Baldur's Gate 3 otrzyma ostatnią dużą aktualizację w łatce nr 8, która wprowadzi grę typu cross-play pomiędzy wszystkimi konsolami, komputerami PC, a nawet Mac. Zanim jednak Larian podda najnowszą łatkę testowi warunków skrajnych z graczami, programista udostępnił więcej szczegółów na temat tego, czego się spodziewać. Tryb zdjęć i 12 nowych podklas to jedne z nowych funkcji wyróżniających się w łatce 8. Istnieje również wiele błędów poprawki i ulepszenia modów w grze. Najnowsza aktualizacja Lariana odnotowuje, że do tej pory pobrano 100 milionów modów. Firma obiecała także, że zatwierdzono także więcej modów dla graczy konsolowych. Gracze na komputerach Mac mają także nowe wymagania minimalne dla Baldur's Gate 3. Larian sugeruje teraz, aby użytkownicy komputerów Mac zaktualizowali swój system do wersji macOS 14 (wersja 14.7.1) lub nowszej. Starsze komputery Mac, których nie można zaktualizować do tego poziomu, nadal mogą grać w Baldur's Gate 3 aż do aktualizacji 6. Gracze mogą się zarejestrować, aby wyświetlić podgląd aktualizacji w nadchodzącym teście obciążeniowym. Gracze korzystający z komputerów Mac nie będą jednak mogli w tym okresie korzystać z rozgrywki międzyplatformowej. Test obciążeniowy łatki nr 8 umożliwi graczom Xbox, PlayStation i PC wypróbowanie rozgrywki międzyplatformowej poprzez utworzenie lobby lub dołączenie do niego w celu znalezienia znajomych za pośrednictwem sieci Larian. Gracze korzystający z konsoli Xbox będą musieli pobrać aplikację Xbox Insider Hub, aby zarejestrować się w teście warunków skrajnych. Larian zauważa jednak, że test warunków skrajnych będzie przeprowadzany falami graczy, a rejestracja w nim nie gwarantuje, że gracze będą mogli w nim wziąć udział. Larian ogłosił niedawno, że koncentruje się obecnie na nowym projekcie o kryptonimie Excalibur. Jakakolwiek potencjalna kontynuacja Baldur's Gate 3 zostanie opracowana przez inne studia. Poniżej znajdziesz informacje o błędach łatki nr 8, ale uważaj na zawarte tam spoilery.
Nadchodzące poprawki błędów
Oprócz nowych funkcji nadal usuwamy wyskakujące animacje i przycinanie oraz naprawiamy błędy, w tym takie jak: Naprawiono problem z zapisem gry, w wyniku którego nie można było uzyskać odpowiedniej liczby Klejnotów Umbry dla Rękawicy Shar. Naprawiono błąd powodujący utknięcie na ekranie ładowania 0% podczas próby dołączenia do sesji wieloosobowej korzystającej z modów. Twoja postać nie będzie już myśleć, że Shadowheart nie żyje, jeśli tak nie jest, podczas rozmowy z Halsinem teraz przyjdź do swojego obozu w Akcie II, o ile go uratujesz, nawet jeśli zdarzy ci się pominąć uroczystość z diabelstwami w obozie. Poprawiona wydajność w Adamantynowej Kuźni. Minthara będzie teraz komentować ujawnienie. Cerys przestanie się angażować walczy z Mintharą z całego regionu. Nie jest już gorliwym bobrem. Przypomnieliśmy także Mintharze, że „znokautowany” nie oznacza „martwy”, więc będzie bardziej wiarygodnie pojawiać się w Wieżach Księżycowego Wschodu. Naprawiono przedwczesne obcinanie linii towarzyszy po Gale'u pod koniec gry. Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Wyllowi komentowanie Astariona trzymającego ostrze przy twoim gardle podczas dialogu rekrutacyjnego Astariona na plaży. Barcus nie jest już atakowany przez Mike'a Wazowskiego różnymi przedmiotami jak kociołki i butelki zasłaniające go, gdy rozmawiasz z nim w Last Light.
Ulepszenia menedżera modów w grze
Usunięto ostrzeżenie o modach innych firm i zastąpiono je bardziej przejrzystym komunikatem. Okno weryfikacji modów będzie teraz wyświetlane niezależnie od tego, skąd pochodzi żądanie połączenia z grą wieloosobową.