Platformówka Metroidvania firmy Ubisoft, Prince of Persia: The Lost Crown, ma obecnie postać, której podkłada głos za pomocą syntezatora mowy (TTS). I wydaje się, że nikt nie wie dlaczego. Dzięki raportowi IGN wiemy, że głos postaci w grze o imieniu Kalux został podkładany przy użyciu TTS, popularnego programu wśród parowców. W filmie opublikowanym przez IGN możesz usłyszeć głos za każdym razem, gdy główny bohater podróżuje w dowolne miejsce na mapie. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 20242023202 22021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 19901989198819871986198519841983198219811980197919781977197619751974197319721971197019691968196719661965196419631962196119601 95919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919 281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na GameS garnki
Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: Prince of Persia: The Lost Crown Recenzja wideo w serwisie GameSpot Kiedy studio produkcyjne Side UK zostało zapytane o to, kto jest odpowiedzialny za używanie systemu TTS do podkładania głosu postaciom, studio odpowiedziało następująco: SIDE London zapewnia casting, zarządzanie produkcją, reżyserię głosu, nagrywanie głosu i postprodukcję w Prince of Persia: The Lost Crown, przy którym współpracujemy z utalentowaną obsadą profesjonalnych aktorów. Jako firma produkcyjna nie mieliśmy widoczności wszelkie inne plany dotyczące projektowania głosu, TTS lub inne, jakie Ubisoft miał dla gry.” Raport IGN wyjaśnia dalej, że po tym, jak Side UK zaprzeczyło wyrażeniu zgody na używanie TTS do wyrażania głosu postaci, Ubisoft zaangażował się w tę sprawę i stwierdził: „W trakcie procesu tworzenia gry, niektóre zespoły korzystają z wielu zasobów zastępczych, w tym z zamiany tekstu na mowę, do czasu dostarczenia ostatecznego dubbingu. Angielska wersja tych 8 linijek tekstu dla tej postaci nie została poprawnie zaimplementowana, ale zostanie zamieniona i zaktualizowana o nadchodząca łatka. Prince of Persia: The Lost Crown jest w całości nagrany w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim i perskim i zawiera łącznie ponad 12 000 wersów. Zawiera także napisy w języku włoskim, portugalsko-brazylijskim, chińskim, koreańskim, rosyjskim, arabskim, polskim i japońskim. „Chociaż firma Ubisoft nie udzieliła jasnej odpowiedzi na temat korzystania z TTS, wskazuje, że korzystanie z tych programów jest dość powszechne podczas tworzenia grą i jest używany głównie jako elementy zastępcze, dopóki człowiek nie będzie mógł wejść i wyrazić głosu postaci. Kalux nie ma angielskiego głosu, co czyni sprawę jeszcze dziwniejszą. Powinno to zostać naprawione pod koniec stycznia lub na początku lutego. Warto również zwrócić na to uwagę zauważyli, że wykorzystanie takich programów i sztucznej inteligencji jest ostatnio gorącym tematem. Niedawno firma SAG-AFTRA podpisała kontrowersyjną umowę, która umożliwi studiu sztucznej inteligencji wypowiadanie się na temat projektów związkowych. Spotkało się to z natychmiastową reakcją różnych aktorzy głosowi, tacy jak Steve Blum, który tweetował„O ile wiem, nikt w naszej społeczności tego nie zatwierdził. Gry stanowią większość mojego źródła utrzymania i to od lat. Do kogo mówisz?” Koniecznie przeczytaj naszą recenzję Prince Of Persia: The Lost Crown, w której Steve Watts napisał: „Prince of Persia: The Lost Crown to radykalna zmiana w przypadku długiej serii i prawie tak samo dramatyczna zmiana jak Sands of Time, kiedy przeniosła klasyczną serię platformówek do 3D. Ten nowy gatunek debiutuje tak pewnie i nienagannie wykonane, że taka powinna być po prostu tożsamość Prince of Persia w dającej się przewidzieć przyszłości.”