Enotria: The Last Song to bardziej dynamiczna piosenka w stylu Souls, która daje wolność od budowania postaci

Enotria: The Last Song to bardziej dynamiczna piosenka w stylu Souls, która daje wolność od budowania postaci

Istnieje wiele gier czerpiących inspirację z formuły, którą From Software spopularyzowało w grach Souls, ale Enotria: The Last Song to pierwsza gra, z którą się spotkałem, która wyraźnie nastawiona jest na udostępnienie jej większej liczbie osób Grałem w Enotrię podczas wydarzenia Play Days w ramach Summer Game Fest, gdzie deweloper Jyamma Games udostępnił wersję demonstracyjną zawierającą serię trzech walk z bossami z gry, o rosnącym poziomie trudności. Pierwsza przedstawiała walkę z minibossem, błaznem z włócznią; drugi był słabym użytkownikiem magii; i trzeci, gigantyczny marionetkowy potwór. Cała trójka była trudna, ale poradziłem sobie z nimi w ciągu godziny, jaką miałem. Mam wiele doświadczenia podobnego do Souls, ale część mojego sukcesu w tak ograniczonym oknie czasowym była zasługą coachingu producenta Jyammy Eduoardo Basile o działaniu systemów podpisów Enotrii. Chociaż Enotria od razu wydała mi się znajoma jako postać podobna do Souls – Jyamma twierdzi, że plasuje się gdzieś pomiędzy Bloodborne a Sekiro: Shadows Die Twice, jeśli chodzi o skupienie się na agresywnej walce i parowaniu – stara się także złagodzić niektóre z trudniejszych do pokonania -rozumieć elementy gier From Software. Jest to mianowicie koncepcja przywiązania do określonego typu postaci lub określonego typu budowy ciała, co w niektórych sytuacjach może dać ci przewagę, a w innych wadę. W Enotrii możesz przełączać się pomiędzy trzema różnymi zestawami wyposażenia w dowolnym momencie, co pozwala na zmianę podejścia do wroga w trakcie walki z nim. Enotria opiera się na systemie masek — cała gra toczy się w nadprzyrodzonej sztuce scenicznej, przed którą nikt nie może uciec, a pokonanie wrogów zapewnia maski do noszenia. Maski mogą zapewniać korzyści w określonym stylu gry, np. wzmacniać obronę w walce w zwarciu lub zapewniać zwiększone obrażenia od żywiołów, a ponadto możesz łączyć je z określoną bronią w swoim wyposażeniu. Nadal będziesz podnosić swoje podstawowe statystyki w sposób podobny do gry Souls, ale maski i wyposażenie pozwolą ci zmienić sposób walki lub na czym się skupiasz w odpowiedzi na wroga, z którym się mierzysz.Ten dzierżący włócznie miniboss był pierwszy w walce z bossem, charakteryzując się dużym zasięgiem i dużą zwinnością. W praktyce podczas szturmu na bossa było to całkiem skuteczne podejście. Miniboss-błazen był szybki i zwinny, więc w tej bitwie przydał się szybki długi miecz. Większość czasu spędziłem na unikaniu ataków szybkimi unikami i parowaniu ciosów w stylu Sekiro. Przeciwko użytkownikowi magii zamieniłem się na większą obronę magiczną i duży, ciężki miecz, który nie tylko zadał ogromne obrażenia, ale także wystarczył, aby odrzucić i ogłuszyć mojego delikatnego przeciwnika. Oznaczało to, że regularne ataki mogły przerwać bossa, zanim ten zdążył rzucić swoje irytujące zaklęcia, a w połączeniu z przedmiotem eksploatacyjnym, który przywracał mi zdrowie za każdym razem, gdy zadałem obrażenia przeciwnikowi, byłem w stanie przebrnąć przez większą część walki. system, który wydaje się zapewniać dużą wszechstronność rozgrywki w Enotrii. Podczas demonstracji powiedziano mi, że pomysł był taki, że chociaż Enotria nadal będzie trudna – nadal będzie przypominać Souls – system może pomóc graczom znaleźć lepsze opcje w konkretnej bitwie. Podejście do bossa z wyposażeniem, które wykorzystuje jego słabości, na przykład walnięcie użytkownika magii ciężkim mieczem i posłanie go na potknięcie, może dać ci wyraźną przewagę i być może obniżyć trudność walki. W praktyce wydaje się, że zrozumienie wroga i przemyślenie strategii oferuje inny rodzaj wyzwania niż zwykłe umiejętności wprowadzania danych potrzebne do pokonania bossów. Wyeliminowanie pomysłu bycia zamkniętym w określonym typie postaci lub określonym typie rozgrywki przez wszystkie ponad 40 godzin gry Enotria to przystępność, którą twórcy mieli nadzieję zapewnić temu podgatunkowi. Jednak nadal jest to szybka, agresywna, podejrzane w stylu Souls. Unikanie ataków za pomocą ramek i, jak w Bloodborne, to główna zasada każdej walki, ale możesz także wyposażyć się w specjalne klejnoty tarczy, które pozwolą ci parować ataki w odpowiednim momencie, tak jak Sekiro. Wrogowie mają także wskaźnik równowagi, który napełnia się, gdy wyprowadzasz ataki i skutecznie parujesz ciosy, a kiedy się zapełni, oszołomisz przeciwnika, otwierając go na duży, potężny atak riposty. To kolejne miejsce, w którym kluczem jest wymienna broń i wyposażenie, ponieważ choć przez większość walki możesz potrzebować szybkiej broni, przejście na duży, ciężki miecz w celu riposty znacznie zwiększa obrażenia niszczycielskiego ataku. Każda z trzech bitew miała inny charakter. inny klimat, który wydawał się dawać przyzwoity przekrój walki i bossów w Enotrii. Jako wielki fan Bloodborne i Sekiro, niemal natychmiast poczułem się jak w domu. W przeważającej części Enotria jest agresywną grą, w której jesteś nagradzany za naciskanie ataku i parowanie ruchów przeciwnika. Dotyczyło to nawet gigantycznego, obrzydliwego marionetkowego potwora, który stanowił trzecią i ostatnią walkę.Z tym władającym magią bossem trudno było sobie poradzić na dużą odległość, ale przy użyciu ciężkiego miecza i z bliska łatwo było go zachwiać i przywalić.Z tym władającym magią bossem trudno było sobie poradzić na dużą odległość, ale przy użyciu ciężkiego miecza i z bliska łatwo było go ogłuszyć i przywalić. Ta bitwa miała dość klasyczny klimat w stylu Bloodborne; potwór był ogromnym, nierównym stworzeniem, a z jego gigantycznej paszczy wyskoczyła mniejsza wersja kontrolującego go aktora, dzierżącego długą broń. Marionetka dużo skakała, lądowała ciężko i wysyłała fale uderzeniowe rozlewające się po polu bitwy, które mogłyby mnie spłaszczyć, jeśli nie udałoby mi się przez nie uniknąć. Marionetkowy potwór zadał również specyficzny rodzaj obrażeń od żywiołów, które, podobnie jak w grze From Software, powodowały szkodliwy efekt statusu. Efekt ten był jednym z czterech żywiołowych efektów Enotrii, czyli efektem zawrotów głowy, który Basile porównał do bycia pijanym. Gorączkowo uchylając się i próbując jednocześnie zadać ciosy, nie byłem w stanie dokładnie określić, w jaki sposób vis wpłynął na zdolność mojej postaci do walki, ale zdecydowanie wydawało się, że ogólnie utrudnia to utrzymanie się przy życiu. Oprócz elementów walki, scenerii Enotrii, stylu graficznego, i podejście do jej historii również są kuszące. Gra inspirowana jest włoskim folklorem, a Jyamma opisuje ją jako „Summer Souls”, aby podkreślić jaśniejszy i bardziej słoneczny kierunek artystyczny, który wpływa na jej szczególny wygląd. Czerpie również ze specyficznej estetyki włoskiej architektury, aby stworzyć świat, który wydaje się nieco inny od innych odsłon tego gatunku, nawet po krótkim spojrzeniu na grę. Basile powiedział, że Enotria zagłębia się w ideę, że Włochy to coś więcej niż tylko kraj seria banalnych probierzów, takich jak pizza i Koloseum. Ale historia opowiadana w Enotrii, o sztuce, która nigdy się nie kończy i która więzi ludzi w określonych rolach, jest także metaforą kulturowej stagnacji w kraju. Gra opiera się również na założeniu, że dla Włochów zanurzenie się w tej kulturze oznacza uznanie jej za coś normalnego, a ostatecznie uznanie historycznych dzieł sztuki i piękna za coś oczywistego. Aby przekazać te wielkie idee i tematy, historia Enotrii zostanie opowiedziana w zwykły sposób Środki podobne do dusz – teksty opisujące przedmioty i możliwe do odkrycia informacje, a także wskazówki z otoczenia – ale Basile powiedział, że zespół w Jyamma również stara się, aby ten aspekt był nieco bardziej przystępny. Wygląda na to, że historia zostanie przedstawiona w nieco prostszy sposób, niż mogliby się spodziewać fani gier From Software, bardziej w stylu Sekiro niż Dark Souls.Zmiana maski i wyposażenia pozwala na zmianę stylu gry w locie.Zmiana maski i wyposażenia pozwala na zmianę stylu gry w locie.Zmiana maski i wyposażenia pozwala na zmianę stylu gry w locie. Chociaż grałem w Enotria tylko kilka minut, wszystko, co widziałem i słyszałem na ten temat, sprawiło, że chciałem grać więcej. Podejście Jyammy do tworzenia gry inspirowanej grami z serii Souls, a jednocześnie nadając jej charakter specyficzny dla kultury dewelopera i potencjalnie czyniąc ją bardziej przystępną, wydaje się ciekawym i inteligentnym sposobem na rozwinięcie zwykłej formuły w stylu Souls. Enotria ma obecnie ośmiogodzinne demo dostępne w ramach Steam Next Fest. Powinieneś także sprawdzić resztę relacji z Summer Game Fest na GameSpot.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games