Stoisko TinyBuild na targach PAX East 2022 było czymś więcej niż tylko stoiskiem. To był pełny karnawał, z grami, które pasowałyby do każdego jarmarku hrabstwa (można było grać w walnięcie w kreta lub łowić drobiazgi za pomocą gry z żurawiem) i mnóstwem prawdziwych gier wideo. Z tyłu obszaru wydawcy znajdowało się coś, co wyróżniało się spośród pozostałych jasnopomarańczowych dekoracji: ogromny nadmuchiwany pająk unosił się nad zestawem czterech telewizorów, zapraszając uczestników do wypróbowania SpiderHeck, co może być moją ulubioną awanturą dla wielu graczy od czasów Duck Game.SpiderHeck jest tak głupi, jak brzmi jego nazwa. Jest to platformowa awantura oparta na fizyce, co jest długim sposobem na powiedzenie, że bijesz innych graczy, a rzeczy latają po całym miejscu. W przypadku SpiderHecka gracze kontrolują pająki (duh), które mogą podnosić broń i skakać po mapach 2D gry, strzelając do sieci. Ponieważ jest to awanturnik dla czterech graczy, zostałem wrzucony do gry z dwoma innymi uczestnikami PAX – a także PR-owiec – i świetnie się bawiłem. Jest kilka gier, w których warto znać ludzi, z którymi grasz, aby naprawdę dobrze się bawić, a SpiderHeck do nich nie należy. Jako mały pajęczy koleś, musisz być w stanie pokonać innych pająków w swojej grze, a wszystko to zrobione za pomocą skandalicznego arsenału broni SpiderHecka. Kiedy gracze w grze (maksymalnie czterech może brać udział w jednym meczu) odradzają się na mapie, broń pojawia się nad nimi niemal natychmiast. Mogą one obejmować pistolety laserowe, strzelby, które wystrzeliwują fale energii lub płaskie miecze świetlne. Bez względu na to, czym zdecydujesz się walczyć, broń SpiderHeck nie tylko wpływa na to, do czego celujesz. Każda broń ma swój własny rodzaj interakcji z fizyką gry. Wystrzelenie z pistoletu laserowego odrzuciło mojego malutkiego pająka do tyłu, a im większej broni używałem, tym dalej byłem rzucany po oddaniu strzału. Umarłem nawet, ponieważ strzeliłem z broni i spadłem z platformy, na której byłem, prosto w lawę lub bezdenną dziurę. Jedynym sposobem na uratowanie się, gdy to się stało, było wystrzelenie sieci i rzucenie się na najbliższą powierzchnię. Podczas gdy reszta gry wydawała się odpowiednio niezręczna do grania – to nie jest jak awanturnik oparty na fizyce, w którym jesteś pająkiem, będzie miał takie same płynne sterowanie jak symulator wyścigów – nie mogłem się opanować umieszczania moich sieci w właściwe miejsca. Często strzelałem do nich znacznie niżej, niż się spodziewałem, co prowadziło do wycieczki w jedną stronę do kałuży lawy lub innego obszaru śmierci.Walka SpiderHecka polega na użyciu kombinacji fizyki i zwariowanej broni. Niektóre poziomy SpiderHeck również wpływają na jego system fizyczny, na przykład taki, który składa się z zaledwie pięciu zawieszonych platform, po których gracze mogą przeskakiwać. Oczywiście, każda platforma porusza się, gdy gracz wskakuje lub zeskakuje, a jeśli ktoś zostanie trafiony, to się trzęsie. Mecze na tej mapie przekształciły się w naszą czwórkę, która grała skowycząc za każdym razem, gdy strzelaliśmy do naszej broni lub byliśmy ostrzeliwani. Wszystko, co robi tutaj SpiderHeck, przypomina mi nieco prostszą wersję Duck Game, kolejnego lekceważącego awanturnika dla wielu graczy. Chociaż ta gra nie ma tego samego unikalnego systemu fizyki, co SpiderHeck, obie mają taką samą energię. Nie są zbyt skomplikowane i od razu są zabawne. Kiedy grałem w tę grę, nie myślałem o tym, co robię z moim mieczem świetlnym, po prostu to zrobiłem. Kiedy oznaczało to przerzucenie go na innego gracza po tym, jak został wyrzucony w górę iz pola widzenia kamery, nie można było się nie bawić. Na szczęście nie muszę czekać, aby wypróbować SpiderHecka z przyjaciółmi. Gra nie ma jeszcze daty premiery, ale to samo demo, w które grałem na PAX, jest już dostępne do pobrania na Steam. GameSpot może otrzymać prowizję od ofert detalicznych.
PAX East 2022: SpiderHeck może być idealnym duchowym następcą gry Duck Game
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]