Jednym z najciekawszych szczegółów, jakie pojawiły się w ostatnich raportach skupiających się na korporacyjnych awanturach, które miały miejsce w HBO Max i reszcie Warner Bros. Discovery, było ogłoszenie przez dyrektora generalnego Davida Zaslava wyraźnie dziesięcioletniego planu dla filmów studia w stylu Marvela. na podstawie komiksów DC. Słuchając twierdzenia Zaslava, że ten ruch ma na celu „wzrost” i „ochronę marki DC”, można odnieść wrażenie, że Warner Bros. wszechświat filmów o superbohaterach. Aby jednak odnieść takie wrażenie, należałoby jakoś zapomnieć lub zablokować DCEU, Warner Bros. najnowsza konstelacja luźno powiązanych adaptacji komiksów na żywo, która rozpoczęła się od Człowieka ze stali Zacka Snydera w 2013 roku. Patrząc na to, co stało się z Batgirl, jest dość oczywiste, że po fuzji, nowy strażnik w Warner Bros. Discovery chce wyrzucić lub przynajmniej nabrać dystansu między sobą a obecną iteracją DCEU (wraz z całym bagażem związanym z przedsięwzięciem). Ale zrobienie tego będzie zadaniem nie do pozazdroszczenia i prawie niemożliwym z wielu powodów, od Blacka Zbliżające się wydanie Adama tej jesieni jest faktem, że studio nadal wydaje się bardzo uparte w związku z nadchodzącym filmem Flash z udziałem aktora Ezry Millera. DCEU często wydawało się, że ściga się w kierunku wydarzenia kryzysowego, które albo stworzy, albo złamie franczyzę. Chociaż istniała możliwość, że ten kryzys będzie fikcyjny i będzie adaptacją jednej z fabuł DC z wielkimi literami C, to w ciągu ostatnich kilku tygodni stało się o wiele bardziej jasne, jak napięta jest przyszłość DCEU i jak studio może nie działać z solidnym planem gry.
Ezra Miller jako Barry Allen w Lidze Sprawiedliwości. Warner Bros. DCEU było nękane wieloma problemami na długo przed tym, jak Warner Bros. przyjęło nazwę Discovery, jak ogólny brak spójności, słaba narracja i związek z toksycznym fandomem, którego obsesja ostatecznie przekształciła się w kampanie nękające kierownictwo studia. Patrząc wstecz, Liga Sprawiedliwości wydana w 2017 roku była przypadkową próbą doścignięcia MCU, która zbytnio wierzyła w siłę ogólnej znajomości ludzi z postaciami takimi jak Wonder Woman, Cyborg i Aquaman, które tak naprawdę nie miały obecności w DCEU w tym czasie. Chociaż Liga Sprawiedliwości zarobiła sporo pieniędzy, to było dalekie od sukcesu finansowego, którego Warner Bros. chciał i potrzebował. Po słabszych wynikach kasowych filmu można było wyraźnie zobaczyć, jak Warner Bros. ponownie oblicza, jak chciał stworzyć DCEU, i otwiera się na ideę, że tradycyjna DC Trinity – czyli Superman, Batman i Wonder Woman – może nie muszą być filarami marki. DCEU było nękane wieloma problemami na długo przed tym, jak Warner Bros. przyjęło nazwę Discovery That pomysł i nieoczekiwany sukces projektów takich jak Aquaman Jamesa Wana i pierwszy Shazam Davida F. Sandberga! ma wiele wspólnego z tym, dlaczego Czarny Adam, magicznie muskularny powrót do komiksów z epoki brązu DC, będzie głównym bohaterem własnego filmu przed tyloma innymi, znacznie bardziej znanymi postaciami. Czasami dziwnie jest myśleć o Czarnym Adamie: a.) istniejącym i b.) w końcu uciekającym z piekła rozwoju. Ale po pierwszym Jokerze Todda Phillipsa i Batmanie Matta Reevesa, dwóch opowiadaniach w stylu Elseworlds celowo ustawionych poza ciągłością DCEU, wydawało się, że Warner Bros. mógł zdecydować się na tworzenie dużych, odważnych, samodzielnych filmów, które mają przekonać widzów z ich wyraźnymi głosami. Z finansowego punktu widzenia nie jest zaskakujące, że zarówno Joker, jak i Batman mają otrzymać sequele, ale zamiast skłaniać się ku obiektywnym zwycięstwom, Warner Bros. Discovery najwyraźniej planuje ścigać białego wieloryba w kształcie MCU. Dość interesujące było dowiedzieć się, że Warner Bros. Discovery niedawno dołączyło zupełnie nową scenę po napisach do Czarnego Adama przed październikowym wydaniem, które miało sprawić, że jego tytularny antybohater stanie się bardziej znaczącym graczem władzy w DCEU.
Dwayne Johnson o kręceniu na planie Czarnego Adama. Warner Bros. Połączenie Czarnego Adama z DCEU (prawdopodobnie w celu walki z jego gangiem dziecięcych nemezis) miałoby znacznie większy sens, gdyby było to kwitnące, tętniące życiem miejsce, w którym masywne crossovery były zapowiedzią epickich i inspirujących narracji, które nadejdą. Ale kiedy Hollywood pogrążyło się w swoim obecnym uzależnieniu od wieloświatów, los DCEU stał się potencjalnie zagrożony przez poleganie na Ezrze Millerze w The Flash, epopei skaczącej po wszechświecie, która coraz bardziej przypomina odpowiedź DC na Spider-Man: No Way Home . Pomimo tego, jak często wydaje się, że Warner Bros. może po prostu nie przypominać robienia filmów komiksowych, możliwość wykorzystania funkcji Flash reżysera Andy’ego Muschiettiego przy użyciu wieloświata do połączenia wielu różnych adaptacji komiksów Warner Bros jest kusząca. Można sobie wyobrazić, że oprócz naśladowania rytmów wydarzenia komiksowego DC Flashpoint, użycie Flasha w ten sposób może, jak można sobie wyobrazić, położyć podwaliny pod zupełnie nowy kierunek dla Warner Bros. filmy o superbohaterach. To, czego potrzebuje Warner Bros. Discovery, niekoniecznie musi robić filmy tak, jak robi to Marvel. Wraz z całą tą możliwością, Flash kojarzy się również z zarzutami napaści i uwodzenia dzieci przeciwko Millerowi, który podobno pojawił się na dodatkowe zdjęcia do filmu na początku lata przed aresztowaniem w sierpniu. Warner Bros. powody, dla których nie chcesz od razu naciskać hamulców na film, który trwa wiele lat – i zaledwie kilka miesięcy przed jego zamierzonym wydaniem – są wystarczająco łatwe do zrozumienia do pewnego momentu. Ale z każdym innym incydentem z udziałem Millera, odkąd w 2020 roku pojawił się materiał, na którym udławili kogoś w islandzkim barze, coraz bardziej wydaje się, że Warner Bros. może chcieć całkowicie zignorować zachowanie aktora i postawić Flasha na pierwszym miejscu. Pomiędzy Warner Bros. odkładającym na półkę Adil El Arbi i Bilall Fallah prawie ukończony film Batgirl za 90 milionów dolarów, a Zaslav entuzjastycznie sprawdzający nazwę Flash w rozmowach z inwestorami, jasne jest, że kierownictwo studia uważa, że film jest zbyt wiele do zrobienia, aby mógł to zrobić pomimo szkód Miller może zrobić dla marki. Ostatecznie może tak być, ale to właśnie takie podejście do budowania franczyzy: najpierw strategia, najpierw substancja, drugie, co doprowadziło Warner Bros. do tego momentu i może łatwo zatruć wszystko, co w przyszłości Warner Bros. Odkrycie zaplanowało. Na tym późnym, późnym etapie gry o superbohaterach, w której wiele nowości pojawia się i znika, to, czego Warner Bros. Discovery potrzebuje, niekoniecznie musi robić filmy tak, jak robi to Marvel, ale naprawdę zaangażować się w spójną wizję jego projekty DC, a następnie dopilnowanie tego do samego końca.