Mishaal Rahman / Android AuthorityTL;DR Nowa funkcja Androida 15 może pozwolić na wymuszenie działania niektórych gier na Androida z szybkością wyższą niż 60 klatek na sekundę. Wiele gier na Androida blokuje liczbę klatek na sekundę na poziomie 60 klatek na sekundę, mimo że częstotliwość odświeżania wyświetlacza sięga 144 Hz. Nadal będziesz ograniczony liczbą klatek na sekundę, jaką faktycznie może obsłużyć Twój sprzęt. Telefony z Androidem i wyświetlaczami o wysokiej częstotliwości odświeżania są teraz wszędzie, ale wciąż istnieje wiele gier dostępnych na tę platformę, które nie obsługują szybkości wyższej niż 60 klatek na sekundę. Istnieje wiele uzasadnionych powodów, dla których niektórzy programiści ograniczają swoje gry na Androida do 60 klatek na sekundę, ale nie każda gra będzie się psuć lub będzie działać słabo, jeśli będzie zmuszona działać z większą liczbą klatek na sekundę na niektórych urządzeniach. Taki jest pomysł nowej funkcji programistycznej Androida 15, która pozwala wyłączyć domyślny limit liczby klatek na sekundę w grach wynoszący 60 klatek na sekundę. Wraz z wydaniem Androida 15 Developer Preview 2 strona opcji programistycznych Androida ma teraz wyłącz domyślną liczbę klatek na sekundę w grach ustawienie „wyłącz[s] ograniczające maksymalną liczbę klatek na sekundę w grach przy 60 Hz.” Gracze na Androidzie, którzy zobaczyli tę opcję, byli podekscytowani perspektywą funkcji, która w końcu pozwoli im grać w ulubione gry z natywną częstotliwością odświeżania ich urządzeń. Niestety funkcja ta będzie działać tylko w przypadku niewielkiej liczby gier.Pod maską, wyłącz domyślną liczbę klatek na sekundę w grach przełącz w opcjach programistycznych przełącza właściwość systemową trwałe.grafika.game_default_frame_rate.enabled pomiędzy „true” i „false”. Wyszukując tę właściwość w AOSP, udało mi się znaleźć wiele odniesień do funkcji „zastąpienia domyślnej szybkości klatek gry” w stosie graficznym Androida. Na przykład w jednym z wzmianek wspomniano, jak dostępność tej funkcji jest określana na podstawie wartości wspomnianej wcześniej właściwości systemowej, ale faktyczna wartość zastąpienia liczby klatek na sekundę jest określana przez inną właściwość systemową, ro.surface_flinger.game_default_frame_rate_override.Mishaal Rahman / Android Authority Zgodnie z komentarzami do kodu właściwości systemowej ro.surface_flinger.game_default_frame_rate_override ta funkcja ma zastosowanie w scenariuszach, w których gra nie ustawiła własnej żądanej liczby klatek na sekundę za pośrednictwem interfejsu API setFrameRate(). Inaczej mówiąc, wyłącz domyślną liczbę klatek na sekundę dla przełączania gier w systemie Android 15 będzie działać tylko w grach, które nie ustawiają jawnie własnej maksymalnej liczby klatek na sekundę. Większość gier określa liczbę klatek na sekundę, aby zapewnić stabilną i spójną rozgrywkę, więc prawdopodobnie nie ma wielu gier, w których ta funkcja będzie działać.Mishaal Rahman / Android AuthorityPonadto to nowe zastąpienie ma niższy priorytet niż jakiekolwiek interwencje w trybie gry ustawione przez producenta OEM. Na przykład w systemie Android 13 dodano ograniczanie liczby klatek na sekundę jako dostępną interwencję w interfejsie API trybu gry systemu Android. Jeśli producent OEM zdecyduje się ograniczyć liczbę klatek na sekundę w konkretnej grze za pomocą tej interwencji, nowa funkcja Androida 15 nie będzie działać w tej grze na urządzeniach producenta OEM. Ponieważ opcja ro.surface_flinger.game_default_frame_rate_override została wyłączona na moim Pixelu 8 Pro z najnowszym Androidem 15, musiałem ustawić właściwość, aby ręcznie przetestować tę funkcję, w przeciwnym razie domyślnie będzie to 60. Jednak podczas moich krótkich testów nie mogłem znaleźć gry, w której ta funkcja faktycznie działała. Udało mi się uruchomić Minecraft: Pocket Edition przy 120 klatkach na sekundę na moim Pixelu 8 Pro z włączoną tą funkcją, ale dzieje się tak tylko dlatego, że gra wydaje się dziwnie zablokowana na 60 klatkach na sekundę na dwóch testowanych pikselach, mimo że działa dobrze przy 120 klatkach na sekundę na każdym innym urządzeniu, które próbowałem.
Minecraft działa z maksymalną szybkością 60 klatek na sekundę na moim Pixelu 8 Pro przed włączeniem opcji „wyłącz domyślną liczbę klatek na sekundę w grach” w systemie Android 15.Minecraft działa teraz z maksymalną szybkością 120 klatek na sekundę na moim Pixelu 8 Pro po włączeniu opcji „wyłącz domyślną liczbę klatek na sekundę w grach” w Androidzie 15. W kodzie źródłowym Androida znajdują się wskazówki, że ta funkcja będzie używana przez usługę Game Manager Androida, która jest systemem podstawowym usługa używana przez interfejs API trybu gry systemu Android, więc możliwe jest, że w przyszłości do pulpitu nawigacyjnego gier systemu Android zostanie dodany bardziej widoczny przełącznik skierowany do użytkownika. Na razie jednak ta funkcja jest ukryta za opcjami programistycznymi właśnie dlatego, że nie jest obecnie przeznaczona dla użytkowników. Mimo to, jeśli znajdziesz grę, w której działa ta funkcja, możesz cieszyć się przyjemniejszą rozgrywką.
Masz wskazówkę? Mów do nas! Wyślij e-mail do naszych pracowników na adres [email protected]. Możesz zachować anonimowość lub uzyskać uznanie za informacje, to Twój wybór.Komentarze
Przepraszamy, nowa funkcja zmiany liczby klatek na sekundę w Androidzie 15 nie będzie działać w większości gier
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]