Forspoken miał trudny start jeszcze przed premierą gry w lutym. Niektóre wczesne zwiastuny zawierały kilka niezręcznych, wyrwanych z kontekstu wersów głównego bohatera, Freya Hollanda. Stały się one głównym tematem dyskusji w Internecie, odwracając uwagę od tego, na czym należało się skupić: wspaniałego parkour. Forspoken nigdy nie był w stanie całkowicie pozbyć się tego początkowego negatywnego wrażenia, ale pomimo tego, w co wierzył Internet, gra zasługuje na wiele więcej pochwał, niż otrzymał, szczególnie jeśli chodzi o jego wyjątkowy, magiczny ruch. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 20232022202 12020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990 19891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196019591 958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193331932193119301929192819 27192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na GameSpot
Warunki użytkowania i Polityka prywatnościWejdź teraz w grę: Forspoken – Deep Dive: Magic Parkour | Gry na PS5 Frey zostaje przeniesiony do świata fantasy wkrótce po rozpoczęciu historii, a po zakończeniu samouczków kraina Athia jest Twoja do odkrycia. Mapa jest znacznie większa, niż można by się spodziewać, a Frey ma na nogach same buty i odrobinę magii, która pomaga jej przemieszczać się z miejsca na miejsce. Szeroko otwarte obszary nie są dokładnie zaśmiecone budynkami ani gęsto zbudowanymi konstrukcjami, do których można się przyczepić, co wyklucza jakikolwiek system poruszania się podobny do Spider-Mana. Zamiast tego deweloper Luminous Productions zdecydował się na fantazyjną pracę nóg ze stylistycznymi akcentami. Może to wydawać się proste, ale w zasadzie Frey po prostu biega i skacze po gigantycznej mapie. Te małe maratony stają się coraz lepsze w miarę postępów w grze, gdy zyskuje dostęp do zwiększania prędkości, poczwórnych skoków, technik wspinania się po ścianach, płonącego haka, a nawet magicznej deski surfingowej wykonanej z wody i lodu. Magia Frey jest podzielona na cztery żywioły , zaczynając od Ziemi, która przedstawia jej podstawowy zestaw umiejętności ruchowych – Shimmy, Flow i Leap – z których następnie buduje się resztę. Shimmy odbija się od ziemi, umożliwiając szybkie podskoki w odpowiednim czasie, Flow to ciągły sprint z automatycznym parkourem, umożliwiający bieganie wokół przeszkód lub pokonywanie ich, a Leap wspina się po stromych ścianach. Każde nowe drzewko umiejętności żywiołów wnosi znaczący dodatek do twojego arsenału umiejętności przemierzania, który pozwala ulepszyć te trzy główne punkty początkowe. Ogień dodaje zwiększenie prędkości i płonący bicz, którego Frey używa do przeskakiwania przez szczeliny i huśtania się w powietrzu. Woda zapewnia superskok, magiczną deskę surfingową i pływak przeciwstawiający się grawitacji, aby przetrwać upadki z wysokich miejsc. I wreszcie, drzewo umiejętności elektryczności odblokowuje poczwórny skok i teleportację na krótki dystans. Zanim zdobędziesz czwarty żywioł, będziesz już wykorzystywać wszystkie dostępne umiejętności ruchu w doskonałej harmonii parkour. Każda umiejętność parkour jest w pewnym momencie niezbędna, co daje powód, aby wypróbować je wszystkie. Mając to na uwadze, często można po prostu przebiec sprintem z jednego miejsca do drugiego… ale po co? Elektryczny wielokrotny skok i teleporty pojawiają się w ostatnim drzewie umiejętności dla przeszkód w późnej fazie gry, ale nadal będziesz chciał ich używać w całej Athii. Nawet późniejsze moce wnoszą styl i użyteczność, dodając ozdobę już kompletnemu systemowi.Frey biegający przez Athię za pomocą magicznego parkour. Każdy system ruchu w grze z otwartym światem, który zmusza do zastanowienia się dwa razy przed szybką podróżą, zasługuje na prawdziwą pochwałę. Spider-Man 2 studia Insomniac jest tego najlepszym tegorocznym przykładem. I nie twierdzę, że przemierzanie otwartego świata Forspoken jest na tym poziomie, ale moim zdaniem, jeśli chodzi o ten specyficzny element rozgrywki, zajmuje drugie miejsce. Tak, nawet przewyższający innego znanego pretendenta do parkouru, Assassin's Creed Mirage. Parkour Forspoken potrafi uchwycić ten słodki punkt, w którym spryt i płynność spotykają się z szybkością. Możesz stylowo przedostać się z punktu A do punktu B, korzystając z kilku przydatnych, oszałamiających wizualnie umiejętności, nie rezygnując z dynamiki, jak znacznie bardziej magiczna wersja tego, co oferuje Spider-Man 2. Nawet przy mierniku wytrzymałości Fospoken rzadko zmusza cię do zwolnienia Frey, żeby złapać oddech. W rzeczywistości gra oferuje kilka sposobów na uzupełnienie wytrzymałości podczas swobodnego biegu do celu. Kiedy już przyzwyczaisz się do wszystkich opcji ruchu i czasu animacji Freya, całkowicie zapomnisz, że na ekranie w ogóle znajduje się miernik wytrzymałości. Ostatecznie wytrzymałość będzie miała znaczenie tylko podczas walki i moim zdaniem należy ją traktować w większości gier z otwartym światem. Unikalne elementy parkour pojawiają się również w walkach, więc płynny ruch nie ogranicza się tylko do związany z parkourem. Frey może ślizgać się, przewracać i kręcić podczas bitew, aby uniknąć ataków wroga, zapewniając tę samą elegancję, jaką można zobaczyć poza scenariuszami walki. Uniki przypominają zwykłe przemierzanie świata, a Frey jest w stanie o włos uniknąć obrażeń dzięki magicznym akrobacjom.Frey surfujący po jeziorze za pomocą magii wody. Bieganie, skakanie i surfowanie po Athii nigdy się nie zestarzało, niezależnie od tego, ile godzin spędziłem, pędząc po nieco rzadkim krajobrazie. Szkoda, że sceneria fantasy nie jest pełniejsza życia, ponieważ system ruchu Luminous Productions zasługuje na istnienie w świecie, który wydaje się wart poznania. W obecnej sytuacji jedynym powodem, aby zejść z utartej ścieżki, jest ulepsz Freya lub znajdź elementy wyposażenia, które nie są tak przydatne, jak powinny. Magiczny ruch Freya wydaje się kapryśny i radosny w miejscu pozbawionym równie fantazji. Tylko kilka środowisk jest odrębnych, podczas gdy inne przypominają raczej zamianę palet. Luminous Productions ogłosiło, że studio zostanie zamknięte i wróci do Square Enix, ale mam nadzieję, że cała jego ciężka praca nie zostanie stracona na zawsze. Być może nigdy nie zobaczymy kontynuacji Forspoken – mam szczerą nadzieję, że tak się stanie – ale przynajmniej Square Enix musi wykorzystać te magiczne funkcje parkour w nowej grze, aby ponownie zapewnić nam fantastyczne poczucie swobodnego biegu.
Najlepsze w roku 2023: Parkour w otwartym świecie studia Forspoken musi powrócić w lepszej grze
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]