Super Pumped to wyboista przejażdżka Uberem, która gubi się w drodze do bycia interesującą

Super Pumped to wyboista przejażdżka Uberem, która gubi się w drodze do bycia interesującą

Showtime Super Pumped: The Battle for Uber to tylko jedna z wielu dramatyzacji poważnych upadków Doliny Krzemowej, które trafiły na pierwsze strony gazet w ostatnich latach. Ale w przeciwieństwie do adaptacji Hulu The Dropout lub nadchodzącej serii WeWork Apple, które skupiają się na twórcach usług, które w dużej mierze wypadły z łask opinii publicznej, Super Pumped obraca się wokół produktu, z którego wiele osób oglądających serial nadal korzysta pomimo głośnych skandali powiązany z tym. Zaadaptowane z książki Mike’a Isaaca o tym samym tytule z 2019 r., Super Pumped szczegółowo opisuje błyskawiczny wzrost sławy byłego dyrektora generalnego Uber, Travisa Kalanicka (Joseph Gordon-Levitt), i ostateczne usunięcie z firmy w 2017 r. w związku z rosnącymi obawami dotyczącymi molestowania seksualnego w miejscu pracy, zwodząc kierowców płace, naruszenia prywatności użytkowników i kawalkada innych problemów. Chociaż te i inne fragmenty historii Ubera zostały już rozpakowane przez wiele lat raportowania, Super Pumped przedstawia je wszystkie jako świeże elementy układanki, które pasują do siebie, tworząc obraz przedstawiający Kalanicka jako ucieleśnienie wszystkiego, co może sprawić, że założyciele jednorożców odniosą sukces jak są znieważani.

Kalanik przemawiający przed tłumem. Showtime Pomysł, że bycie szorstkim dupkiem (słowa serialu) jest kluczem do zrobienia tego w Dolinie Krzemowej, jest czymś, co Kalanick z Super Pumped chętnie dzieli się z większością każdego, kto z nim porozmawia, gdy seria rozpoczyna się w czasie, gdy Uber już się logował ponad 1 milion przejazdów dziennie. Pomimo tego, że Uber już dawno minął czas bycia start-upem, Kalanick z Super Pumped nie może wyjść z tego brzydkiego, początkującego nastawienia, nawet tak jak najbliżsi mu, jak jego dziewczyna Angie (Annie Chang) i jego matka Bonnie (Elizabeth). Shue), wielokrotnie przypominaj mu, że w tym momencie swojej kariery grał w inną grę. Z perspektywy Kalanicka pośpiech jest domyślnym stanem istnienia założyciela, a każdy, kto jest na tyle głupi, by się z nim nie zgodzić, jest po prostu irytacją skazującą na zwolnienie, zarówno z jego firmy, jak i życia. Kalanick postrzega pośpiech jako domyślny stan założyciela, jakim jest Super Pumped, nie rzuca światła na sekrety sukcesu Kalanick, ponieważ – podobnie jak to, co robi The Dropout z Elizabeth Holmes – ilustruje, w jaki sposób Kalanick i inne postacie takie jak on same są produktami przemysł, który uwielbia autopromocję twórców mitów. Wszystko, co robi Kalanick i wszystkie pozory, które rzuca, są częścią jego planów zaimponowania potężnym graczom, takim jak inwestor venture capital Bill Gurley (Kyle Chandler), o którym wie, że ma klucze do otwierania drzwi do jeszcze wyższych poziomów sukcesu. Choć plany Kalanicka często bywają szalone, współzałożyciel Ubera Garrett Camp (Jon Bass), były dyrektor ds. biznesowych Ubera Emil Michael (Babak Tafti) i były szef strategii Ubera Austin Geidt (Kerry Bishé) chętnie podążają jego śladem, ponieważ wierzą w jego procesu i zrozumieć jego szaleństwo, aby być jego częścią. Spośród wielu osobistych relacji Kalanicka, Super Pumped traktuje go z Gurleyem jako najważniejszy dla zrozumienia historii Ubera, mimo że wpływ Gurleya na firmę stopniowo zaczyna słabnąć. Seria szczegółowo opisuje, w jaki sposób tarcia między dwoma mężczyznami – początkowo niewielkie, ale stale rosnące – były stałym elementem w Uberze, który stał się symbolem szerszego podejścia Kalanicka do zaprezentowania siebie i jego zastosowania do wznoszenia zastępczych taksówek jako Second Coming. Ponieważ Super Pumped nie zakłada, że ​​znasz wszystkie tajniki historii Ubera, stara się przedstawić je wszystkie w żmudnych szczegółach, takich jak książka, na której jest oparty, i dlatego program często wydaje się trochę hasła w kilku pierwszych odcinkach.

Emil, Quentin i Travis patrzą na ekran laptopa.

Emil, Quentin i Travis rozmieszczają szarą kulę Ubera. Showtime Super Pumped wie, że jego sceny przybliżające zespół Ubera wyłapującego błędy systemowe i goniącego za ociężałymi spódnicami inwestorów venture capital nie są specjalnie interesujące same w sobie. Tak więc program próbuje stylistycznie wzmocnić wszystko za pomocą potoku tekstu na ekranie, wyciętych gagów i momentów bombastycznej narracji Quentina Tarantino ze wszystkich ludzi. To i kilka momentów, w których ludzie rozbijają czwartą ścianę, sprawiają, że Super Pumped ma wrażenie, że próbuje być czymś podobnym do Wilka z Wall Street. Priorytetyzacja przez Super Pumped takiego stylu nad treścią nie byłaby tak dużym problemem, gdyby nie bardzo poważny temat, na którym program ostatecznie się skupia. To właśnie wtedy, gdy Super Pumped rysuje linie między punktami, takimi jak obawy Gurleya dotyczące wydatków Ubera, chęć Kalanicka do organizowania imprez narkotykowych, ponieważ rzekomo dodają energii pracownikom, oraz nierównowaga płciowa Ubera w swoich szeregach, sprawiają, że serial wydaje się, że znalazł swój głos. Problemem Ubera było nie tylko to, że wielu jego pracowników płci męskiej czuło się komfortowo nękając swoje koleżanki, ale to, że Kalanick i jego prawa ręka umożliwili tego rodzaju zachowanie pod auspicjami, próbując pielęgnować bardzo specyficzną kulturę. seksistowskiego koleżeństwa w firmie. Super Pumped próbował wzmocnić narrację Quentina Tarantino Dopiero, gdy Super Pumped przedstawił wszystkie swoje postacie, w tym Ariannę Huffington (Uma Thurman) i Tima Cooka (Hank Azaria), serial właściwie wkracza do akcji ze względu na ważne role, które wcielić się w los Kalanicka jako dyrektor generalny Ubera. Jednak zanim Super Pumped dokona tej zmiany, spędził już tak dużo czasu, koncentrując się na paranoi Kalanicka i coraz bardziej chaotycznym zachowaniu, że można łatwo założyć, że serial nie wie, jak się zwięźle zamknąć. Można śmiało powiedzieć, że Super Pumped, który jest serialem antologicznym, jest trochę ciężki dla zaplecza w sposób, który sprawia, że ​​ten pierwszy sezon wydaje się nierówny częściej niż nie, ale serial może być znacznie lepszy następnym razem z jego historią o Marku Zuckerbergu i Sheryl Sandberg. Super Pumped: The Fight for Uber trafi do Showtime 27 lutego.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Android