Jak Zbrojownia Diablo 4 będzie dobrodziejstwem dla wiecznych graczy (i szansami na klasę czarownic)

Jak Zbrojownia Diablo 4 będzie dobrodziejstwem dla wiecznych graczy (i szansami na klasę czarownic)

Diablo 4 nadal ewoluuje przez ponad półtora roku od premiery, odnotowując poważne zmiany w rozgrywce końcowej, poziomie trudności, a nawet przedmiotach. Teraz, w ramach 7. sezonu Czarów w Diablo 4, Blizzard dodaje do swojego ARPG kolejną, trwałą funkcję zmieniającą zasady gry – Zbrojownię. Działanie Zbrojowni jest proste: pozwala graczom zapisać do pięciu różnych zestawów wyposażenia na postać. Za pomocą jednego kliknięcia gracze mogą wymienić cały sprzęt, w który się ubierają, ale co ważniejsze, także punkty umiejętności i punkty doskonałości. Po zapisaniu wyposażenia postacie mogą swobodnie i bezpłatnie przełączać się na nie, zapewniając łatwy dostęp do maksymalnie pięciu różnych konfiguracji i zachęcając graczy do eksperymentowania i wypróbowywania nowych strategii. Zbrojownia jest pod wieloma względami kulminacją zmian w sposobie myślenia Blizzarda od czasu premiery Diablo 4. Chociaż kiedyś respektowanie punktów umiejętności i Tablic Paragonów (lub nawet ponowne losowanie afiksów przedmiotów u Zaklinacza) wiązało się z ogromnym kosztem w złocie, z biegiem czasu koszty te stały się mniej wygórowane. Teraz, dzięki Zbrojowni, gracze mogą całkowicie zamieniać prawie wszystkie główne wybory swojej postaci i zmieniać kompilacje tak często, jak chcą, bez konieczności uiszczania jakichkolwiek opłat. Może się to wydawać oczywistym dodatkiem, ale to większa sprawa niż na pierwszy rzut oka wydaje się, że taki, który bez wątpienia doprowadzi do bardziej kreatywnych kompilacji. Aby dowiedzieć się więcej i omówić rodzaj zmiany paradygmatu, jaką reprezentuje Zbrojownia, GameSpot rozmawiał z dyrektorem ds. projektowania Diablo 4 Danem Tanguayem i projektantem gry Seanem White'em na temat tego, jak zmieniło się stanowisko Blizzarda w sprawie takiej funkcji jak Zbrojownia. Po drodze poruszyliśmy inne dodatki do sezonu 7, na przykład decyzję zespołu o licznych mocach inspirowanych szamanami i szansach, że Diablo 4 otrzyma w przyszłości całą klasę o tematyce wiedźmowej. Kiedy Diablo 4 wystartowało i zaczęło się zmieniać w Tanguay stwierdził, że niektóre aspekty gry nie odpowiadają oczekiwaniom graczy, czyli gry udostępnianej na żywo. To doprowadziło do tego, że Blizzard uważnie przyjrzał się opiniom graczy i wprowadził zmiany, takie jak aktualizacja Loot Reborn z sezonu 4 i większa zmiana poziomu trudności w ramach sezonu 6. Następna na liście opinii graczy – dodanie Zbrojowni. Pomimo pojawienia się tej funkcji w Diablo 3 i mobilnym spin-offie Blizzarda Diablo Immortal, Tanguay powiedział, że decyzja o dodaniu Zbrojowni do Diablo 4 nie była taka prosta. Powiedział, że ponieważ Diablo 4 było mieszanką zarówno powracających graczy franczyzowych, jak i nowych, zespół potrzebował najpierw czasu, aby dowiedzieć się, czego gracze oczekują od gry.Zbrojownia umożliwia postaciom zapisanie do pięciu zestawów wyposażenia jednocześnie. Według White'a w momencie premiery zespołowi zależało na tym, aby „sprawiać, by wybory miały znaczenie”. Jednak z biegiem czasu gra dawała graczom coraz więcej możliwości wyboru, ale nie dawała im więcej narzędzi do eksperymentowania. To doprowadziło do tego, że Blizzard musiał dokonać wyboru, w jakim kierunku chce, aby rozwijał się jego ARPG, powiedział Tanguay. „Czy chcemy zachęcać do tego rodzaju eksperymentów, czy też naprawdę chcemy powiedzieć, że aby osiągnąć sukces, trzeba zacząć od nowa? tego eksperymentu lub przynajmniej ponieść koszty, w które trzeba poświęcić trochę czasu, i postawić bariery przed tym eksperymentem?” – powiedział Tanguay. „Ostatecznie zdecydowaliśmy, na podstawie tego, co usłyszeliśmy od graczy, że nie chcemy wielu barier utrudniających eksperymentowanie. Odkryliśmy, że nawet w późniejszych sezonach, im bardziej zachęcaliśmy graczy do eksperymentowania i im mniej mieliśmy barier, tym bardziej zaczynamy tworzyć coraz więcej alternatywnych postaci Ostatecznie Diablo 4 i gry Diablo w ogóle mają szeroką gamę klas i konfiguracji w ramach tych klas, więc warto spróbować zachęcić graczy do eksploracji całej tej przestrzeni w podobny sposób, w jaki eksplorujesz cały świat. z Sanktuarium.” Chociaż znaczna część usług Diablo 4 na żywo została poświęcona serwerom sezonowym, niesezonowe Eternal Realm w grze wygląda na to, że w dużym stopniu skorzysta na dodaniu Zbrojowni. Tam gracze, którzy boją się tworzyć nową postać co kilka miesięcy, mogą teraz z łatwością eksperymentować z nowymi konfiguracjami, bez poczucia konieczności zaczynania od nowa. „Istnieje silna grupa graczy Eternal, którzy naprawdę chcą nadal grać swoją postacią” – powiedział Tanguay . „Zbrojownia bardzo im się podoba, ponieważ teraz mają swój charakter i mogą tworzyć wariacje na temat tej postaci bez presji czasu… pór roku”.Moce czarów, takie jak sługa Trującej Żaby, służą jako hołd dla szamana z Diablo 3.Moce Witchcraft, takie jak sługa Trującej Żaby, są hołdem dla Szamana z Diablo 3. Chociaż Zbrojownia będzie stałym dodatkiem w przyszłości, reszta sezonu kręci się wokół graczy zdobywających nowe moce Czarów, dzięki którym ich buildy będą działać szybciej. Wiele z tych mocy, jak Piranhado, sługa Poison Frog i Soul Harvest, jest inspirowanych klasą Witch Doctor z Diablo 3. Kiedy zespół zdecydował się na podejście do przedstawiania „samolubnych” bagiennych wiedźm z Diablo 4 dla Temat sezonu, wprowadzenie odrobiny posmaku Witch Doctora, wydawał się naturalnym dopasowaniem, stwierdził White. „Istnieją w tym podobieństwa do Witch Doctora, które utorowały drogę do stwierdzenia: „W porządku, robimy coś w rodzaju bagna”. czarownice, spróbujmy przywrócić kilka ulubieńców fanów z Diablo 3” – powiedział White. „Jestem wielkim fanem Witch Doctora. Ale jednocześnie spróbujmy też nadać temu fajny charakter i wprowadzić kilka nowych rzeczy, które wciąż są związane z czarownicami, ale nigdy wcześniej nie widziane”. Bez szamana Diablo 4 i zupełnie nowy zestaw mocy inspirowanych Wiedźmami, z pewnością wydaje się, że istnieje potencjał dla w pełni rozwiniętej klasy Czarownic – czegoś, co ma obecnie rywal ARPG Path of Exile 2. Tanguay nie wykluczył tego pomysłu i ostatecznie powiedział, że jeśli coś stanie się popularne w ramach sezonu, zespół znajdzie sposób, aby uczynić z tego stały dodatek w jakiejś formie lub formie. „W tej chwili mamy wrażenie, że te moce wyczerpią się będzie teraz dostępny wyłącznie w sezonie” – powiedział Tanguay. „Być może w przyszłości dodamy do nich kilka nowych, tak jak przywróciliśmy część mocy jako przedmioty w poprzednich sezonach, ale wtedy zostawiamy drzwi otwarte i możemy powiedzieć: „Wiesz co, Sezon Czarów był świetny dla badamy, czym może być czary, ale w przyszłości może moglibyśmy mieć takie zajęcia. Nie mówię, że będziemy mieć taki, [but] po prostu zostawiliśmy te drzwi otwarte. Ważne jest dla nas, szczególnie w przypadku usługi działającej na żywo, aby upewnić się, że nie zamkniemy zbyt wielu drzwi, abyśmy mogli kontynuować dialog z graczami i zrozumieć, czego chcą od gry, i móc na to zareagować. ”Diablo 4 Sezon 7 rozpoczyna się 21 stycznia.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games