Dzisiaj, 23 listopada 2024 r., World of Warcraft świętuje 20. rocznicę swojego istnienia. Poniżej rozmawiamy z kluczowymi twórcami o podróży, która doprowadziła do uczynienia gry taką, jaką jest dzisiaj, i o przyszłości, która nadejdzie. Dwie dekady temu World of Warcraft wdarł się na rynek scenę i na zawsze zmienił gaming. Niegdyś niszowy gatunek MMORPG z dnia na dzień stał się głównym nurtem. Blizzard wziął pomysły, które pojawiły się wcześniej w grach takich jak Everquest, udoskonalił je, dopracował i dalej rozwijał, aż to, co pozostało, spodobało się masom graczy. W rezultacie „WoW” stał się powszechnie znaną marką i zjawiskiem kulturowym w sposób, o jakim większość twórców gier wideo może jedynie marzyć, a miliony graczy są skłonne do dziś płacić miesięczną subskrypcję za 15 dolarów za przywilej kontynuowania ich cyfrowe przygody w fantastycznym świecie Azeroth. Trudno się dziwić, że WoW, który ukazał się po raz pierwszy 20 lat temu, 23 listopada 2004 roku, choć technicznie wciąż jest tą samą grą, znacznie różni się od obecnej wersji Gracze MMO grają dzisiaj. Sam najnowszy dodatek, The War Within, dodał postępy na całym koncie i nową aktywność końcową dla graczy solo. Dwa pomysły, o których nie słyszano nawet dziesięć lat temu, ale które spotkały się z niemal powszechnym uznaniem społeczności gry .Współczesny WoW jest tak odmienny, że w 2019 roku Blizzard zaczął oferować „klasyczne” wersje WoW-a, aby gracze mogli jeszcze raz przeżyć grę w takiej postaci, w jakiej była w momencie premiery i kilku pierwszych rozszerzeń – coś, o czym marzyli fani robią to nieoficjalnie od lat. Obecnie do wyboru jest pięć różnych wersji WoW-a, co dodatkowo podkreśla, jak duży i jak duży wpływ na kulturę wywarła gra MMORPG firmy Blizzard. Wiele gier udostępnianych na żywo w 2024 r. ledwo przetrwa kilka miesięcy, nie mówiąc już o latach, a tutaj Blizzard obsługuje pięć wersji tej samej gry jednocześnie (WoW Classic, Season of Discovery, Cataclysm Classic, WoW Classic Hardcor, The War Within). — i odniósł przy tym wielki sukces. Galeria po lewej: Wczesne nagrania WoW-a od użytkownika YouTube SpecialAgentSqueaky / Po prawej: World of Warcraft: The War Within Z okazji 20. rocznicy WoW, GameSpot rozmawiałem z czołowymi członkami zespołu programistów WoW, aby poznać ich przemyślenia na temat tego, co czyni wirtualny świat Azeroth wyjątkowym, dlaczego WoW przetrwał tak długo i jak zespół obecnie planuje plany na następne 20 lat. Dla producentki wykonawczej Holly Longdale stwierdziła, że znajomość gry – zdolność graczy, którzy być może grali wiele lat temu, do powrotu i nadal rozpoznawania gry – przyczynia się do jej długoterminowego sukcesu. Z tego powodu zespół stara się, aby WoW pozostawał spójny przez lata, niezależnie od tego, czy chodzi o wygląd gry, motywy, czy nawet o coś tak drobnego, jak często niezbyt poważny tekst zadań. „Jest coś naprawdę potężnego w powrocie do domu” – Longdale powiedział. „Podstawową ideą, którą mamy, jest to, że jeśli nie grałeś przez sześć, siedem lub 15 lat, chcemy, żeby było to miejsce, które zapamiętasz i w którym się zakochasz”. Z tego powodu WoW nie będzie w najbliższym czasie radykalnie zaktualizować swoją grafikę lub styl graficzny, o co Longdale twierdzi, że Blizzard jest często pytany. W obecnej sytuacji byłoby to „ryzyko, którego nie warto podejmować” – stwierdziła. Nie wstydziła się także przyznać, że WoW ma przewagę nad nowymi grami MMORPG, które dopiero zaczynają się dzisiaj pojawiać, a których nie ma – tak było w Najpierw na wiele sposobów. „Bądźmy szczerzy, kiedy jesteś pierwszą grą tego typu, która wyszła z gatunku, który nie trafił do głównego nurtu, a ty jesteś tą, która stała się głównym nurtem, masz przewagę” – powiedział Longdale . „Wcale nie przyjmujemy tego za pewnik. Wiemy o tym”. Używając mantry „nie pozostawiaj żadnego gracza w tyle”, Blizzard zastanawia się, jak spełnić oczekiwania rozległych i różnorodnych społeczności tworzących WoW. Po części oznacza to częstsze aktualizacje zawartości, jak miało to miejsce od premiery dodatku Dragonflight w 2022 r. (Longdale stwierdził, że za każdym razem, gdy w ciągu ostatnich 20 lat występowała susza aktualizacji, nie szło to dobrze). Oznacza to również inwestowanie w podejście oparte w większym stopniu na danych, aby zrozumieć, w jaki sposób gracze wchodzą w interakcję z grą, a także słuchać, co mają do powiedzenia. Jako przykład obszaru, w którym Blizzard „mogłby absolutnie działać lepiej”, podała społeczność odgrywającą role w grze. ” Powiedziała, że niedawny dokument Netflix „Niezwykłe życie Ibelina” „rozpalił ogień” w zespole, który chciał zrobić więcej. Dokument opowiada historię Matsa Steena, gracza WoW, który cierpiał na dystrofię mięśniową Duchenne’a, ale znalazł pocieszenie w Azeroth jako część społeczności odgrywającej role. Duża część filmu jest animowana przy użyciu zasobów WoW-a w grze, ale pokazuje także postacie robiące rzeczy w grze, takie jak w pełni animowane uściski lub przybijanie piątek, które nie są obecnie możliwe w WoW. Powiedziała, że zespół przeprowadza obecnie testy, aby sprawdzić, czy w przyszłości uda się dodać tego rodzaju interakcje. Wieloletni dyrektor gry Ion Hazzikostas miał własne przemyślenia na temat tego, dlaczego WoW nadal przetrwał tak wiele lat później. Użył frakcji jako miary tego, jak daleko zaszła gra i jak nadal ewoluuje. Przez większą część gry decyzja, czy grać postacią Hordy, czy Przymierza, decydowała o doświadczeniach gracza – z kim może grać, gdzie może wykonywać zadania i jaką historię przeżył. W 2024 r. w większości już tak nie będzie. Hazzikostas powiedział, że pomysł połączenia graczy Hordy i Przymierza w celu wspólnej zabawy, tak jak jest to możliwe w przypadku niektórych czynności we współczesnej wersji gry, to pomysł, który kiedyś byłby „niezgłębiony”. d zapytał jakiś czas temu zespół programistów, odpowiedzieliby: „Nie, nigdy. To nie mogłoby się zmienić”. „Sojusz i Horda grają dziś razem w wielu przypadkach i nadal jest to Warcraft.” Powiedział, że siła społeczności – więzi, przyjaźnie i rodziny, które powstały w Azeroth – jest głównym powodem, dla którego WoW nadal się rozwija prosperować. To ta sama społeczność, która popycha grę do przodu, zachęcając Blizzarda do dostosowywania się do zmieniających się wymagań graczy.World of Warcraft: The War Within – zwiastun premieryRozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby to zobaczyć, wprowadź swoją datę urodzenia wideoStyczeńLutyMarzecKwiecieńMajCzerwiecLipiecSierpieńWrzesieńPaździernikListopadGrudzień12345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok202420232022220212020201 9201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004200320022001200019 99199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019 7919781977197619751974197319721971197019691968196719661965196419631962196119601 95919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401 93919381937193619351934193319321931193019291928192719261925192419231922219211920 19191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na warunki GameSpot
Warunki korzystania i Polityka prywatnościenter„Fakt, że kończymy 20 lat i mamy 10 dodatków, a gra rozwinęła się na tyle, że możemy wypuścić wiele klasycznych wersji gry, które są samodzielne i mają inny klimat, i inne tempo oraz atrakcyjność dla innej publiczności, myślę, że jest to świadectwo tego, jak bardzo gra zmieniła się wraz z naszymi graczami i jak bardzo dorosła wraz z naszymi graczami” – powiedział Hazzikostas. „Wydanie World of Warcraft 23 listopada 2004 roku było magicznym momentem, w którym miliony ludzi odkryły ten świat i możliwość łączenia się z innymi. Ale gdybyśmy nie rozwijali się razem z nimi, nie bylibyśmy tutaj 20 lat później.” Dwie dekady później Longdale stwierdził, że nadszedł czas, aby WoW zmienił się „w drodze społeczności”, ponieważ Blizzard ponownie kładzie nacisk na zrozumienie swojej bazy graczy i słuchanie, czego chcą. Powiedziała, że w ramach swojej roli myśli już o następnych 10, 15 i 20 latach WoW oraz o tym, jakie fundamenty należy położyć w nadchodzących latach, aby gra mogła tam dotrzeć. WoW może istnieć już od 20 lat, ale to nie znaczy, że zwalnia lub ma zamiar wkrótce zrezygnować ze swojej korony MMORPG. „Chcemy nadal osiągać lepsze wyniki… naszym celem jest rozwój” – powiedział Longdale. „Chcemy, aby wszyscy na planecie znaleźli się kiedyś w Azeroth”.
World Of Warcraft w wieku 20 lat jest taki sam i coraz bardziej nie do poznania, i to zgodnie z projektem
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]