Gry strategiczne są trochę za duże, aby je demonstrować. Budowanie z pojedynczej osady i kilku farm do ogromnego narodu to proces zajmujący dużo czasu, a nawet rozegranie dziesiątek wczesnych tur gry może pokazać ci tylko tyle. Nawet jeśli tak jest, to trochę czasu spędzonego na otwarciu gry 4X Ara: History Untold sugeruje rozległy wpis do gatunku, który przynosi nowe pomysły, które skupiają się na oferowaniu wielu różnych ścieżek do stworzenia kwitnącej cywilizacji. Grałem około godziny w ogromną turową grę strategiczną Ara: History Untold na imprezie Xbox Gamescom preview w Los Angeles. To stanowiło około 35 tur — wystarczająco dużo, aby dotrzeć do końca pierwszej ery historii ludzkości i poczuć, w jaki sposób Ara podchodzi do gry o byciu najbardziej wpływową cywilizacją na planecie. Podobnie jak w przypadku większości wpisów w tym gatunku, w Ara istnieje wiele ścieżek do zwycięstwa, takich jak zbudowanie zwycięskiej armii, zbudowanie wielkich dzieł kultury lub zgromadzenie tony bogactwa. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub zaloguj teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo HTML5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Niestety, nie możesz uzyskać dostępu do tej treści!Wprowadź datę urodzenia, aby obejrzeć ten filmStyczeńLutyMarzecKwiecieńMajCzerwiecLipiecSierpieńWrzesieńPaździernikListopadGrudzień12345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok20242023202220212020201 9201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004200320022001200019991998199719961995199419931992199119901989 19881987198619851984198319821981198019 7919781977197619751974197319721971197019691968196719661965196419631962196119601959195819571956195519541953195219511950194 91948194719461945194419431942194119401 939193819371936193519341933193219311930192919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „enter”, zgadzasz się z regulaminem GameSpot.
Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź Teraz grane: Ara: History Untold Interview | Xbox Games Showcase Extended 2022 Co było interesujące w tych wczesnych turach, to obserwowanie sposobów, w jakie Ara pozwala ci wybrać konkretną ścieżkę do zwycięstwa, skupiając rozgrywkę na tym, co uważasz za najważniejsze. Zaczyna się to od wyboru cywilizacji i jej przywódcy, których jest wielu. Ara obejmuje 36 różnych wyborów przywódców, z których każdy ma swoje własne specjalne bonusy dla swojej cywilizacji. Wybierając przywódcę, skupiasz się na konkretnym podejściu do rozgrywki, ponieważ unikalne umiejętności każdego z nich mogą dać ci duże korzyści, jeśli wykorzystasz ich mocne strony. Wybrałem przywódcę Ghany ze skróconej listy, który zyskał dodatkowe bogactwo, skupiając się na wydobyciu na początku gry, i widząc, że nie miałem dużo czasu na grę, uznałem, że korzyści w tych początkowych turach będą najlepsze. Umiejętności innych przywódców dawały im ulepszenia do konkretnych rodzajów jednostek lub korzyści dla populacji lub produkcji żywności, generalnie zgodnie z tym, w czym ich prawdziwe narody faktycznie się wyróżniają. Ara daje ci również kilka dodatkowych opcji mikromanagementu, pozwalając ci skupić się na konkretnych elementach twojej cywilizacji podczas jej budowania. Jedną z głównych jest system rzemieślniczy. Utrzymywanie zadowolenia twoich ludzi w oparciu o różne wskaźniki jest niezbędne, aby twoja cywilizacja rosła i była produktywna, a możesz zwiększyć te wskaźniki, wytwarzając udogodnienia z różnych zasobów. Na początku udogodnienie, które moje miasto produkowało, było ucztą dla jego mieszkańców, co zwiększało produkcję w całym mieście przez 10 tur. Różne udogodnienia mają różne efekty, więc możesz tworzyć i używać różnych w zależności od swoich krótkoterminowych potrzeb.Jak w większości gier 4X, zaczynasz od małych rzeczy, a wczesna faza gry dotyczy głównie zwiadu, ulepszania wioski i znajdowania terenów bogatych w zasoby do zajęcia. Możesz również wytwarzać inne obiekty, które dają pewnym budynkom i ulepszeniom przewagę. Na przykład na początku gry zwiadowcy, których wysyłasz, aby eksplorowali świat, mogą znaleźć skrytki z zasobami lub narzędzia z poprzednich, zaginionych grup ludzi. Wśród narzędzi często znajdowałem pługi, które mogłem przypisać do moich farm, zwiększając ich produkcję żywności. Podobnie jak możesz wydawać pieniądze i zasoby na budowę określonych jednostek, Ara pozwala ci wytwarzać przedmioty, które zmieniają sposób funkcjonowania twojej cywilizacji. To kolejny sposób na dostrojenie twojego konkretnego podejścia do gry, ponieważ aby wytwarzać określone przedmioty, musisz również budować ulepszenia, takie jak warsztat lub kuźnia, a te mogą mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na różne elementy twojego narodu. Wiele elementów rozgrywki Ary było dość znanych z gier 4X i wielkich strategii, ale z zauważalnymi zwrotami akcji. Za każdym razem, gdy moje miasto zdobywało wystarczająco dużo punktów badawczych, aby odblokować nową technologię, przedstawiano mi szereg opcji związanych z konkretną epoką historii ludzkości, w której się znajdowałem. Nie działają one jednak jako drzewo technologiczne, jak te gry zazwyczaj je prezentują — zamiast tego wybierasz szereg opcji z listy, które ostatecznie prowadzą do konkretnej technologii, która może przenieść cię do następnej ery technologicznej. Niektóre technologie wymagają wcześniejszych jako warunków wstępnych, ale Ara upraszcza całe podejście, po prostu dając ci zestaw technologii i pozwalając ci wybrać tę, którą chcesz w danym momencie. Sprawia również, że rozwój twojej cywilizacji wydaje się nieco bardziej organiczny. Na przykład wybór badań nad magazynowaniem zboża daje ci duże korzyści w rolnictwie, ale pozwala ci odblokować fermentację. Rozwijanie tej technologii może pozwolić ci wytwarzać alkohol, który zwiększa zadowolenie twoich ludzi, ale obniża ich mądrość. Jednak gdybyś pominął technologię magazynowania zboża i wybrał inne opcje, fermentacja by się nie pojawiła. Posiadasz zatem wiedzę jedynie o technologiach, które są istotne dla przebiegu gry i musisz podejmować decyzje w każdej chwili, opierając się na wcześniejszych wyborach, a nie na wielkim planie opracowanym na podstawie wiedzy o tym, co przyniesie przyszłość.Tworzenie różnych przedmiotów daje ci sposoby na zmianę skupienia twoich miast i zwiększenie zadowolenia twoich ludzi. W miarę postępów otrzymujesz dodatkowe możliwości wyboru konkretnych ścieżek w grze. Podobnie jak w innych grach 4X, czasami uruchamiasz jednorazowe wydarzenia, w których musisz podjąć decyzję. Podczas eksploracji natknąłem się na małe plemię niedaleko mojego miasta, które wydawało się podobne do miast-państw, które możesz spotkać w Civilization. Podobnie jak w przypadku innych dużych cywilizacji, Ara śledziła moje relacje z tymi ludźmi. Spotkanie z nimi uruchomiło jednorazowe wydarzenie, w którym plemię poprosiło o wsparcie w postaci dodatkowego jedzenia. Handel z nimi wzmocniłby nasze relacje, ale kosztowałby mnie zasoby, podczas gdy odmowa ich prośby miała odwrotny skutek. Wybrałem opcję dyplomatyczną i po kilku kolejnych turach dobrych relacji plemię zdecydowało się dołączyć do mojego narodu zamiast pozostać niezależnym, dając mi natychmiastowy wzrost populacji, co spowodowało rozszerzenie mojego terytorium. Ulepszanie mojego miasta o ulepszenia, takie jak farmy i warsztaty, a także zwiększenie populacji, dało mi również jednostkę „ekspercką”. Podobnie jak przedmioty do wytworzenia, eksperci mogą być przypisani do twoich miast w różnych rolach, co pozwala ci wybierać konkretne korzyści. Dostępne sloty pozwoliły mi albo zwiększyć produkcję żywności, albo szybkość budowy ulepszeń. I w końcu, po pewnym czasie, moja cywilizacja zdobyła mi Paragona — wybitną postać historyczną. Ci ludzie są podobni do liderów, których możesz wybrać na początku gry, oferując konkretne bonusy dla twojej cywilizacji. Możesz wybrać, jak używać Paragona, z opcją przydzielania ich do różnych zadań. Przydzieliłem swojego, aby pomóc nam zwiększyć nasze osiągnięcia naukowe, co skróciło czas, jaki poświęcam na badania nad technologią. Paragony wydają się mieć swoje własne mocne strony, które determinują, jakie zadania mogą wykonywać, ale istnieje również wiele opcji, w jaki sposób możesz ich przydzielić — tak jak w przypadku systemu wytwarzania, możesz ich używać do realizacji krótkoterminowych celów lub pomóc popchnąć całą swoją cywilizację w określonym kierunku rozgrywki.System Aktów eliminuje cywilizacje, które nie zapadają w pamięć światu, odsyłając je do kosza historii. Niezależnie od ścieżek, które obierasz w ulepszeniach, które budujesz, technologiach, które wybierasz i jednostkach, które tworzysz, musisz być świadomy, że twoje postępy są kontynuowane. Ara wstrząsa również zwykłą rozgrywką 4X, dzieląc historię na trzy Akty. System Aktów wprowadza to, co twórcy nazywają elementem „battle royale” do rozgrywki 4X. Pod koniec każdego Aktu wszystkie cywilizacje w meczu są oceniane pod kątem ich „prestiżu”, biorąc pod uwagę takie elementy, jak rozwój, ekspansja, tworzenie wielkich dzieł zwanych Triumfami i tak dalej. Podczas przejścia do następnego Aktu dolna połowa cywilizacji jest usuwana z meczu — zasadniczo tracona dla historii, a ich cywilizacje nie odciskają piętna i zostają zapomniane. Ci gracze (lub przywódcy kontrolowani przez SI) zostają wyeliminowani, a w tym momencie pozostałe cywilizacje mogą wysłać zwiadowców, aby zniszczyli ruiny. Mój czas z wersją demonstracyjną zakończył się, gdy dotarłem do epoki brązu, po znalezieniu kilku innych sąsiednich cywilizacji, ale wciąż na długo przed końcem pierwszego aktu. Według ekranu wyników byłem dopiero trzecim najbardziej prestiżowym narodem, co sugerowało, że być może nadszedł czas, aby moje plany stały się nieco bardziej agresywne. Skupiając się na szybkiej ekspansji w celu zwiększenia bogactwa Ghany, nie zrobiłem również wiele w zakresie budowy jednostek wojskowych, a miałem potencjalnie agresywną rywalizującą cywilizację niedaleko moich granic, więc zbudowanie pewnych obron było prawdopodobnie rosnącym punktem na liście zadań. Ale mając zaledwie 35 tur, zaledwie musnąłem powierzchnię tego, co prawdopodobnie wiązałoby się z grą Ara: History Untold. Wystarczyło to, aby poczuć, ile decyzji gra dodaje do zwykłego koktajlu 4X — dzięki systemom takim jak wytwarzanie przedmiotów, korzystanie z udogodnień i przydzielanie Paragons, istnieje wiele drobnych sposobów, w jakie możesz wpłynąć na trajektorię swojej cywilizacji, zarówno w ramach długoterminowego planowania, jak i krótkoterminowych potrzeb. Chciałbym spędzić jeszcze kilkaset tur, aby zobaczyć, jak te wybory się potoczą.Ara: History Untold ukaże się na PC 24 września.
Ara: History Untold łączy cywilizację z niespodziewaną dawką Battle Royale
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]