Diablo 4 otrzyma kilka ogromnych zmian wraz z rozszerzeniem Vessel of Hatred, zmiany, które obejmują całkowitą restrukturyzację systemu trudności gry i jej endgame. Jak ujawniono podczas niedawnego (bardzo długiego) livestreamu, Blizzard ogłosił, że World Tiers, obecny system trudności Diablo 4, zostanie usunięty. W ich miejsce pojawi się system, który jest znacznie bardziej podobny do Diablo 3. Gracze będą podróżować przez poziomy trudności Normal, Hard, Expert i Penitent, zanim dotrą do początku endgame na poziomie trudności Torment 1. Każdy poziom trudności zapewni graczom dodatkowe PD i złoto. Odblokowanie nowych poziomów trudności Torment będzie bezpośrednio powiązane z postępem w endgame Pit wprowadzonej w aktualizacji Loot Reborn do gry na początku tego roku. Będą w sumie cztery poziomy trudności Torment, przy czym każdy poziom trudności będzie oznaczał znaczny wzrost wyzwania. Gracze będą mogli odblokować Torment 1 dopiero po pokonaniu Pit Tier 20, po czym kolejne poziomy trudności będą odblokowywane co 15 Pit Tiers. Najwyższym poziomem Pit będzie Tier 100, ale każdy poziom będzie trudniejszy niż w obecnej wersji gry. Gracze zaczną znajdować najlepsze przedmioty na poziomie trudności Torment. Przedmioty Sacred zostaną całkowicie usunięte, podczas gdy przedmioty Ancestral zostaną przerobione tak, aby wypadały tylko na poziomie trudności Torment i były rzadsze. Będą jednak również o wiele potężniejsze, ponieważ będą miały gwarantowaną statystykę Greater Affix i będą miały silniejsze moce Legendary. Wyższe poziomy Męki nagrodzą większą liczbą przedmiotów Ancestral, nagradzając graczy, którzy podnoszą poziom trudności gry. Blizzard powiedział, że zmiany poziomu trudności gry mają sprawić, że Diablo 4 będzie bardziej spójne w różnych treściach, zamiast, aby poziom trudności zmieniał się gwałtownie w obecnej wersji gry w zależności od tego, jaką aktywność końcową podejmujesz. Zmiany poziomu trudności będą szły ręka w rękę z nadchodzącymi zmianami w poziomowaniu i systemie Paragon w Diablo 4. Limit poziomów w aktualizacji 2.0 zostanie zmniejszony do 60 (z 100), podczas gdy punkty Paragon odblokowane poprzez poziomowanie będą dzielone między wszystkie postacie w krainie, tj. Wiecznej, Hardcore i Sezonowej. Jak przewidywali gracze, będzie to zbiegać się z wartością liczbową obrażeń i zdrowia, dzięki czemu gra stanie się bardziej czytelna, zamiast bossów mających biliony zdrowia i graczy zadających miliardy obrażeń. Gracze będą mogli faktycznie zdobyć więcej punktów Paragon po aktualizacji, ale będzie obowiązywał limit pięciu punktów Paragon na planszy. Blizzard powiedział, że ta zmiana ma zachęcić graczy do wypełniania każdej planszy bardziej, zamiast po prostu rzucać się do każdego węzła Glifa. Każda klasa otrzyma nową planszę, a każda istniejąca plansza zostanie odpowiednio zbalansowana. Wraz z wydaniem Vessel of Hatred, Paragon Glyphs będą ulepszane poprzez wykonywanie Pit zamiast Nightmare dungeons (które zamiast tego będą nagradzane materiałami Masterwork). Zamiast systemu XP używanego do awansowania Glifów, będzie to system szansy lub porażki, w którym gracze będą mieli gwarantowaną szansę na ulepszenie swojego Glifa, jeśli ukończą Pit tier 10 lub więcej poziomów wyżej niż obecny poziom Glifa i mniejszą niż 100% szansę, jeśli ukończą Pit tier niższego poziomu. Glify będą miały nową maksymalną rangę 100 i będą miały zwiększony promień przy randze 15 i 46. Ranga 46 ulepszy również Glif do Legendarnego Glifa, po czym zyska potężny, mnożnikowy bonus statystyk. Wszystkie te zmiany będą dodatkiem do nowej klasy Vessel of Hatred, Spiritborn, nowych umiejętności dla każdej klasy, powrotu Mercenaries, dodania słów runicznych z Diablo 2 i nowego, grupowego lochu końcowego, Dark Citadel. Diablo 4: Vessel of Hatred ukaże się 8 października.
Diablo 4 całkowicie zmienia sposób obsługi poziomu trudności, czerpiąc inspirację z Diablo 3
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]