużej dziwności, w którą Remedy coraz bardziej skłaniało się od czasu „Control” z 2019 roku. w jednym odcinku zatytułowanym Fan numer jeden, Kelnerka – która wygląda jak Rose Marigold, ale która nie jest nią dosłownie – odchodzi od swojej zmiany w Nite’s Diner (echo „Oh, Deer Diner”), aby uratować swojego kochanka, autorkę bestsellerów . Odcinek rozpoczyna się pastelowo-różowym filtrem, cukrowym monologiem prowadzonym przez Kelnerkę, a nasza bohaterka tego odcinka rozdaje swoim lojalnym klientom zarówno pyszną kawę, jak i „naprawdę dobrą radę”. Nie zna każdego klienta z imienia, ale dziwnie ma pewien poziom intymności z każdym z nich, ponieważ napisy żartobliwie nawiązują do nazwisk mówców, takich jak Dama z siedmioma corgi i Facet, który pracuje z komputerami. Idylliczny początek wkrótce zostaje usunięty w 12-minutowym demo, które rozpoczyna się tą słodyczą, a kończy wystrzeleniem ze strzelby przez Kelnerkę kilkunastu Takenów na brzegu Cauldron Lake. Dla graczy, którzy mogą grać w te odcinki, gdy poznają bazę zagraj po raz pierwszy i odkryj telewizory, które do nich prowadzą, zmiana tonu może spowodować uraz kręgosłupa szyjnego i jest to zamierzone”. Po pięciu latach pracy nad survival horrorem, tak, wiesz, to [let us] baw się tym” – powiedział dyrektor gry Kyle Rowley. „Rozmawialiśmy o tym, jak, ponieważ podstawowa gra jest tak ważna z perspektywy narracyjnej, wszystko [must] połączyć się i mieć sens. Mieliśmy więc wiele pomysłów typu: „To fajny pomysł, ale po prostu nie ma sensu w kontekście tego, co próbujemy zrobić”. W tym przypadku mówimy: „Brzmi fajnie”. Załóżmy to.” „„Uwielbiam to, jak daje nam to możliwość eksploracji różnych tematów, które ustaliliśmy wcześniej, ale potem mocno się nad nimi pochylamy” – dodała projektantka poziomów Nathalie Jankie. „Uwielbiam Rose, więc granie postacią, która jest zainspirowana nią, Kelnerką – to świetna fantazja o władzy, ponieważ uważam, że kelnerka to może mniej prestiżowy zawód niż profiler FBI czy autor bestsellerów, ale jest to fantazja o władzy, z którą wielu z nas naprawdę się utożsamia . Świetnie się bawiliśmy, fantazjując na temat: co to znaczy być fanem? Rzucamy na ciebie sporo wrogów, a to wszystko, aby wzmocnić tę fantazję, że masz kontrolę. Ratujesz miłość swojego życia, wiesz? Myślę, że to coś, co każdy z nas czuł, bycie znaczącym i ważnym dla kogoś.Wprowadzając znajome twarze do Alan Wake 2, Remedy Connected Universe rozwija się w nieprzewidywalny sposób.Galeria Każdy z pozostałych dwóch odcinków ma także swoje własne, odrębne elementy gatunkowe. W North Star gracze wcielą się w The Sibling, która wygląda jak Jesse Faden z Control, szukając swojego brata w postaci, którą główny scenarzysta Clay Murphy nazwał „najbardziej przerażającą” z całej trójki. Streszczenie brzmi jak Control, co nadawałoby się do teorii fanów, jakoby Alan był autorem wydarzeń z Control, chociaż dyrektor kreatywny Sam Lake powiedział mi w zeszłym roku, że Remedy nie zamierza twierdzić, że historia Control szczerze zrodziła się z umysłu Alana. To sugeruje, że tej lustrzanej wersji głównej bohaterki Control i wydarzeń, których doświadczy w DLC, nie należy brać zbyt dosłownie – przynajmniej nie w przypadku Jessego Fadena. Być może żaden odcinek nie jest bardziej zorientowany na obsługę fanów niż Time Breaker o tematyce science-fiction, co również doskonale ilustruje, jak meta będzie to DLC. Gracze wcielają się w nią w rolę aktora Shawna Ashmore’a – tak, gra samego siebie – który wciela się w postać o imieniu The Actor, będącą echem Tima Breakera z Alana Wake’a 2, którym sam jest – fani twierdzą, w każdym razie – echo Jacka Joyce’a z Quantum Break. W tym odcinku Aktor „musi wyśledzić Władcę Wielu Światów” i uniemożliwić mu zamordowanie wielu wersji Aktora istniejących w czasoprzestrzeni. Dla kogoś, kto ma taką obsesję na punkcie wiedzy jak ja, z pewnością brzmi to jak aluzja do Jacka Joyce’a i Martina Hatcha ( teraz prawie potwierdzono, że jest to Warlin Door Alana Wake’a 2). W jednym z możliwych odczytań tekstu mogłoby to sprawić, że Time Breaker stanie się quasi-kontynuacją lub nawet epilogiem Quantum Break, adresu IP, z którym Remedy tak naprawdę nie może współpracować, ale mimo to wpływa na bieżące historie Remedy Connected Universe. Ale zespół twierdzi, że niektórzy fani przymrużą oczy, widząc kończący się rozdział w historii Jacka Joyce’a, ale niezupełnie o to właśnie chodzi”. Myślę, że w najbardziej technicznym sensie mogliby to zrobić [theory-craft that], ale naprawdę musieliby zmrużyć oczy” – powiedział Murphy. „Po odtworzeniu odcinków zobaczysz, ale nie ma zbyt wiele prostej, sekwencyjnej tkanki łącznej pomiędzy tymi historiami i być może elementami, które reprezentują. zainspirowany przez. Jestem pewien, że kiedyś przeczytam tę teorię na Reddicie, ale odrzucę ją” – zażartował.

Być może żaden odcinek nie jest bardziej zorientowany na obsługę fanów niż Time Breaker w klimacie science-fiction, co również doskonale ilustruje, jak meta będzie to DLC.

I ma rację; teorie fanów będą napływać bez względu na wszystko, jak zawsze od czasu Alana Wake'a z 2010 roku. Pochodzi z terytorium i jest częścią zabawy. „Mówiłem o tym już wcześniej, ale widząc spekulacyjne filmy lub posty ludzi na Reddicie lub w artykułach, czasami patrzymy na nie i myślimy: «Oni się mylą» lub «OK, w pewnym sensie do czegoś zmierzają». '' Rowley mi powiedział. „Ale wiesz, myślę, że nam się to podoba. Jako studio wiele naszych historii jest opartych na tajemnicach i nawet wewnętrznie niektórzy ludzie pytają: «Co tu się do cholery dzieje?»”. A co jeśli, zastanawiałem się. głośno, Remedy natknął się na teorię fanów, która prawie wszystko się zgadzała i rozwiązała sprawę, zanim Remedy będzie w stanie ją ujawnić w wielu połączonych ze sobą grach? Czy uznaliby to za przygnębiające czy inspirujące? „Nie sądzę, żeby udało im się rozwikłać tę sprawę” – powiedział z przekonaniem Rowley, „więc nie przejmujemy się tym”. DLC Night Springs do Alana Wake’a 2 ukaże się jutro, 8 czerwca, dla posiadaczy wersji Deluxe gry edycja na Xbox Series X|S, PS5 lub PC za pośrednictwem Epic Games Store. Drugie DLC, The Lake House, jest obecnie zaplanowane na październik. W przygotowaniu jest wydanie fizyczne oraz wydanie kolekcjonerskie firmy Limited Run.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games