Ten kanał YouTube wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspaniałego zremasterowania klasycznych przerywników z gry

Ten kanał YouTube wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspaniałego zremasterowania klasycznych przerywników z gry

Dwadzieścia lat temu, kiedy fotorealistyczne gry były jeszcze tylko odległym marzeniem, firmy takie jak Square pobudziły naszą wyobraźnię, zanim zaczęliśmy grać, dzięki wysokobudżetowym introm i przerywnikom. Na długo przed tym, jak Overwatch znormalizowało praktykę wydawania krótkich filmów animowanych w jakości Pixara dla każdej nowej postaci, Diablo II Blizzarda i Onimusha 3 firmy Capcom wprowadziły nas w nastrój zabijania demonów dzięki niesamowitym mini-filmom trwającym do sześciu minut każdy. Ale jeśli odważysz się spróbować oglądać te klasyki na nowoczesnym telewizorze 4K lub nawet na monitorze 1080p, będą wyglądać jak bałagan z pikselami. W tym miejscu pojawia się kanał YouTube o nazwie Upscale i uczenie maszynowe — dzięki czemu wyglądają prawie tak dobrze, jak na starym CRT. A może nawet lepiej. Zależy to tylko od tego, jak dobrze styl graficzny gry współpracuje z algorytmami sztucznej inteligencji, które przywracają ją do życia. Na przykład intro Kingdom Hearts wygląda niesamowicie. Rozejrzałem się i jestem gotów nazwać te ostateczne wersje, które obecnie istnieją: Musisz sprawdzić włosy we wstępie do World of Warcraft. To mnie zachwyciło, a wideo zawiera również porównanie przed i po: Oto legendarny sześciominutowy film otwierający Onimusha 3 w 4K 60 fps. Nie jest idealny, ale jest najlepszy, jaki kiedykolwiek widziałem. Wystarczająco dobre, aby podzielić się nimi z ludźmi, którzy muszą zrozumieć ten fragment historii gier. A oto Legacy of Kain: Soul Reaver z 1999 roku w 8K. Czy możesz uwierzyć, że to gra na PS1? Obawiam się, że Upscale nie może do końca przybić Chrono Cross, ale jego drugie lub trzecie cios w Chrono Trigger wygląda całkiem niesamowicie: I nie przepadam za próbą Upscale w Dirge of Cerberus. Na szczęście kilka innych kanałów YouTube również próbuje tych technik uczenia maszynowego i myślę, że The Gaming Restoration udało się to osiągnąć. Wszystkie te ulepszenia są możliwe dzięki oprogramowaniu o nazwie Topaz Video Enhance AI, znanemu również jako Topaz Gigapixel, i pisaliśmy o tym już trochę wcześniej — jest to ta sama generowana technika sieci kontradyktoryjnej, której niektórzy modderzy używają do skalowania grafiki w grywalnych grach się, teraz zastosowano również do ich przerywników. Za 299 USD firma sprzeda aplikację, która może wypluć takie filmy w ciągu kilku godzin, w zależności od procesora graficznego komputera, czasu trwania i wymaganej rozdzielczości. Wiem, ponieważ sam wziąłem to na przejażdżkę z kilkoma teledyskami anime i zwiastunami gier i byłem pod wrażeniem tego, jak łatwe może być. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, że obrazy, które wypluwa komputer, niekoniecznie są „prawdą” — może wymyślić szczegóły, których nie ma, lub zamazać te, które są, w czasami nieodpowiednim dążeniu do przejrzystości. Zauważyłem, że filmy 4K czasami wyglądają lepiej niż 8K i naprawdę musisz wybrać odpowiedni algorytm dla treści, którą próbujesz przeskalować i porównać szybkie podglądy przed zatwierdzeniem. Oto dwa różne algorytmy próbujące ulepszyć tę samą scenę w Gundam Wing, więc możesz zobaczyć, co mam na myśli.

Ustawienie „wysokiej jakości” Topaz eliminuje celowe rozmycie / bokeh i spłaszcza obraz.

Niższej jakości ustawienie „aliasing i mora” zapewnia bardziej wierną pracę kosztem przejrzystości. Żeby było jasne, są to oba ulepszone obrazy, ale można się mylić: to eteryczna, senna sekwencja, w której tło ma być miękkie i rozmyte, a nie ostre i płaskie. Oczywiście algorytm tego nie wie. Jeśli chcesz zobaczyć kilka przykładów, w których sam próbowałem ulepszyć stare treści, kliknij tutaj i tutaj i pamiętaj o zmianie ustawień jakości YouTube. Joel Hruska z ExtremeTech ma również świetną serię o próbie zremasterowania Star Trek: Deep Space Nine. Prawdę mówiąc, wahałem się pisać o Upscale for The Verge, bo pomyślałem, że prawnicy zamkną ją w każdej chwili, albo twórcy Upscale znudzą się i przestaną publikować. Ale czekam i obserwuję już prawie rok i to jeszcze nie odeszło. Jeśli jesteś dużym dyrektorem w branży gier wideo, czy rozważyłbyś nie wystrzeliwanie pocisków chronionych prawem autorskim? Przynajmniej dopóki sam nie wykonasz lepszej roboty remasteringu tych przerywników.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Android